REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS

This review describes the implementation of Virtual Learning Units (VLU) in the teaching of English language, based on the analysis of ten articles. Considering the needs coming up around modern society, which requires a new generation of teachers adapted to technological tools to encourage critical...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11527
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11527
Palabra clave:
innovación
metodología
virtual
inglés
innovation
methodology
virtual
english
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_17bff72ad9934b8f1c3281756e288d5d
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11527
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2023-11-262024-10-10T12:32:34Z2024-10-10T12:32:34Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11527This review describes the implementation of Virtual Learning Units (VLU) in the teaching of English language, based on the analysis of ten articles. Considering the needs coming up around modern society, which requires a new generation of teachers adapted to technological tools to encourage critical thinking and creativity of students in their training process. Methodology: A literature review was performed based on the search of materials in search engines such as Dialnet, Google Academic, Mendeley and Scielo,between 2019 and 2023. Results: Articles scientific were taken for the analysis of the results with a percentage of 70% international from countries such as Peru, Venezuela, Ecuador, Spain, Cuba and 30% Colombian. The use of virtual tools for learning the English language has a positive impact on students as they are motivated and involved in the development and use of these tools. Conclusions: The use and implementation of virtual tools for the teaching and learning process is determined, having as main objective to improve communicative skills in English, starting from the fact that these tools facilitate the use of new methodologies and strategies in the classroom.La presente revisión describe la implementación de las Unidades Virtuales de Aprendizaje (UVA) en la enseñanza del inglés, teniendo en cuenta el análisis de diez artículos. Considerando las necesidades que surgen en torno a la sociedad moderna, lo cual requiere de una nueva generación de docentes adaptados a las herramientas tecnológicas para fomentar el pensamiento crítico y la creatividad de los estudiantes dentro de su proceso formativo. Metodología: se realizó una revisión bibliográfica a partir de la búsqueda de materiales en el motor de búsqueda Google Académico y en las bases de datos Dialnet, Mendeley y Scielo, entre los años 2019 hasta 2023. Resultados: para el análisis de los resultados se tuvieron en cuenta artículos científicos con un porcentaje de 70% internacionales de países como Perú, Venezuela, Ecuador, España, Cuba y un 30% colombianos. El uso de herramientas virtuales para el aprendizaje del inglés tiene una incidencia positiva en los estudiantes ya que se encuentran motivados e involucrados en la construcción y utilización de estas herramientas. Conclusiones: Se establece el uso e implementación de las herramientas virtuales para el proceso de enseñanza y aprendizaje, teniendo como principal objetivo mejorar las habilidades comunicativas en el inglés, partiendo de que estas herramientas facilitan el uso de nuevas metodologías y estrategias en el aula.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775/1354https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI2665-203XinnovaciónmetodologíavirtualinglésinnovationmethodologyvirtualenglishREVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉSinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Berrio Palacios, Luis MiguelCurrea Vargas, Karen YulietSuárez Bojacá, Paula Catalina123456789/11527oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/115272024-10-14 03:50:31.331metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
spellingShingle REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
innovación
metodología
virtual
inglés
innovation
methodology
virtual
english
title_short REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_full REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_fullStr REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_full_unstemmed REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
title_sort REVISIÓN BIBLIOGRÁFICA: DISEÑO E INNOVACIÓN EN LAS AULAS PARA EL APRENDIZAJE DEL INGLÉS
dc.subject.es-ES.fl_str_mv innovación
metodología
virtual
inglés
topic innovación
metodología
virtual
inglés
innovation
methodology
virtual
english
dc.subject.en-US.fl_str_mv innovation
methodology
virtual
english
description This review describes the implementation of Virtual Learning Units (VLU) in the teaching of English language, based on the analysis of ten articles. Considering the needs coming up around modern society, which requires a new generation of teachers adapted to technological tools to encourage critical thinking and creativity of students in their training process. Methodology: A literature review was performed based on the search of materials in search engines such as Dialnet, Google Academic, Mendeley and Scielo,between 2019 and 2023. Results: Articles scientific were taken for the analysis of the results with a percentage of 70% international from countries such as Peru, Venezuela, Ecuador, Spain, Cuba and 30% Colombian. The use of virtual tools for learning the English language has a positive impact on students as they are motivated and involved in the development and use of these tools. Conclusions: The use and implementation of virtual tools for the teaching and learning process is determined, having as main objective to improve communicative skills in English, starting from the fact that these tools facilitate the use of new methodologies and strategies in the classroom.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:32:34Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T12:32:34Z
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-26
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11527
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11527
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1775/1354
dc.rights.es-ES.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.es-ES.fl_str_mv MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI
dc.source.none.fl_str_mv 2665-203X
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300300985499648