La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física

The research is the intention of identifying the conceptions of assessment of students in the teacher education process in physical education. As a starting point we examine the issue of evaluation in the context of the school from the latest thinking on the subject, trying to point out as the speci...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10788
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/290
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10788
Palabra clave:
educación física
evaluación educativa
formación docente
Physical Education
Educational Evaluation
Teacher training
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id UAntonioN2_131ac98257ee9aea80b225d4cbb23ad0
oai_identifier_str oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/10788
network_acronym_str UAntonioN2
network_name_str Repositorio UAN
repository_id_str
spelling 2012-08-132024-10-10T02:34:19Z2024-10-10T02:34:19Zhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/290https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10788The research is the intention of identifying the conceptions of assessment of students in the teacher education process in physical education. As a starting point we examine the issue of evaluation in the context of the school from the latest thinking on the subject, trying to point out as the specific conditions educational institutions, have caused significant changes in the curricula of the different areas of knowledge, particularly in physical education; shows how these changes represent new expectations of the discipline as well as new educational requirements of teachers ultimately determine reorientations in their training programs, then, is from this scenario justifying the need to diagnose the current state of the problem of the evaluation in licensed training programs in physical education, understood as a competence inherent in the teaching profession regardless of their disciplinary field, with the point of his analysis relevance and consistency with educational bets of each training program and especially with the demands of a changing society.La investigación corresponde a la intención de identificar las concepciones de evaluación de estudiantes en el proceso de formación docente en educación física. Como punto de partida se examina la problemática de la evaluación en el contexto de la escuela desde de las teorías más recientes en el tema, tratando de señalar cómo las condiciones particulares de las instituciones educativas han suscitado cambios significativos en los currículos de las diferentes áreas de conocimiento, y particularmente en la de educación física; se muestra cómo estos cambios representan nuevas expectativas de la disciplina, así como nuevas exigencias pedagógicas de los docentes que finalmente determinan las reorientaciones en sus programas de formación, entonces, es a partir de este panorama que se justifica la necesidad de diagnosticar el estado actual de la problemática de la evaluación, en los programas de formación de licenciados en Educación Física, entendiendo esta como una competencia inherente a la profesión docente indistintamente de su campo disciplinar, teniendo como punto de análisis su pertinencia y coherencia con las apuestas educativas de cada programa de formación y sobre todo con las exigencias de una sociedad en transformación.application/pdfspaUNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑOhttps://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/290/239https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Papeles; Vol. 4 No. 7 (2012); 76-87Papeles; Vol. 4 Núm. 7 (2012); 76-87Papeles; v. 4 n. 7 (2012); 76-872346-09110123-0670educación físicaevaluación educativaformación docentePhysical EducationEducational EvaluationTeacher trainingLa evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación físicainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Certuche Villada, Johao123456789/10788oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/107882024-10-14 03:46:59.607metadata.onlyhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
title La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
spellingShingle La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
educación física
evaluación educativa
formación docente
Physical Education
Educational Evaluation
Teacher training
title_short La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
title_full La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
title_fullStr La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
title_full_unstemmed La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
title_sort La evaluación de escolares en la formación del licenciado en educación física
dc.subject.es-ES.fl_str_mv educación física
evaluación educativa
formación docente
topic educación física
evaluación educativa
formación docente
Physical Education
Educational Evaluation
Teacher training
dc.subject.en-US.fl_str_mv Physical Education
Educational Evaluation
Teacher training
description The research is the intention of identifying the conceptions of assessment of students in the teacher education process in physical education. As a starting point we examine the issue of evaluation in the context of the school from the latest thinking on the subject, trying to point out as the specific conditions educational institutions, have caused significant changes in the curricula of the different areas of knowledge, particularly in physical education; shows how these changes represent new expectations of the discipline as well as new educational requirements of teachers ultimately determine reorientations in their training programs, then, is from this scenario justifying the need to diagnose the current state of the problem of the evaluation in licensed training programs in physical education, understood as a competence inherent in the teaching profession regardless of their disciplinary field, with the point of his analysis relevance and consistency with educational bets of each training program and especially with the demands of a changing society.
publishDate 2012
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:34:19Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-10-10T02:34:19Z
dc.date.none.fl_str_mv 2012-08-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/290
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10788
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/290
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10788
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/290/239
dc.rights.en-US.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
dc.source.en-US.fl_str_mv Papeles; Vol. 4 No. 7 (2012); 76-87
dc.source.es-ES.fl_str_mv Papeles; Vol. 4 Núm. 7 (2012); 76-87
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Papeles; v. 4 n. 7 (2012); 76-87
dc.source.none.fl_str_mv 2346-0911
0123-0670
institution Universidad Antonio Nariño
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UAN
repository.mail.fl_str_mv alertas.repositorio@uan.edu.co
_version_ 1814300374363799552