Plan exportador de chaquetas de cuero, de la empresa comercializadora Belier S.A.S de la ciudad de Tunja

The research carried out in this document on Comercializadora Belier S.A.S, is dedicated to the manufacture and marketing of articles derived from leather and has been operating in the Colombian market for five years. The company developed this export plan, identifying the Peruvian market as a targe...

Full description

Autores:
Molina Cuervo, German Santiago
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Palabra clave:
Chaquetas de cuero, Competitividad, Cuero, Divisa, Embalaje, Exportación, Perú, Plan.
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Rights
openAccess
License
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
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description The research carried out in this document on Comercializadora Belier S.A.S, is dedicated to the manufacture and marketing of articles derived from leather and has been operating in the Colombian market for five years. The company developed this export plan, identifying the Peruvian market as a target market for leather jackets. It set goals; The exportable supply capacity is identified, the client abroad was identified, and the entire export logistics process was identified, and the cost matrix corresponding to the product to be exported, leather jackets was made. The export plan resulted in the company Alessandro Ferragamo, located in the city of Lima, which makes the logistics process easier for the company, since the port of entry in Callao, being 1 hour away by land transportation from the city from Lima. For the company Belier SAS, it is an excellent opportunity, since it allows it to internationalize, show the quality of the Colombian product, growth within the company, development and obtaining technology to be more competitive.
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The export plan resulted in the company Alessandro Ferragamo, located in the city of Lima, which makes the logistics process easier for the company, since the port of entry in Callao, being 1 hour away by land transportation from the city from Lima. For the company Belier SAS, it is an excellent opportunity, since it allows it to internationalize, show the quality of the Colombian product, growth within the company, development and obtaining technology to be more competitive.La investigación realizada en este documento sobre el desarrollo del plan exportador de la empresa Belier S.A.S, la cual se dedica a la fabricación y comercialización de artículos derivados del cuero, opera en el mercado colombiano, hace cinco años. Este plan exportador identificó al mercado peruano como mercado objetivo de chaquetas de cuero, se planteó unos objetivos; se identifica la capacidad de oferta exportable, identificó el cliente en el exterior, e identificó todo el proceso logístico exportador, se realizó la matriz de costos correspondientes al producto a exportar, Chaquetas de cuero. Este plan exportador da a conocer al cliente potencial Alessandro Ferragamo, como cliente potencial de las chaquetas de cuero ubicada en la ciudad de Lima, lo que hace más fácil el proceso logístico para la empresa, ya que el puerto de entrada en el Callao, quedando a 1 hora en transporte terrestre de la ciudad de Lima. Para la empresa Belier SAS, resulta una excelente oportunidad, dado que le permite internacionalizarse, mostrar la calidad del producto colombiano, crecimiento al interior de la empresa, el desarrollo y la obtención de tecnología para ser más competitivo.Profesional en Comercio InternacionalPregradoPresencialspaUniversidad Antonio NariñoComercio InternacionalFacultad de Ciencias Económicas y AdministrativasTunjaChaquetas de cuero, Competitividad, Cuero, Divisa, Embalaje, Exportación, Perú, Plan.Export, Leather, Competitiveness, Currency, Packaging, Plan, Peru, Leather jackPlan exportador de chaquetas de cuero, de la empresa comercializadora Belier S.A.S de la ciudad de TunjaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINAL2020GermanSantiagoMolinaCuervo.pdf2020GermanSantiagoMolinaCuervo.pdfTrabajo de 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