“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario
This research reveals how the regulatory frameworks and financial policies in Mexican Higher Education make up exclusion and neglect scenarios for the Indigenous teacher training colleges. The analysis shows discrepancies between what is expected of Normal Schools and the conditions under which they...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11022
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022
- Palabra clave:
- discriminación
presupuesto de educación
escuelas normales
condiciones del trabajo del profesor
política de la educación
discrimination
education budget
college of education
working conditions of teachers
educational policy
- Rights
- License
- Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómez
id |
UAntonioN2_39c42271b94f6552e04b81a97b65e08f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11022 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2022-06-112024-10-10T02:37:18Z2024-10-10T02:37:18Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/114910.54104/papeles.v14n27.1149https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022This research reveals how the regulatory frameworks and financial policies in Mexican Higher Education make up exclusion and neglect scenarios for the Indigenous teacher training colleges. The analysis shows discrepancies between what is expected of Normal Schools and the conditions under which they perform. We illustrate how the frameworks and logics of resource distribution have an unequal impact on the development of substantive functions.Esta investigación devela cómo los marcos normativos y las políticas de financiamiento en la educación superior mexicana configuran escenarios de exclusión y negligencia para el sistema de educación normal indígena. El análisis muestra discrepancias entre lo que se espera de las normales y las condiciones bajo las que estas se desempeñan. Ilustramos cómo los marcos y las lógicas de distribución de recursos inciden inequitativamente en el desarrollo de las funciones sustantivas.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149/1051Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)2346-09110123-067010.54104/papeles.v14n27discriminaciónpresupuesto de educaciónescuelas normalescondiciones del trabajo del profesorpolítica de la educacióndiscriminationeducation budgetcollege of educationworking conditions of teacherseducational policy“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinarioDiscriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario : “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budgetinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Erazo Hernández, Alicia MontserratOcampo Gómez, Elizabeth123456789/11022oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/110222024-10-14 03:50:08.591metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.en-US.fl_str_mv |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario : “Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget |
title |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario |
spellingShingle |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario discriminación presupuesto de educación escuelas normales condiciones del trabajo del profesor política de la educación discrimination education budget college of education working conditions of teachers educational policy |
title_short |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario |
title_full |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario |
title_fullStr |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario |
title_full_unstemmed |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario |
title_sort |
“Other” Discriminations: Salary and Labour Conditions for Teacher Training Colleges Participation in Extraordinary Budget : Discriminaciones “otras”: análisis de las condiciones salariales y laborales en las escuelas normales indígenas para participar en el presupuesto extraordinario |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
discriminación presupuesto de educación escuelas normales condiciones del trabajo del profesor política de la educación |
topic |
discriminación presupuesto de educación escuelas normales condiciones del trabajo del profesor política de la educación discrimination education budget college of education working conditions of teachers educational policy |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
discrimination education budget college of education working conditions of teachers educational policy |
description |
This research reveals how the regulatory frameworks and financial policies in Mexican Higher Education make up exclusion and neglect scenarios for the Indigenous teacher training colleges. The analysis shows discrepancies between what is expected of Normal Schools and the conditions under which they perform. We illustrate how the frameworks and logics of resource distribution have an unequal impact on the development of substantive functions. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:37:18Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:37:18Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149 10.54104/papeles.v14n27.1149 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11022 |
identifier_str_mv |
10.54104/papeles.v14n27.1149 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1149/1051 |
dc.rights.en-US.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Alicia Montserrat Erazo Hernández, Elizabeth Ocampo Gómez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.en-US.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022) |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022) |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022) |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v14n27 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300443810988032 |