Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad

English learning in general and speaking skill development are demanded as a quality in the graduated senior high school student profile. During the development of speaking skill in a foreign language (English), it is important for the student to recognize their strengths and weaknesses. Corrective...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11021
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1142
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11021
Palabra clave:
retroalimentación
estrategias
lengua extranjera
expresión oral
inglés
feedback
strategies
foreign language
oral expression
english
Rights
License
Copyright (c) 2022 Catalina Juárez-Díaz, Jannete Tanús- Sánchez
id UAntonioN2_2bb8729d25de876c1b4dc08005fc5510
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11021
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
dc.title.en-US.fl_str_mv Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
dc.title.es-ES.fl_str_mv Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad : Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School
title Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
spellingShingle Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
retroalimentación
estrategias
lengua extranjera
expresión oral
inglés
feedback
strategies
foreign language
oral expression
english
title_short Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
title_full Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
title_fullStr Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
title_full_unstemmed Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
title_sort Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad
dc.subject.es-ES.fl_str_mv retroalimentación
estrategias
lengua extranjera
expresión oral
inglés
topic retroalimentación
estrategias
lengua extranjera
expresión oral
inglés
feedback
strategies
foreign language
oral expression
english
dc.subject.en-US.fl_str_mv feedback
strategies
foreign language
oral expression
english
description English learning in general and speaking skill development are demanded as a quality in the graduated senior high school student profile. During the development of speaking skill in a foreign language (English), it is important for the student to recognize their strengths and weaknesses. Corrective Feedback (CF) favors the development of oral skills. The objective of this qualitative study was to illustrate the practices of teachers regarding feedback in the speaking skill of a foreign language during the classes taught remotely, the moments in which they do it and their results in the orality of the students at the high school in synchronous classes. The research questions were: What CF strategies are applied in students speaking skill from the teaching perspective during the synchronous online classes? When do teachers correct the speaking production in synchronous online classes? and What are the results that teachers observe in the speaking of students in the foreign language from CF? The results showed that the explicit CF, reformulation, and metalinguistic strategies were used. Most of the participants (80 %) used delayed feedback. In addition, teachers observe that CF favors the development of oral skills of students in the long term. It is concluded that the use of CF strategies is limited and varies according to the context, the students' needs and the learning objective.
publishDate 2022
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:37:17Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:37:17Z
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1142
10.54104/papeles.v14n27.1142
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11021
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1142
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11021
identifier_str_mv 10.54104/papeles.v14n27.1142
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1142/1050
dc.rights.en-US.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Catalina Juárez-Díaz, Jannete Tanús- Sánchez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Catalina Juárez-Díaz, Jannete Tanús- Sánchez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.en-US.fl_str_mv Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)
dc.source.es-ES.fl_str_mv Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
10.54104/papeles.v14n27
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300353327267840
spelling 2022-06-102024-10-10T02:37:17Z2024-10-10T02:37:17Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/114210.54104/papeles.v14n27.1142https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11021English learning in general and speaking skill development are demanded as a quality in the graduated senior high school student profile. During the development of speaking skill in a foreign language (English), it is important for the student to recognize their strengths and weaknesses. Corrective Feedback (CF) favors the development of oral skills. The objective of this qualitative study was to illustrate the practices of teachers regarding feedback in the speaking skill of a foreign language during the classes taught remotely, the moments in which they do it and their results in the orality of the students at the high school in synchronous classes. The research questions were: What CF strategies are applied in students speaking skill from the teaching perspective during the synchronous online classes? When do teachers correct the speaking production in synchronous online classes? and What are the results that teachers observe in the speaking of students in the foreign language from CF? The results showed that the explicit CF, reformulation, and metalinguistic strategies were used. Most of the participants (80 %) used delayed feedback. In addition, teachers observe that CF favors the development of oral skills of students in the long term. It is concluded that the use of CF strategies is limited and varies according to the context, the students' needs and the learning objective.El aprendizaje de inglés en general y de la habilidad oral son demandados como una cualidad en el perfil de egreso de los alumnos de nivel medio superior. Durante el desarrollo del aspecto verbal en una lengua extranjera (LE) (inglés), es importante que el alumno reconozca sus fortalezas y debilidades. La retroalimentación correctiva (RC) favorece el desarrollo de la habilidad oral. Este estudio cualitativo tuvo como objetivo ilustrar las prácticas de los profesores sobre la RC en la cualidad oral de una lengua extranjera durante las clases impartidas en remoto, los momentos en que la efectúan y sus resultados en el aspecto oral del lenguaje de los alumnos del nivel medio superior en las clases síncronas. Las preguntas de investigación fueron ¿qué estrategias de RC son aplicadas en la oralidad de los alumnos desde las perspectivas docentes durante las clases síncronas en línea?, ¿en qué momento los profesores corrigen el habla de los alumnos en clases síncronas en línea? y ¿cuáles son los resultados que los profesores observan en el habla de los alumnos en la LE a partir de la RC? Los resultados mostraron que se emplearon las estrategias de RC explícita, reformulación y metalingüística. El 80 % de los participantes emplea la RC tardía. Además, los profesores observan que la RC favorece el desarrollo de la habilidad oral de los estudiantes a largo plazo. Se concluye que el uso de estrategias de las RC es limitado y varía de acuerdo con el contexto, las necesidades de los estudiantes y el objetivo de aprendizaje.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1142/1050Copyright (c) 2022 Catalina Juárez-Díaz, Jannete Tanús- Sánchezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022)Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022)2346-09110123-067010.54104/papeles.v14n27retroalimentaciónestrategiaslengua extranjeraexpresión oralinglésfeedbackstrategiesforeign languageoral expressionenglishPractices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High School: Las prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidadLas prácticas y los momentos de retroalimentación correctiva de los profesores de preparatoria en la oralidad : Practices and Moments of English Teachers Related to Oral Corrective Feedback in Senior High Schoolinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Juárez-Díaz, CatalinaTanús- Sánchez, Jannete123456789/11021oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/110212024-10-14 03:46:24.988metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co