Implementación de una estrategia didáctica en un grupo de educación media para generar experiencias significativas, a partir de 3 danzas tradicionales de Colombia.

During the final stage of her school life, the researcher noticed that her fellow classmates in high school at that time did not show interest or, in many cases, knowledge of some traditional dances of Colombia. Building upon this experience, a doubt now arises in this case: what didactic strategy c...

Full description

Autores:
Mosquera Cely, Gloria Yissel
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Palabra clave:
Estrategia didáctica
danza tradicional
creatividad
educación media
Didactic strategy
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high school education
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
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description During the final stage of her school life, the researcher noticed that her fellow classmates in high school at that time did not show interest or, in many cases, knowledge of some traditional dances of Colombia. Building upon this experience, a doubt now arises in this case: what didactic strategy could work for students to engage with the traditional dance of their country, taking into account the environment that surrounds them and viewing dance as a creator of social connections.
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Redalyc. https://www.redalyc.org/pdf/3457/345732283009.pdfinstname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/During the final stage of her school life, the researcher noticed that her fellow classmates in high school at that time did not show interest or, in many cases, knowledge of some traditional dances of Colombia. Building upon this experience, a doubt now arises in this case: what didactic strategy could work for students to engage with the traditional dance of their country, taking into account the environment that surrounds them and viewing dance as a creator of social connections.Durante la última etapa de su vida escolar, la investigadora notó que sus compañeros de educación media no presentaban interés o, en muchos casos, conocimiento de algunas danzas tradicionales de Colombia. Partiendo de este diagnóstico, surge la duda de qué estrategia didáctica puede funcionar para que los estudiantes puedan acercarse a la danza tradicional de su país, teniendo en cuenta el entorno que los rodea, tomando la danza como creadora de lazos socialesLicenciado(a) en Artes EscénicasPregradoPresencialMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoLicenciatura en Artes EscénicasFacultad de EducaciónBogotá - IbéricaEstrategia didácticadanza tradicionalcreatividadeducación mediaDidactic strategytraditional dancecreativityhigh school educationImplementación de una estrategia didáctica en un grupo de educación media para generar experiencias significativas, a partir de 3 danzas tradicionales de Colombia.Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85GeneralORIGINAL2023_GloriaYisselMosqueraCely.pdf2023_GloriaYisselMosqueraCely.pdfapplication/pdf3693699https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/120ee7be-0518-4eab-8522-82c3e032c446/downloadf79938f1ca73069b3b02f47a348b3402MD512023_GloriaYisselMosqueraCely_Acta.pdf2023_GloriaYisselMosqueraCely_Acta.pdfapplication/pdf631019https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/4fa9cd0d-dd64-4ef6-b548-6a0bc1a10d58/download74e827ebc0645c3516d5a17be466b665MD522023_GloriaYisselMosqueraCely_Autorización.pdf2023_GloriaYisselMosqueraCely_Autorización.pdfapplication/pdf297152https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b46d50d1-12e1-489c-879d-9df6b08ef8e1/downloadc7b0ac794a83c4af8f5a2b9e88788de1MD53123456789/9268oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/92682024-10-09 23:09:39.391https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co