Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur
The following research project aimed to determine the processes of self-regulation of learning before and during the COVID-19 pandemic in adolescents who were studying remotely in 11th grade in 2020 in Colombia. The study was of qualitative methodology and hermeneutic phenomenological design; for th...
- Autores:
-
Aponte Lozano, Laura Camila
López Alape, Darly Valentina
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/7066
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7066
- Palabra clave:
- Redes sociales
Calidad de sueño
Social media
Quality of sleep.
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0)
id |
UAntonioN2_24e8b4f587f4384b02877691fca43a80 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/7066 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur |
title |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur |
spellingShingle |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur Redes sociales Calidad de sueño Social media Quality of sleep. |
title_short |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur |
title_full |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur |
title_fullStr |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur |
title_full_unstemmed |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur |
title_sort |
Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede sur |
dc.creator.fl_str_mv |
Aponte Lozano, Laura Camila López Alape, Darly Valentina |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Mejía Villa, Wilson Fabian |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Aponte Lozano, Laura Camila López Alape, Darly Valentina |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Redes sociales Calidad de sueño |
topic |
Redes sociales Calidad de sueño Social media Quality of sleep. |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
Social media Quality of sleep. |
description |
The following research project aimed to determine the processes of self-regulation of learning before and during the COVID-19 pandemic in adolescents who were studying remotely in 11th grade in 2020 in Colombia. The study was of qualitative methodology and hermeneutic phenomenological design; for the collection of information an unstructured interview was applied to 4 young people. In the findings, it was found how the 3 phases of self-regulation (planning, execution and self-reflection) apply in face-to-face and remote education, in addition to the difficulty in adapting to the health emergency situation. The present research was based on Zimmerman's cyclical model, established laws and norms that affect the educational context as a consequence of the COVID-19 pandemic, and research related to remote education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-10-11T15:59:50Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-10-11T15:59:50Z |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2022-06-08 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7066 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional UAN |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7066 |
identifier_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv |
Bogotá DC |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Psicología |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Psicología |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Bogotá - Sur |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/4fd97802-20db-47f7-af35-f7375cc8cce9/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9fc2b78c-260b-4604-a271-1c0f36193653/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c2e8104a-0f96-4d75-8593-df5dfb366804/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c28043f0-a30b-4f15-b3e6-3dbe25a71b16/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/5c76f60d-967c-4e0e-8fba-ea95ece95de0/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8e3cd821-524d-4b83-a6f0-2a5c7656e037/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a28e48c0-7715-45e3-b55d-d84cd65dc93e/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/80aa5053-b7e6-4834-9c59-f821f214d450/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/5e5414ad-db2c-4b87-b0ca-0b8de3f95b98/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
e14aa5e45094bd1be74c52ba11549b34 001bfc38171e9eb63a72d681760e19ba bc53cc4458bd76636b8b9de78c94f605 5812a2eee99d5585fc0c26f0033099bb 8e0452cfd3164921f56c3481c9eb7738 6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3 2c6eb67c8897d916ae47524b1a844d3f 43fdbf02a9f218be1699e8adde66526b 60db5449b72087a05097ac373fd48225 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300379959001088 |
spelling |
Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Mejía Villa, Wilson FabianAponte Lozano, Laura CamilaLópez Alape, Darly Valentina1024172401310241725452Bogotá DC2022-10-11T15:59:50Z2022-10-11T15:59:50Z2022-06-08http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7066instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/The following research project aimed to determine the processes of self-regulation of learning before and during the COVID-19 pandemic in adolescents who were studying remotely in 11th grade in 2020 in Colombia. The study was of qualitative methodology and hermeneutic phenomenological design; for the collection of information an unstructured interview was applied to 4 young people. In the findings, it was found how the 3 phases of self-regulation (planning, execution and self-reflection) apply in face-to-face and remote education, in addition to the difficulty in adapting to the health emergency situation. The present research was based on Zimmerman's cyclical model, established laws and norms that affect the educational context as a consequence of the COVID-19 pandemic, and research related to remote education.El siguiente trabajo de grado tuvo por objetivo determinar los procesos de autorregulación del aprendizaje antes y durante la pandemia por el COVID-19 en adolescentes que estuvieron estudiando en modalidad remota en grado 11° en el año 2020 en Colombia. El estudio fue de metodología cualitativa y diseño fenomenológico hermenéutico; para la recolección de información se aplicó una entrevista no estructurada en 4 jóvenes. En los hallazgos se encontró como aplican las 3 fases de la autorregulación (planificación, ejecución y autorreflexión) en la educación presencial y remota, además de la dificultad en la adaptación a la situación de emergencia sanitaria. Para la elaboración de la presente investigación se tuvo en cuenta el modelo cíclico de Zimmerman, leyes y normas establecidas que afectan el contexto educativo como consecuencia de la pandemia por COVID-19, e investigaciones relacionadas con la educación remota.Psicólogo(a)PregradoPresencialInvestigaciónspaUniversidad Antonio NariñoPsicologíaFacultad de PsicologíaBogotá - SurRedes socialesCalidad de sueñoSocial mediaQuality of sleep.Redes sociales y su relación con la calidad de sueño en estudiantes de la Facultad de Psicología de la Universidad Antonio Nariño de la ciudad de Bogotá, sede surTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2022_LauraCamilaAponteLozano2022_LauraCamilaAponteLozanoTrabajo de Gradoapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document3765450https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/4fd97802-20db-47f7-af35-f7375cc8cce9/downloade14aa5e45094bd1be74c52ba11549b34MD512022AutorizacióndeAutores2022AutorizacióndeAutoresFormato de Autorización de Derechos de Autorapplication/pdf5191672https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9fc2b78c-260b-4604-a271-1c0f36193653/download001bfc38171e9eb63a72d681760e19baMD522022_ActadeSustentación2022_ActadeSustentaciónActa de Sustentaciónapplication/pdf6990787https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c2e8104a-0f96-4d75-8593-df5dfb366804/downloadbc53cc4458bd76636b8b9de78c94f605MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8805https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c28043f0-a30b-4f15-b3e6-3dbe25a71b16/download5812a2eee99d5585fc0c26f0033099bbMD54TEXT2022_LauraCamilaAponteLozano.txt2022_LauraCamilaAponteLozano.txtExtracted texttext/plain103283https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/5c76f60d-967c-4e0e-8fba-ea95ece95de0/download8e0452cfd3164921f56c3481c9eb7738MD552022AutorizacióndeAutores.txt2022AutorizacióndeAutores.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8e3cd821-524d-4b83-a6f0-2a5c7656e037/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD562022_ActadeSustentación.txt2022_ActadeSustentación.txtExtracted texttext/plain10https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a28e48c0-7715-45e3-b55d-d84cd65dc93e/download2c6eb67c8897d916ae47524b1a844d3fMD58THUMBNAIL2022AutorizacióndeAutores.jpg2022AutorizacióndeAutores.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg13932https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/80aa5053-b7e6-4834-9c59-f821f214d450/download43fdbf02a9f218be1699e8adde66526bMD572022_ActadeSustentación.jpg2022_ActadeSustentación.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg15874https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/5e5414ad-db2c-4b87-b0ca-0b8de3f95b98/download60db5449b72087a05097ac373fd48225MD59123456789/7066oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/70662024-10-09 23:01:35.881https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |