Diagnóstico de la movilidad y seguridad peatonal en el sector calle 17 y carrera 24 con calle 17 vía Armenia en la ciudad de Pereira

This Degree Project is based on the elaboration of a diagnosis of mobility and pedestrian safety that aims to establish actions that allow protecting pedestrians who circulate through the corridors of the Calle 17 with coordinates (4 ° 48'04.18 "N 75 ° 41'39.87" W) and Carrera 24...

Full description

Autores:
Pérez Loaiza, Jhon Edison
Restrepo Orozco, Catalina
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/3848
Palabra clave:
ASV
Movilidad Peatonal
Auditoria Seguridad Vial
Road Safety Audit
Pedestrian mobility
Rights
openAccess
License
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
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description This Degree Project is based on the elaboration of a diagnosis of mobility and pedestrian safety that aims to establish actions that allow protecting pedestrians who circulate through the corridors of the Calle 17 with coordinates (4 ° 48'04.18 "N 75 ° 41'39.87" W) and Carrera 24 with Calle 17 via Armenia with coordinates (4 ° 48'01.85 "N 75 ° 41'39.05" W), both being very busy pedestrian areas because they are close to Universities, terminal transport, La 14 shopping center; It also has a high traffic flow because it is a primary road that connects the cities of Pereira with Armenia.
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[Universidad Nacional de Cordoba]. https://rdu.unc.edu.ar/handle/11086/6217instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/This Degree Project is based on the elaboration of a diagnosis of mobility and pedestrian safety that aims to establish actions that allow protecting pedestrians who circulate through the corridors of the Calle 17 with coordinates (4 ° 48'04.18 "N 75 ° 41'39.87" W) and Carrera 24 with Calle 17 via Armenia with coordinates (4 ° 48'01.85 "N 75 ° 41'39.05" W), both being very busy pedestrian areas because they are close to Universities, terminal transport, La 14 shopping center; It also has a high traffic flow because it is a primary road that connects the cities of Pereira with Armenia.Este Proyecto de Grado se fundamenta en la elaboración de un diagnóstico de la movilidad y seguridad peatonal que tiene como finalidad establecer acciones que permitan proteger a los peatones que circulan por los corredores de la Calle 17 con coordenadas (4°48’04.18"N 75°41'39.87"O) y Carrera 24 con Calle 17 vía Armenia con coordenadas (4°48'01.85"N 75°41'39.05"O), siendo ambas zonas peatonales muy transitadas por presentar cercanía a Universidades, terminal de transporte, centro comercial La 14; también presenta un alto flujo vehicular por ser una vía primaria que conecta las ciudades de Pereira con Armenia.Ingeniero(a) CivilPregradoPresencialspaUniversidad Antonio NariñoIngeniería CivilFacultad de Ingeniería CivilPereiraASVMovilidad PeatonalAuditoria Seguridad VialRoad Safety AuditPedestrian mobilityDiagnóstico de la movilidad y seguridad peatonal en el sector calle 17 y carrera 24 con calle 17 vía Armenia en la ciudad de PereiraTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINAL2021_PérezLoaizaJhonEdison2021_PérezLoaizaJhonEdisonapplication/pdf4979029https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/7c2c04d4-605e-495e-b31f-dc0fb6566ee4/downloadf18e3928f288a072129ddc5de25c53baMD532021_PérezLoaizaJhonEdison_Autorización12021_PérezLoaizaJhonEdison_Autorización1application/pdf521014https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8a72588c-262c-45e9-878c-b65868b1e796/downloadd4db970ce5d19814f21b0e06893563acMD512021_PérezLoaizaJhonEdison_Autorización22021_PérezLoaizaJhonEdison_Autorización2application/pdf807970https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e33fd25b-2fc5-4ccd-b914-9f95d127df0b/download913028823b9e9fd7e9d7617ee0e27e0cMD522021_PérezLoaizaJhonEdison_Acta2021_PérezLoaizaJhonEdison_Actaapplication/pdf360805https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/3d47fe09-c2af-4ed2-88f6-9b255c45bae6/download84426098f4bc530cb07ffba4b4599e8eMD54CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; 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