PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO

This research aims to study in depth how the consumer is protected in the area of electronic commerce, currently in Colombia it is going through the best time of electronic commerce due to the efficiency and economic, environmental and social privileges, the way of impact on the world for changing t...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11207
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/escenariossociojuridicos/article/view/1329
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11207
Palabra clave:
comercio electronico
protección
regulación
consumidor
riesgos
Rights
License
Derechos de autor 2022 María Fernanda Rodríguez Mora
id UAntonioN2_1afe5729dc1f25dee04cc28fa5d614fd
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11207
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2022-05-112024-10-10T03:05:33Z2024-10-10T03:05:33Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/escenariossociojuridicos/article/view/1329https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11207This research aims to study in depth how the consumer is protected in the area of electronic commerce, currently in Colombia it is going through the best time of electronic commerce due to the efficiency and economic, environmental and social privileges, the way of impact on the world for changing the way of doing business carried out by companies that implement it due to the innovation and organization that is generated, this is due to the rapid evolution of information and communication technologies. With e-commerce we refer to a new modality and the substantial leap of carrying out commercial and business activities using electronic media, this in order to optimize the internal and external management of their respective companies. Currently, to help the progress of companies, they must have mastery of information defining processes and innovating tools to implement in terms of quality, quantity and purely commercial techniques, also brings with it advantages and disadvantages for the consuming part what to the development of the current I will explain them in writing.Esta investigación tiene como objeto estudiar con profundidad como se protege el consumidor en materia del comercio electrónico, actualmente en Colombia se atraviesa por la mejor época del comercio electrónico debido a la eficacia y los privilegios económicos, ambientales y sociales, la manera de impacto en el mundo por cambiar la forma de hacer negocios que llevan a cabo las empresas que lo implementan debido a la innovación y organización que se genera, esto se da gracias a la rápida evolución de tecnologías de la información y comunicación. Con e-commerce nos referimos a una nueva modalidad y el salto sustancial de llevar a cabo actividades comerciales y empresariales haciendo uso de los medios electrónicos, esto con finalidad de optimizar la gestión interna y externa de sus respectivas empresas. Actualmente para ayudar al progreso de las empresas, éstas deben tener dominio de información definiendo procesos e innovando herramientas para implementar en cuanto a cuestiones de calidad, cantidad y técnicas netamente mercantiles, igualmente trae consigo ventajas y desventajas para la parte consumidora qué al desarrollo del actual escrito las explicaré.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/escenariossociojuridicos/article/view/1329/1014Derechos de autor 2022 María Fernanda Rodríguez Morahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Escenarios Sociojurídicos; Vol. 9 Núm. 11 (2021)2145-633Xcomercio electronicoprotecciónregulaciónconsumidorriesgosPROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICOinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por pareshttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Rodríguez Mora, María Fernanda123456789/11207oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/112072024-10-14 03:45:37.433metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
title PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
spellingShingle PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
comercio electronico
protección
regulación
consumidor
riesgos
title_short PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
title_full PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
title_fullStr PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
title_full_unstemmed PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
title_sort PROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICO
dc.subject.es-ES.fl_str_mv comercio electronico
protección
regulación
consumidor
riesgos
topic comercio electronico
protección
regulación
consumidor
riesgos
description This research aims to study in depth how the consumer is protected in the area of electronic commerce, currently in Colombia it is going through the best time of electronic commerce due to the efficiency and economic, environmental and social privileges, the way of impact on the world for changing the way of doing business carried out by companies that implement it due to the innovation and organization that is generated, this is due to the rapid evolution of information and communication technologies. With e-commerce we refer to a new modality and the substantial leap of carrying out commercial and business activities using electronic media, this in order to optimize the internal and external management of their respective companies. Currently, to help the progress of companies, they must have mastery of information defining processes and innovating tools to implement in terms of quality, quantity and purely commercial techniques, also brings with it advantages and disadvantages for the consuming part what to the development of the current I will explain them in writing.
publishDate 2022
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T03:05:33Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T03:05:33Z
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.es-ES.fl_str_mv Artículo revisado por pares
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/escenariossociojuridicos/article/view/1329
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11207
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/escenariossociojuridicos/article/view/1329
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11207
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/escenariossociojuridicos/article/view/1329/1014
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2022 María Fernanda Rodríguez Mora
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 María Fernanda Rodríguez Mora
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv Revista Escenarios Sociojurídicos; Vol. 9 Núm. 11 (2021)
dc.source.none.fl_str_mv 2145-633X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300341263400960