Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas

This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look re...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2009
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10754
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754
Palabra clave:
educación
comunicación
televisión
medios
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_3fab7c9a1a83dae7e6c76cb7c1ece820
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10754
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2009-12-192024-10-10T02:34:01Z2024-10-10T02:34:01Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects.El presente artículo ofrece una reflexión a propósito de la relación medios de comunicación y escuela. Además, presenta un panorama del uso mediático en las realidades educativas recientes, enfatizando en algunos aspectos relacionados con la televisión. El texto realiza una revisión conceptual a dos trayectorias problema que han abordado el tema: una mirada telefóbica y una mirada analítico-reflexiva. Se apunta, entonces, a una lectura crítica del uso de los medios de comunicación por parte de los sujetos escolares.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247/202https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 70-77Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 70-77Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 70-772346-09110123-0670educacióncomunicacióntelevisiónmediosEscuela y televisión: Dos miradas reflexivasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85González Sierra, Darwin123456789/10754oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/107542024-10-14 03:46:44.33metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
spellingShingle Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
educación
comunicación
televisión
medios
title_short Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_full Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_fullStr Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_full_unstemmed Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
title_sort Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
dc.subject.es-ES.fl_str_mv educación
comunicación
televisión
medios
topic educación
comunicación
televisión
medios
description This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects.
publishDate 2009
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:34:01Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:34:01Z
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247/202
dc.rights.en-US.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.en-US.fl_str_mv Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 70-77
dc.source.es-ES.fl_str_mv Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 70-77
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 70-77
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300363057004544