Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos
This report supports the activities that were carried out during the internship at the company Acerías Paz del Río. The activities that were carried out fit the professional profile of a civil engineer. The internship lasted 6 months from December 14, 2021 to June 14, 2022 at the Belencito-Boyacá he...
- Autores:
-
Sanchez Gomez, Brayan Ronaldo
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6721
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6721
- Palabra clave:
- Layout
fraguado
Adendo
Pasantía
derogar
Layout
repeal
set
Addendum
dossier
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0)
id |
UAntonioN2_0ddc88616a503091ac4ae005f3a81109 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6721 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos |
title |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos |
spellingShingle |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos Layout fraguado Adendo Pasantía derogar Layout repeal set Addendum dossier |
title_short |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos |
title_full |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos |
title_fullStr |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos |
title_full_unstemmed |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos |
title_sort |
Auxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos |
dc.creator.fl_str_mv |
Sanchez Gomez, Brayan Ronaldo |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Celis Parra, Sergio David |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Sanchez Gomez, Brayan Ronaldo |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Layout fraguado Adendo Pasantía derogar |
topic |
Layout fraguado Adendo Pasantía derogar Layout repeal set Addendum dossier |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
Layout repeal set Addendum dossier |
description |
This report supports the activities that were carried out during the internship at the company Acerías Paz del Río. The activities that were carried out fit the professional profile of a civil engineer. The internship lasted 6 months from December 14, 2021 to June 14, 2022 at the Belencito-Boyacá headquarters. The internship focused on the support of the civil works group in the project area, focusing on the follow-up and supervision of works, the completion of formats such as technical sheets, layout, company budget tables, among others. During the internship different professional and academic challenges arose. A project assistant at the Acerías Paz del Rio company had to be a skilled person, a leader Civil Engineering, being one of the professions with the most work fields, gave me the opportunity to do my internship at the Acerías Paz del Rio company, being an assistant in engineering in maintenance and project management, having as main functions the support in the preparation of technical sheets, the survey of quantities on site, the support in the preparation of budgets, the support in enforcing established schedules, support to the auditing in general . |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-08-08T15:58:10Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-08-08T15:58:10Z |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2022-05-27 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6721 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000165-000 Ávila, N., Navarro, F. y Tapia, M. (2020). Identidad, voz y agencia: claves para una enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad. Archivos analíticos de políticas educativas, 28(98). https://doi.org/10.14507/epaa.28.4722 Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Pellegrini (Eds.), The anatomy of entrepreneurial decisions (pp. 29–56). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19685-1_3 Cassany, D. (2012). En línea: Leer y escribir en la red. Anagrama Hammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. J. (2017). Do aspects of social, emotional and behavioural development in the pre-school period concurrently predict later cognitive and academic attainment? Australian Journal of Education, 61(3), 270– 287. https://doi.org/10.1177/0004944117729514 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional UAN |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6721 |
identifier_str_mv |
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000165-000 Ávila, N., Navarro, F. y Tapia, M. (2020). Identidad, voz y agencia: claves para una enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad. Archivos analíticos de políticas educativas, 28(98). https://doi.org/10.14507/epaa.28.4722 Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Pellegrini (Eds.), The anatomy of entrepreneurial decisions (pp. 29–56). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19685-1_3 Cassany, D. (2012). En línea: Leer y escribir en la red. Anagrama Hammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. J. (2017). Do aspects of social, emotional and behavioural development in the pre-school period concurrently predict later cognitive and academic attainment? Australian Journal of Education, 61(3), 270– 287. https://doi.org/10.1177/0004944117729514 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Ingeniería Civil |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Civil |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Duitama |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e5144f70-8d18-47e6-8a05-a2db91624d23/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ae5d9ae7-a63f-4b61-8c66-08f38448d611/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b35598c1-bcc6-420d-bfd3-62ef4be71c3c/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/3775956b-a77b-4e45-a5d4-d56bd865bffd/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
8fcb4437c3ea48cf6849a5cfdc1f8f7d 2611ccc25c77b5a69c681348a3d53cc9 78c163a35936c0c6fa450451688b8eea 5812a2eee99d5585fc0c26f0033099bb |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300425307815936 |
spelling |
Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Celis Parra, Sergio DavidSanchez Gomez, Brayan Ronaldo204817229062022-08-08T15:58:10Z2022-08-08T15:58:10Z2022-05-27http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6721American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000165-000Ávila, N., Navarro, F. y Tapia, M. (2020). Identidad, voz y agencia: claves para una enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad. Archivos analíticos de políticas educativas, 28(98). https://doi.org/10.14507/epaa.28.4722Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Pellegrini (Eds.), The anatomy of entrepreneurial decisions (pp. 29–56). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19685-1_3Cassany, D. (2012). En línea: Leer y escribir en la red. AnagramaHammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. J. (2017). Do aspects of social, emotional and behavioural development in the pre-school period concurrently predict later cognitive and academic attainment? Australian Journal of Education, 61(3), 270– 287. https://doi.org/10.1177/0004944117729514instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/This report supports the activities that were carried out during the internship at the company Acerías Paz del Río. The activities that were carried out fit the professional profile of a civil engineer. The internship lasted 6 months from December 14, 2021 to June 14, 2022 at the Belencito-Boyacá headquarters. The internship focused on the support of the civil works group in the project area, focusing on the follow-up and supervision of works, the completion of formats such as technical sheets, layout, company budget tables, among others. During the internship different professional and academic challenges arose. A project assistant at the Acerías Paz del Rio company had to be a skilled person, a leader Civil Engineering, being one of the professions with the most work fields, gave me the opportunity to do my internship at the Acerías Paz del Rio company, being an assistant in engineering in maintenance and project management, having as main functions the support in the preparation of technical sheets, the survey of quantities on site, the support in the preparation of budgets, the support in enforcing established schedules, support to the auditing in general .En este informe se sustentan las actividades que se ejecutaron durante la pasantía realizada en la empresa acerías paz del rio. Las actividades que se realizaron se ajustan al perfil profesional de un ingeniero civil. La pasantía tuvo una duración de 6 meses a partir del 14 de diciembre de 2021 hasta el 14 de junio de 2022 en la sede belencito- Boyacá. La pasantía se orientó en el apoyo del grupo de obras civiles del área de proyectos, teniendo como enfoque los seguimientos e interventorías de obra, el diligenciamiento de formatos como fichas técnicas, layout, tablas de presupuestos de la empresa, entre otras. Durante la pasantía surgieron diferentes retos profesionales, académicos. El practicante de ingeniería civil como auxiliar de proyectos de la empresa acerías paz del rio tuvo que ser una persona hábil, líder. La Ingeniería Civil siendo una de las profesiones con más campos laborales, brindó la oportunidad para realizar la pasantía en la empresa Acerías Paz del Rio, siendo auxiliar en ingeniería en dirección mantenimiento y proyectos, teniendo como principales funciones el apoyo en la elaboración de fichas técnicas, el levantamiento de cantidades en sitio, el apoyo en la elaboración de presupuestos, el apoyo en hacer cumplir cronogramas establecidos, apoyo a la interventoría en general.Ingeniero(a) CivilPregradoPresencialPasantíaspaUniversidad Antonio NariñoIngeniería CivilFacultad de Ingeniería CivilDuitamaLayoutfraguadoAdendoPasantíaderogarLayoutrepealsetAddendumdossierAuxiliar de ingeniería en dirección mantenimiento y proyectosTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2022_BrayanRonaldoSanchezGomez.pdf2022_BrayanRonaldoSanchezGomez.pdfapplication/pdf2553159https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e5144f70-8d18-47e6-8a05-a2db91624d23/download8fcb4437c3ea48cf6849a5cfdc1f8f7dMD512022_BrayanRonaldoSanchezGomez__Autorizacion.pdf2022_BrayanRonaldoSanchezGomez__Autorizacion.pdfapplication/pdf1170382https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ae5d9ae7-a63f-4b61-8c66-08f38448d611/download2611ccc25c77b5a69c681348a3d53cc9MD522022_BrayanRonaldoSanchezGomez_Acta.pdf2022_BrayanRonaldoSanchezGomez_Acta.pdfapplication/pdf184507https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b35598c1-bcc6-420d-bfd3-62ef4be71c3c/download78c163a35936c0c6fa450451688b8eeaMD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8805https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/3775956b-a77b-4e45-a5d4-d56bd865bffd/download5812a2eee99d5585fc0c26f0033099bbMD54123456789/6721oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/67212024-10-09 23:19:39.76https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |