La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establis...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10991
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10991
- Palabra clave:
- Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos.
Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning.
- Rights
- License
- Copyright (c) 2009 admin admin; Andrés Leonardo Muñoz Noguera
id |
UAntonioN2_36f6d8d960edcd7f9bb111146cc99ebe |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10991 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
spelling |
2009-06-302024-10-10T02:36:14Z2024-10-10T02:36:14Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10991This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative.Este artículo reseña el método de investigación etnográfica que propone Phil Carspecken en su libro Critical Ethnography in Educational Research: A Theoretical and Practical Guide². Este método de investigación etnográfica se inscribe en el campo de la investigación crítica cualitativa en educación, permite vincular la práctica y la teoría en el análisis de nuestras observaciones sobre las interacciones humanas en relación con la estructura de la comunicación, a partir de tres categorías ontológicas: subjetiva, objetiva y normativa-evualuativa.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772/619Copyright (c) 2009 admin admin; Andrés Leonardo Muñoz Noguerahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 1 No. 1 (2009); 107 - 113Papeles; Vol. 1 Núm. 1 (2009); 107 - 113Papeles; v. 1 n. 1 (2009); 107 - 1132346-09110123-0670Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos.Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning.La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmáticainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Muñoz Noguera, Andrés Leonardo123456789/10991oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/109912024-10-14 03:46:03.393metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
spellingShingle |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. |
title_short |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_full |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_fullStr |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_full_unstemmed |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_sort |
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. |
topic |
Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. |
description |
This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative. |
publishDate |
2009 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:36:14Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-10-10T02:36:14Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10991 |
url |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10991 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772/619 |
dc.rights.en-US.fl_str_mv |
Copyright (c) 2009 admin admin; Andrés Leonardo Muñoz Noguera https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2009 admin admin; Andrés Leonardo Muñoz Noguera https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.en-US.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 1 No. 1 (2009); 107 - 113 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Papeles; Vol. 1 Núm. 1 (2009); 107 - 113 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Papeles; v. 1 n. 1 (2009); 107 - 113 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2346-0911 0123-0670 |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300355108798464 |