“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario

This research reveals how the regulatory frameworks and financial policies in Mexican Higher Education make up exclusion and neglect scenarios for the Indigenous teacher training colleges. The analysis shows discrepancies between what is expected of Normal Schools and the conditions under which they...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11022
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022
Palabra clave:
discriminación
presupuesto de educación
escuelas normales
condiciones del trabajo del profesor
política de la educación
discrimination
education budget
college of education
working conditions of teachers
educational policy
Rights
License
Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómez
id UAntonioN2_39c42271b94f6552e04b81a97b65e08f
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11022
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2022-06-112024-10-10T02:37:18Z2024-10-10T02:37:18Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/114910.54104/papeles.v14n27.1149https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022This research reveals how the regulatory frameworks and financial policies in Mexican Higher Education make up exclusion and neglect scenarios for the Indigenous teacher training colleges. The analysis shows discrepancies between what is expected of Normal Schools and the conditions under which they perform. We illustrate how the frameworks and logics of resource distribution have an unequal impact on the development of substantive functions.Esta investigación devela cómo los marcos normativos y las políticas de financiamiento en la educación superior mexicana configuran escenarios de exclusión y negligencia para el sistema de educación normal indígena. El análisis muestra discrepancias entre lo que se espera de las normales y las condiciones bajo las que estas se desempeñan. Ilustramos cómo los marcos y las lógicas de distribución de recursos inciden inequitativamente en el desarrollo de las funciones sustantivas.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149/1051Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)2346-09110123-067010.54104/papeles.v14n27discriminaciónpresupuesto de educaciónescuelas normalescondiciones del trabajo del profesorpolítica de la educacióndiscriminationeducation budgetcollege of educationworking conditions of teacherseducational policy“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinarioDiscriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario : “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budgetinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Erazo Hernández, Alicia MontserratOcampo Gómez, Elizabeth123456789/11022oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/110222024-10-14 03:50:08.591metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
dc.title.es-ES.fl_str_mv Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario : “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget
title “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
spellingShingle “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
discriminación
presupuesto de educación
escuelas normales
condiciones del trabajo del profesor
política de la educación
discrimination
education budget
college of education
working conditions of teachers
educational policy
title_short “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
title_full “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
title_fullStr “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
title_full_unstemmed “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
title_sort “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
dc.subject.es-ES.fl_str_mv discriminación
presupuesto de educación
escuelas normales
condiciones del trabajo del profesor
política de la educación
topic discriminación
presupuesto de educación
escuelas normales
condiciones del trabajo del profesor
política de la educación
discrimination
education budget
college of education
working conditions of teachers
educational policy
dc.subject.en-US.fl_str_mv discrimination
education budget
college of education
working conditions of teachers
educational policy
description This research reveals how the regulatory frameworks and financial policies in Mexican Higher Education make up exclusion and neglect scenarios for the Indigenous teacher training colleges. The analysis shows discrepancies between what is expected of Normal Schools and the conditions under which they perform. We illustrate how the frameworks and logics of resource distribution have an unequal impact on the development of substantive functions.
publishDate 2022
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:37:18Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:37:18Z
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149
10.54104/papeles.v14n27.1149
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022
identifier_str_mv 10.54104/papeles.v14n27.1149
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149/1051
dc.rights.en-US.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.en-US.fl_str_mv Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)
dc.source.es-ES.fl_str_mv Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
10.54104/papeles.v14n27
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300443810988032