Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía
To manage business knowledge, different techniques can be used, in the first instance it must be determined which skills are essential for the company. These depend on the nature of their activity, in addition to the environment in which they operate. Some procedures to manage knowledge we can menti...
- Autores:
-
Mayorga Parra, Oswaldo
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6340
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6340
http://www.cegesti.org/exitoempresarial/publicaciones/publicacion_135_310111_es.pdf
https://www.apd.es/gestion-conocimiento-empresarial/
https://www.revistaespacios.com/a05v26n02/05260242.html#:~:text=Alavi%20y%20Leidn er%20(2003%3A19,no%20%C3%BAtiles%2C%20precisos%20o%20estructurables.
https://www.ecured.cu/Gesti%C3%B3n_del_conocimiento
https://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=y
http://biblioteca2.ucab.edu.ve/anexos/biblioteca/marc/texto/AAQ1280.pdf
- Palabra clave:
- Modelo de gestión del conocimiento, conocimiento, creación, conocimiento empresarial
Knowledge management model, knowledge, creation, business knowledge
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
id |
UAntonioN2_29d2f73b9133d81d9d5a230119d656ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6340 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía |
title |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía |
spellingShingle |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía Modelo de gestión del conocimiento, conocimiento, creación, conocimiento empresarial Knowledge management model, knowledge, creation, business knowledge |
title_short |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía |
title_full |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía |
title_fullStr |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía |
title_full_unstemmed |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía |
title_sort |
Diseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañía |
dc.creator.fl_str_mv |
Mayorga Parra, Oswaldo |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Durán Morantes, Alfredo Ortega López, Eduardo Rafael Rodríguez Osorio, Francisco Ramón |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Mayorga Parra, Oswaldo |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Modelo de gestión del conocimiento, conocimiento, creación, conocimiento empresarial |
topic |
Modelo de gestión del conocimiento, conocimiento, creación, conocimiento empresarial Knowledge management model, knowledge, creation, business knowledge |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
Knowledge management model, knowledge, creation, business knowledge |
description |
To manage business knowledge, different techniques can be used, in the first instance it must be determined which skills are essential for the company. These depend on the nature of their activity, in addition to the environment in which they operate. Some procedures to manage knowledge we can mention the following: First we can say, the internal study lies in offering courses and training to its employees, expanding the intellects about defined activities, the optimal, objective and useful information for the company. A second will be teamwork. There are certain events that depend on the experience of the employees themselves; they are those subjective points of view that are in the person's own knowledge. The best way to achieve this objective is to promote teamwork, in this way the staff will be able to transmit their knowledge to their colleagues, thus creating a collective knowledge. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2021-11-30 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-04-26T20:18:26Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-04-26T20:18:26Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6340 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
http://www.cegesti.org/exitoempresarial/publicaciones/publicacion_135_310111_es.pdf https://www.apd.es/gestion-conocimiento-empresarial/ https://www.revistaespacios.com/a05v26n02/05260242.html#:~:text=Alavi%20y%20Leidn er%20(2003%3A19,no%20%C3%BAtiles%2C%20precisos%20o%20estructurables. https://www.ecured.cu/Gesti%C3%B3n_del_conocimiento https://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=y http://biblioteca2.ucab.edu.ve/anexos/biblioteca/marc/texto/AAQ1280.pdf https://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=y AngKim, Soonhee and Hyangsoo Lee. (2004). “Organizational Factors Affecting Knowledge Sharing Capabilities in E-Government: An Empirical Study.” Adams, Garry L., and Bruce T. Lamon. (2003). “Knowledge Management Systems and Developing Sustainable Competitive Advantage.” Journal of Knowledge Management 7(2):142–54. |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional UAN |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6340 http://www.cegesti.org/exitoempresarial/publicaciones/publicacion_135_310111_es.pdf https://www.apd.es/gestion-conocimiento-empresarial/ https://www.revistaespacios.com/a05v26n02/05260242.html#:~:text=Alavi%20y%20Leidn er%20(2003%3A19,no%20%C3%BAtiles%2C%20precisos%20o%20estructurables. https://www.ecured.cu/Gesti%C3%B3n_del_conocimiento https://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=y http://biblioteca2.ucab.edu.ve/anexos/biblioteca/marc/texto/AAQ1280.pdf |
identifier_str_mv |
AngKim, Soonhee and Hyangsoo Lee. (2004). “Organizational Factors Affecting Knowledge Sharing Capabilities in E-Government: An Empirical Study.” Adams, Garry L., and Bruce T. Lamon. (2003). “Knowledge Management Systems and Developing Sustainable Competitive Advantage.” Journal of Knowledge Management 7(2):142–54. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv |
Neiva( Huila, Colombia) |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Contaduría Pública |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Neiva Altico |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/473b8e9b-012c-492c-8713-132dc61de3b9/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d7a23a3c-31ed-44f0-b596-3d708d682330/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/6c18b05a-a95b-4771-9455-853344bafcea/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/062950ce-d82a-4b7f-b2e2-fe0851fc3120/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/21952125-1671-4d42-ac86-0dfda5165914/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a6082398-ac68-4294-be66-3757947788b9/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a9273cce-7a3d-4cae-982d-36c8ecedf634/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/1d2badbe-7da4-42eb-8735-521daaec0bdd/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fa0a77c8-105b-478e-8ec0-4d37d15b34a5/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
f9a47191fbbc4868b496bb56141a43b7 b6c0b9e6c9ca0a13e5f33a376397f696 a3f4a1cc6bb97999564111e407a960d3 1e432706dbc160612d9674bb83235d76 8905c58cd8cfa710d1ab8115d5dd0784 6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3 49dfad3e8a29113436ebee04b3bee541 3065ad551d19546a410f6850b27e2b65 bf669b94855394c818256dee991aea05 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300374232727552 |
spelling |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Durán Morantes, AlfredoOrtega López, Eduardo RafaelRodríguez Osorio, Francisco RamónMayorga Parra, Oswaldo20211611047Neiva( Huila, Colombia)2022-04-26T20:18:26Z2022-04-26T20:18:26Z2021-11-30http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6340http://www.cegesti.org/exitoempresarial/publicaciones/publicacion_135_310111_es.pdfhttps://www.apd.es/gestion-conocimiento-empresarial/https://www.revistaespacios.com/a05v26n02/05260242.html#:~:text=Alavi%20y%20Leidn er%20(2003%3A19,no%20%C3%BAtiles%2C%20precisos%20o%20estructurables.https://www.ecured.cu/Gesti%C3%B3n_del_conocimientohttps://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=yhttp://biblioteca2.ucab.edu.ve/anexos/biblioteca/marc/texto/AAQ1280.pdfhttps://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=yAngKim, Soonhee and Hyangsoo Lee. (2004). “Organizational Factors Affecting Knowledge Sharing Capabilities in E-Government: An Empirical Study.”Adams, Garry L., and Bruce T. Lamon. (2003). “Knowledge Management Systems and Developing Sustainable Competitive Advantage.” Journal of Knowledge Management 7(2):142–54.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/To manage business knowledge, different techniques can be used, in the first instance it must be determined which skills are essential for the company. These depend on the nature of their activity, in addition to the environment in which they operate. Some procedures to manage knowledge we can mention the following: First we can say, the internal study lies in offering courses and training to its employees, expanding the intellects about defined activities, the optimal, objective and useful information for the company. A second will be teamwork. There are certain events that depend on the experience of the employees themselves; they are those subjective points of view that are in the person's own knowledge. The best way to achieve this objective is to promote teamwork, in this way the staff will be able to transmit their knowledge to their colleagues, thus creating a collective knowledge.Para gestionar en conocimiento empresarial, se pueden emplear diferentes técnicas, en primera instancia se debe determinar que destrezas son indispensables para la empresa. Estás dependen por la naturaleza de su actividad, adicional el entorno al cual operen. Algunos procedimientos para lograr gestionar el conocimiento podemos mencionar las siguientes: Primero podemos decir, el estudio interno radica en ofrecer le cursos y capacitaciones a sus empleados, ampliando los intelectos acerca de definidas actividades, la información óptima, objetiva y útil para la empresa.Contador(a) Público(a)PregradoDistanciaMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoContaduría PúblicaFacultad de Ciencias Económicas y AdministrativasNeiva AlticoModelo de gestión del conocimiento, conocimiento, creación, conocimiento empresarialKnowledge management model, knowledge, creation, business knowledgeDiseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañíaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2021_OswaldoMayorga.pdf2021_OswaldoMayorga.pdfArticuloapplication/pdf905911https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/473b8e9b-012c-492c-8713-132dc61de3b9/downloadf9a47191fbbc4868b496bb56141a43b7MD512021_OswaldoMayorga_Acta.pdf2021_OswaldoMayorga_Acta.pdfActa de sustentaciónapplication/pdf912611https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d7a23a3c-31ed-44f0-b596-3d708d682330/downloadb6c0b9e6c9ca0a13e5f33a376397f696MD522021_OswaldoMayorga_Autorización.pdf2021_OswaldoMayorga_Autorización.pdfFormato de autorizaciónapplication/pdf893644https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/6c18b05a-a95b-4771-9455-853344bafcea/downloada3f4a1cc6bb97999564111e407a960d3MD53TEXT2021_OswaldoMayorga.pdf.txt2021_OswaldoMayorga.pdf.txtExtracted texttext/plain37263https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/062950ce-d82a-4b7f-b2e2-fe0851fc3120/download1e432706dbc160612d9674bb83235d76MD542021_OswaldoMayorga_Acta.pdf.txt2021_OswaldoMayorga_Acta.pdf.txtExtracted texttext/plain1488https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/21952125-1671-4d42-ac86-0dfda5165914/download8905c58cd8cfa710d1ab8115d5dd0784MD562021_OswaldoMayorga_Autorización.pdf.txt2021_OswaldoMayorga_Autorización.pdf.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a6082398-ac68-4294-be66-3757947788b9/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD58THUMBNAIL2021_OswaldoMayorga.pdf.jpg2021_OswaldoMayorga.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg9696https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a9273cce-7a3d-4cae-982d-36c8ecedf634/download49dfad3e8a29113436ebee04b3bee541MD552021_OswaldoMayorga_Acta.pdf.jpg2021_OswaldoMayorga_Acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg14489https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/1d2badbe-7da4-42eb-8735-521daaec0bdd/download3065ad551d19546a410f6850b27e2b65MD572021_OswaldoMayorga_Autorización.pdf.jpg2021_OswaldoMayorga_Autorización.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg14531https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fa0a77c8-105b-478e-8ec0-4d37d15b34a5/downloadbf669b94855394c818256dee991aea05MD59123456789/6340oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/63402024-10-09 23:00:05.84https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |