Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas
This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look re...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10754
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754
- Palabra clave:
- educación
comunicación
televisión
medios
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
UAntonioN2_3fab7c9a1a83dae7e6c76cb7c1ece820 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10754 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2009-12-192024-10-10T02:34:01Z2024-10-10T02:34:01Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects.El presente artículo ofrece una reflexión a propósito de la relación medios de comunicación y escuela. Además, presenta un panorama del uso mediático en las realidades educativas recientes, enfatizando en algunos aspectos relacionados con la televisión. El texto realiza una revisión conceptual a dos trayectorias problema que han abordado el tema: una mirada telefóbica y una mirada analítico-reflexiva. Se apunta, entonces, a una lectura crítica del uso de los medios de comunicación por parte de los sujetos escolares.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247/202https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 70-77Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 70-77Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 70-772346-09110123-0670educacióncomunicacióntelevisiónmediosEscuela y televisión: Dos miradas reflexivasinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85González Sierra, Darwin123456789/10754oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/107542024-10-14 03:46:44.33metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
spellingShingle |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas educación comunicación televisión medios |
title_short |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_full |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_fullStr |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_full_unstemmed |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
title_sort |
Escuela y televisión: Dos miradas reflexivas |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
educación comunicación televisión medios |
topic |
educación comunicación televisión medios |
description |
This article presents a discussion about the media and schools. It presents an overview of using media in the educational realities recent emphasis on the respective television. The text makes a conceptual review of two paths problems that have approached the issue: a phone and an analytical look reflective. It is suggested, then, to a critical reading of the use of mass media on the part of the scholastic subjects. |
publishDate |
2009 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:34:01Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:34:01Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-12-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10754 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/247/202 |
dc.rights.en-US.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.en-US.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 1 No. 2 (2009); 70-77 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 1 Núm. 2 (2009); 70-77 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Papeles; v. 1 n. 2 (2009); 70-77 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-0911 0123-0670 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300363057004544 |