Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS
A proposal identified with the name Plan for distribution and Marketing of fruit liqueurs at National and International level Malikacris SAS will be Located in the northern area of Bogotá, made up of 8 employees, having as a reference one of the requirements requested for the creation of a company u...
- Autores:
-
Cristiano Acosta, Laydi Carolina
Dorado Guerrero, Maria Liliana
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/1723
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1723
https://www.colombia.co/cultura-colombiana/gastronomia/bebidas-artesanales-y-ancestrales-colombianas-deleitan-los-mas-exigentes-paladares-del-mundo/
https://www.ccb.org.co/Cree-su-empresa/Pasos-para-crear-empresa/Informacion-general-para-creacion-de-empresa
https://linea.ccb.org.co/SAS/index.html#/consulta-rut
https://www.vue.gov.co/bogota/informese/preguntas-frecuentes/tipo-de-empresa
http://www.etygraf.com/noticia/160/etiquetas-para-licores-y-una-copa-a-tu-salud#.Xp9ZwcgzbIU
https://www.larepublica.co/empresas/la-cerveza-se-lleva-75-del-total-del-gasto-en-licores-que-hacen-los-colombianos-2828909
https://www.dane.gov.co/index.php/estadisticas-por-tema/precios-y-costos/precio-promedio-de-bebidas-alcoholicas
https://repository.unimilitar.edu.co/bitstream/handle/10654/6988/ENSAYO%20FINAL%20CONTRABANDO.pdf?sequence=1&isAllowed=y
https://repository.usc.edu.co/bitstream/20.500.12421/2489/1/Impacto%20de%20la%20ley%201696%20de%202013%20en%20la%20comercializaci%c3%b3n%20del%20Aguardiente%20Blanco%20sin%20Az%c3%bacar.pdf
https://www.portafolio.co/negocios/en-el-pais-se-vende-6-2-billones-en-licores-al-ano-534847
- Palabra clave:
- plan de importación
característica del licor
la destilacion
la fermentacion
consumo de licor
el precio
las ventas
licores de frutas
licores caseros
participación de mercado
consumo de licor en Colombia
valor de exportacion
whisky
coñac
Ginebra
Tequila
Licor con fresas
Licor de naranja casero
Licor base de tamarindo
import plan
Liquor characteristics
The Distilacion
The fermentation
Liquor consumption
The price
The sales
Fruit liqueurs
Homemade liqueurs
Market share
Liquor consumption in colombia
Export value
Whiskey
Cognac
Geneva
Tequila
Liquor with strawberries
Homemade orange liqueur
Liquor glass of tamarind
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
id |
UAntonioN2_45ac1708f50ae06b9b1c94a99ec37304 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/1723 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS |
title |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS |
spellingShingle |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS plan de importación característica del licor la destilacion la fermentacion consumo de licor el precio las ventas licores de frutas licores caseros participación de mercado consumo de licor en Colombia valor de exportacion whisky coñac Ginebra Tequila Licor con fresas Licor de naranja casero Licor base de tamarindo import plan Liquor characteristics The Distilacion The fermentation Liquor consumption The price The sales Fruit liqueurs Homemade liqueurs Market share Liquor consumption in colombia Export value Whiskey Cognac Geneva Tequila Liquor with strawberries Homemade orange liqueur Liquor glass of tamarind |
title_short |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS |
title_full |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS |
title_fullStr |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS |
title_full_unstemmed |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS |
title_sort |
Plan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SAS |
dc.creator.fl_str_mv |
Cristiano Acosta, Laydi Carolina Dorado Guerrero, Maria Liliana |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Ramirez, Josue Vladimir |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Cristiano Acosta, Laydi Carolina Dorado Guerrero, Maria Liliana |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
plan de importación característica del licor la destilacion la fermentacion consumo de licor el precio las ventas licores de frutas licores caseros participación de mercado consumo de licor en Colombia valor de exportacion whisky coñac Ginebra Tequila Licor con fresas Licor de naranja casero Licor base de tamarindo |
topic |
plan de importación característica del licor la destilacion la fermentacion consumo de licor el precio las ventas licores de frutas licores caseros participación de mercado consumo de licor en Colombia valor de exportacion whisky coñac Ginebra Tequila Licor con fresas Licor de naranja casero Licor base de tamarindo import plan Liquor characteristics The Distilacion The fermentation Liquor consumption The price The sales Fruit liqueurs Homemade liqueurs Market share Liquor consumption in colombia Export value Whiskey Cognac Geneva Tequila Liquor with strawberries Homemade orange liqueur Liquor glass of tamarind |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
import plan Liquor characteristics The Distilacion The fermentation Liquor consumption The price The sales Fruit liqueurs Homemade liqueurs Market share Liquor consumption in colombia Export value Whiskey Cognac Geneva Tequila Liquor with strawberries Homemade orange liqueur Liquor glass of tamarind |
description |
A proposal identified with the name Plan for distribution and Marketing of fruit liqueurs at National and International level Malikacris SAS will be Located in the northern area of Bogotá, made up of 8 employees, having as a reference one of the requirements requested for the creation of a company under that type of company (SAS) as stipulated by the Bogotá Chamber of Commerce, it is for this reason We support this figure taking into account the legal requirements for the constitution of a company of this nature (SAS). The company Malikacris SAS is dedicated "to the" Distribution "and Marketing of fruit liqueurs. Its purpose is to provide a liquor" with " an "affordable" and "cost" of a new variety, which is not in the market except for imported liquors, the same ones that are scarce and have high Prices ", and good quality. In our country, according to the agricultural variety, it is appropriate to think about marketing a product that accesses the use of raw materials, since it is considered an important step for the economic growth of the country and also allows adding added value. The proposal is to add value to the raw material that exists in our country for the sale of liqueurs at the National and International level. According to Malikacris SAS, the company has a weighting liquor at an affordable cost and in a new variation, where little is found in the market. |
publishDate |
2020 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2020-06-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-02-24T13:58:18Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-02-24T13:58:18Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1723 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
Licores. (2015). : . Acosta, A. (2016). politica. bogota. GIL. (2008). . : . Gisbert, A. (2014). bebidas internacionales . brasil: . Numa, S. S. (2012). salud. bogota . portafolio. (2017). econimia. bogota: . Revenga, J. (2012). salud. bogota: . tiempo, e. (2017). sector. bogota. https://www.colombia.co/cultura-colombiana/gastronomia/bebidas-artesanales-y-ancestrales-colombianas-deleitan-los-mas-exigentes-paladares-del-mundo/ https://www.ccb.org.co/Cree-su-empresa/Pasos-para-crear-empresa/Informacion-general-para-creacion-de-empresa https://linea.ccb.org.co/SAS/index.html#/consulta-rut https://www.vue.gov.co/bogota/informese/preguntas-frecuentes/tipo-de-empresa http://www.etygraf.com/noticia/160/etiquetas-para-licores-y-una-copa-a-tu-salud#.Xp9ZwcgzbIU https://www.larepublica.co/empresas/la-cerveza-se-lleva-75-del-total-del-gasto-en-licores-que-hacen-los-colombianos-2828909 https://www.dane.gov.co/index.php/estadisticas-por-tema/precios-y-costos/precio-promedio-de-bebidas-alcoholicas https://repository.unimilitar.edu.co/bitstream/handle/10654/6988/ENSAYO%20FINAL%20CONTRABANDO.pdf?sequence=1&isAllowed=y https://repository.usc.edu.co/bitstream/20.500.12421/2489/1/Impacto%20de%20la%20ley%201696%20de%202013%20en%20la%20comercializaci%c3%b3n%20del%20Aguardiente%20Blanco%20sin%20Az%c3%bacar.pdf https://www.ccb.org.co/Cree-su-empresa/Pasos-para-crear-empresa/Informacion-general-para-creacion-de-empresa https://www.portafolio.co/negocios/en-el-pais-se-vende-6-2-billones-en-licores-al-ano-534847 |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1723 https://www.colombia.co/cultura-colombiana/gastronomia/bebidas-artesanales-y-ancestrales-colombianas-deleitan-los-mas-exigentes-paladares-del-mundo/ https://www.ccb.org.co/Cree-su-empresa/Pasos-para-crear-empresa/Informacion-general-para-creacion-de-empresa https://linea.ccb.org.co/SAS/index.html#/consulta-rut https://www.vue.gov.co/bogota/informese/preguntas-frecuentes/tipo-de-empresa http://www.etygraf.com/noticia/160/etiquetas-para-licores-y-una-copa-a-tu-salud#.Xp9ZwcgzbIU https://www.larepublica.co/empresas/la-cerveza-se-lleva-75-del-total-del-gasto-en-licores-que-hacen-los-colombianos-2828909 https://www.dane.gov.co/index.php/estadisticas-por-tema/precios-y-costos/precio-promedio-de-bebidas-alcoholicas https://repository.unimilitar.edu.co/bitstream/handle/10654/6988/ENSAYO%20FINAL%20CONTRABANDO.pdf?sequence=1&isAllowed=y https://repository.usc.edu.co/bitstream/20.500.12421/2489/1/Impacto%20de%20la%20ley%201696%20de%202013%20en%20la%20comercializaci%c3%b3n%20del%20Aguardiente%20Blanco%20sin%20Az%c3%bacar.pdf https://www.portafolio.co/negocios/en-el-pais-se-vende-6-2-billones-en-licores-al-ano-534847 |
identifier_str_mv |
Licores. (2015). : . Acosta, A. (2016). politica. bogota. GIL. (2008). . : . Gisbert, A. (2014). bebidas internacionales . brasil: . Numa, S. S. (2012). salud. bogota . portafolio. (2017). econimia. bogota: . Revenga, J. (2012). salud. bogota: . tiempo, e. (2017). sector. bogota. |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Administración de empresas (virtual) |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Bogotá - Federmán |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/de11ddbb-ad39-4a8f-8c3d-ef21e3650616/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d1aa1898-7584-4899-ba93-7bc34f5a472b/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b9241bb3-301c-4f7e-9e30-459e4e8b593c/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/cc03973c-2ebe-4136-8508-ea5b3baa2e4e/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/3869f194-67e4-490e-9b13-ec18f008e08d/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2afd9e12-6c00-4260-8761-63c404070690/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/5321f171-c028-4674-8d91-7a0d1a98719c/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7008e743-423f-4e35-86ca-55474d1c2c40/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a4225d51-8ec0-40e8-81f2-ea9dad2a326b/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/98819a3e-2b79-4525-aa62-6d1a91cd3826/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/66367430-8d05-4da4-90e6-bbb19efc6581/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
d6cef8b05186da4ef537f7b34f0e3af1 df30333c327f48dfe8e190941364ac95 abfbd15c90b0202989ecb24c18d45ccf 2b2ab6ec8a6a222739b9c0e57c635c2e 2e388663398085f69421c9e4c5fcf235 5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825 5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825 45cd11b9121f2ca2fb442dd54994be0a 76b132e448483f9e2e1762229da26dbd e60c65d4b9e61421dfc34603560f5026 1c7ebee197a2e83041de135c75cd5b9e |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300430810742784 |
spelling |
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Ramirez, Josue VladimirCristiano Acosta, Laydi CarolinaDorado Guerrero, Maria Liliana2021-02-24T13:58:18Z2021-02-24T13:58:18Z2020-06-01http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1723Licores. (2015). : .Acosta, A. (2016). politica. bogota.GIL. (2008). . : .Gisbert, A. (2014). bebidas internacionales . brasil: .Numa, S. S. (2012). salud. bogota .portafolio. (2017). econimia. bogota: .Revenga, J. (2012). salud. bogota: .tiempo, e. (2017). sector. bogota.https://www.colombia.co/cultura-colombiana/gastronomia/bebidas-artesanales-y-ancestrales-colombianas-deleitan-los-mas-exigentes-paladares-del-mundo/https://www.ccb.org.co/Cree-su-empresa/Pasos-para-crear-empresa/Informacion-general-para-creacion-de-empresahttps://linea.ccb.org.co/SAS/index.html#/consulta-ruthttps://www.vue.gov.co/bogota/informese/preguntas-frecuentes/tipo-de-empresahttp://www.etygraf.com/noticia/160/etiquetas-para-licores-y-una-copa-a-tu-salud#.Xp9ZwcgzbIUhttps://www.larepublica.co/empresas/la-cerveza-se-lleva-75-del-total-del-gasto-en-licores-que-hacen-los-colombianos-2828909https://www.dane.gov.co/index.php/estadisticas-por-tema/precios-y-costos/precio-promedio-de-bebidas-alcoholicashttps://repository.unimilitar.edu.co/bitstream/handle/10654/6988/ENSAYO%20FINAL%20CONTRABANDO.pdf?sequence=1&isAllowed=yhttps://repository.usc.edu.co/bitstream/20.500.12421/2489/1/Impacto%20de%20la%20ley%201696%20de%202013%20en%20la%20comercializaci%c3%b3n%20del%20Aguardiente%20Blanco%20sin%20Az%c3%bacar.pdfhttps://www.ccb.org.co/Cree-su-empresa/Pasos-para-crear-empresa/Informacion-general-para-creacion-de-empresahttps://www.portafolio.co/negocios/en-el-pais-se-vende-6-2-billones-en-licores-al-ano-534847A proposal identified with the name Plan for distribution and Marketing of fruit liqueurs at National and International level Malikacris SAS will be Located in the northern area of Bogotá, made up of 8 employees, having as a reference one of the requirements requested for the creation of a company under that type of company (SAS) as stipulated by the Bogotá Chamber of Commerce, it is for this reason We support this figure taking into account the legal requirements for the constitution of a company of this nature (SAS). The company Malikacris SAS is dedicated "to the" Distribution "and Marketing of fruit liqueurs. Its purpose is to provide a liquor" with " an "affordable" and "cost" of a new variety, which is not in the market except for imported liquors, the same ones that are scarce and have high Prices ", and good quality. In our country, according to the agricultural variety, it is appropriate to think about marketing a product that accesses the use of raw materials, since it is considered an important step for the economic growth of the country and also allows adding added value. The proposal is to add value to the raw material that exists in our country for the sale of liqueurs at the National and International level. According to Malikacris SAS, the company has a weighting liquor at an affordable cost and in a new variation, where little is found in the market.Se realiza una propuesta identificada con el nombre Plan para la distribución y Comercialización de licores de frutas a nivel Nacional e Internacional Malikacris SAS estará Ubicada en la zona norte de Bogotá , formada por 8 empleados, teniendo como referente uno de los requisitos que se solicita para la creación de una sociedad bajo ese tipo societario (SAS) según lo estipula la Cámara de Comercio de Bogotá, es por tal razón que sustentamos esta cifra teniendo en cuenta los requisitos legales para la constitución de una sociedad de esta índole (SAS) La sociedad Malikacris SAS se dedica “a la” Distribución “y Comercialización de licores de frutas tiene como fin, proporcionar un licor” con “un costo” asequible “y” de “una nueva variedad, la cual no se encuentra en el mercado a excepción de licores importados, los mismos que son escasos y poseen Precios altos”, y buena calidad. En nuestro país, de acuerdo a la variedad agrícola, es adecuado pensar en comercializar un producto que acceda la utilización de materia prima, ya que se considera un paso importante para el crecimiento económico del país y además que permita agregar un valor agregado La propuesta es la de agregar valor a la materia prima que existe en nuestro país para la comercialización de licores a nivel Nacional e Internacional. La sociedad Malikacris SAS tiene según un final, un licor de ponderación a un costo asequible y en una nueva variación, donde poco se encuentra en el mercado.Administrador(a) de EmpresasPregradoVirtualspaUniversidad Antonio NariñoAdministración de empresas (virtual)Facultad de Ciencias Económicas y AdministrativasBogotá - Federmánplan de importacióncaracterística del licorla destilacionla fermentacionconsumo de licorel preciolas ventaslicores de frutaslicores caserosparticipación de mercadoconsumo de licor en Colombiavalor de exportacionwhiskycoñacGinebraTequilaLicor con fresasLicor de naranja caseroLicor base de tamarindoimport planLiquor characteristicsThe DistilacionThe fermentationLiquor consumptionThe priceThe salesFruit liqueursHomemade liqueursMarket shareLiquor consumption in colombiaExport valueWhiskeyCognacGenevaTequilaLiquor with strawberriesHomemade orange liqueurLiquor glass of tamarindPlan para la distribución y comercialización de licores de frutas a nivel nacional e internacional Malikacris SASTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINAL2020AutorizaciondeAutores1.pdf2020AutorizaciondeAutores1.pdfMariaLilianaDoradoGuerreroapplication/pdf549373https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/de11ddbb-ad39-4a8f-8c3d-ef21e3650616/downloadd6cef8b05186da4ef537f7b34f0e3af1MD512020AutorizaciondeAutores2.pdf2020AutorizaciondeAutores2.pdfLaydiCarolinaCristianoAcostaapplication/pdf149640https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d1aa1898-7584-4899-ba93-7bc34f5a472b/downloaddf30333c327f48dfe8e190941364ac95MD522020LaydiCarolinaCristianoAcosta.pdf2020LaydiCarolinaCristianoAcosta.pdfTrabajo de gradoapplication/pdf3227354https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b9241bb3-301c-4f7e-9e30-459e4e8b593c/downloadabfbd15c90b0202989ecb24c18d45ccfMD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/cc03973c-2ebe-4136-8508-ea5b3baa2e4e/download2b2ab6ec8a6a222739b9c0e57c635c2eMD55LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82710https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/3869f194-67e4-490e-9b13-ec18f008e08d/download2e388663398085f69421c9e4c5fcf235MD56TEXT2020AutorizaciondeAutores1.pdf.txt2020AutorizaciondeAutores1.pdf.txtExtracted texttext/plain5https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2afd9e12-6c00-4260-8761-63c404070690/download5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825MD572020AutorizaciondeAutores2.pdf.txt2020AutorizaciondeAutores2.pdf.txtExtracted texttext/plain5https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/5321f171-c028-4674-8d91-7a0d1a98719c/download5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825MD592020LaydiCarolinaCristianoAcosta.pdf.txt2020LaydiCarolinaCristianoAcosta.pdf.txtExtracted texttext/plain103254https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7008e743-423f-4e35-86ca-55474d1c2c40/download45cd11b9121f2ca2fb442dd54994be0aMD511THUMBNAIL2020AutorizaciondeAutores1.pdf.jpg2020AutorizaciondeAutores1.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg17744https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a4225d51-8ec0-40e8-81f2-ea9dad2a326b/download76b132e448483f9e2e1762229da26dbdMD582020AutorizaciondeAutores2.pdf.jpg2020AutorizaciondeAutores2.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg21910https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/98819a3e-2b79-4525-aa62-6d1a91cd3826/downloade60c65d4b9e61421dfc34603560f5026MD5102020LaydiCarolinaCristianoAcosta.pdf.jpg2020LaydiCarolinaCristianoAcosta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7299https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/66367430-8d05-4da4-90e6-bbb19efc6581/download1c7ebee197a2e83041de135c75cd5b9eMD512123456789/1723oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/17232024-10-09 23:22:02.0https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Acceso abiertorestrictedhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.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 |