Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja
Over the years, digital marketing has increased its participation in small and medium-sized enterprises in the city of Tunja, partly because it has been demanded by the same market that is increasingly being modernized and strengthened in terms of techniques that allow to have a closer to the custom...
- Autores:
-
Chipatecua Moreno, Laura Ximena
Velásquez Zarate, María Paula
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/29536
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923
http://hdl.handle.net/11634/29536
- Palabra clave:
- Digital Marketing
Consumers
Entrepreneurship
Strategies and Social Networks
Marketing Digital
Consumidores
Emprendimiento
Estrategias y Redes sociales
Marketing numérique
Consommateurs
Entrepreneuriat
Stratégies et Réseaux sociaux
Marketing Digital
Consumidores
Empreendedorismo
Estratégias e Redes Sociais
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SantoToma2_f89f72e95faebceb0f78a16601947d66 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/29536 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Impact of using digital marketing via instagram for Tunja city Mipymes |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
Impact de l’utilisation du marketing numerique via instagram pour Tunja city Mipymes |
dc.title.alternative.por.fl_str_mv |
Impacto do uso do marketing digital via instagram para Tunja city Mipymes |
title |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja |
spellingShingle |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja Digital Marketing Consumers Entrepreneurship Strategies and Social Networks Marketing Digital Consumidores Emprendimiento Estrategias y Redes sociales Marketing numérique Consommateurs Entrepreneuriat Stratégies et Réseaux sociaux Marketing Digital Consumidores Empreendedorismo Estratégias e Redes Sociais |
title_short |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja |
title_full |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja |
title_fullStr |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja |
title_full_unstemmed |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja |
title_sort |
Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de Tunja |
dc.creator.fl_str_mv |
Chipatecua Moreno, Laura Ximena Velásquez Zarate, María Paula |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Chipatecua Moreno, Laura Ximena Velásquez Zarate, María Paula |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Digital Marketing Consumers Entrepreneurship Strategies and Social Networks |
topic |
Digital Marketing Consumers Entrepreneurship Strategies and Social Networks Marketing Digital Consumidores Emprendimiento Estrategias y Redes sociales Marketing numérique Consommateurs Entrepreneuriat Stratégies et Réseaux sociaux Marketing Digital Consumidores Empreendedorismo Estratégias e Redes Sociais |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Marketing Digital Consumidores Emprendimiento Estrategias y Redes sociales |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Marketing numérique Consommateurs Entrepreneuriat Stratégies et Réseaux sociaux |
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv |
Marketing Digital Consumidores Empreendedorismo Estratégias e Redes Sociais |
description |
Over the years, digital marketing has increased its participation in small and medium-sized enterprises in the city of Tunja, partly because it has been demanded by the same market that is increasingly being modernized and strengthened in terms of techniques that allow to have a closer to the customer outreach and a satisfaction of the same much sooner. Growing technological advances have led to big changes in consumers and entrepreneurs, including the way marketing strategies are executed. Thanks to this comes the now known e-commerce and digital marketing. What is sought with the results of this research is that interested Tunja City entrepreneurs can determine and use the relevant marketing strategies to be done on Instagram in the best possible way, in order to increase their sales. |
publishDate |
2020 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2020-09-04T21:18:31Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2020-09-04T21:18:31Z |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2020-06-19 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/29536 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923 http://hdl.handle.net/11634/29536 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923/1706 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
In Vestigium Ire; Vol. 13 Núm. 1 (2019); 68-78 2422-2151 2011-9836 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786415810772992 |
spelling |
Chipatecua Moreno, Laura XimenaVelásquez Zarate, María Paula2020-09-04T21:18:31Z2020-09-04T21:18:31Z2020-06-19http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923http://hdl.handle.net/11634/29536Over the years, digital marketing has increased its participation in small and medium-sized enterprises in the city of Tunja, partly because it has been demanded by the same market that is increasingly being modernized and strengthened in terms of techniques that allow to have a closer to the customer outreach and a satisfaction of the same much sooner. Growing technological advances have led to big changes in consumers and entrepreneurs, including the way marketing strategies are executed. Thanks to this comes the now known e-commerce and digital marketing. What is sought with the results of this research is that interested Tunja City entrepreneurs can determine and use the relevant marketing strategies to be done on Instagram in the best possible way, in order to increase their sales.Con el paso de los años el marketing digital ha aumentado su participación dentro de pequeñas y medianas empresas de la ciudad de Tunja, en parte porque así lo ha exigido el mismo mercado que cada vez se va modernizando y fortaleciendo en cuanto a técnicas que permiten tener un mayor acercamiento al cliente y una satisfacción del mismo mucho más pronto. Los crecientes avances tecnológicos han llevado a generar en los consumidores y en los emprendedores grandes cambios, entre ellos, la manera en que se ejecutan estrategias de marketing. Gracias a ello surge el hoy conocido e-commerce y el marketing digital. Lo que se busca con los resultados de esta investigación, es que los emprendedores de la ciudad de Tunja interesados puedan determinar y utilizar las estrategias de marketing pertinentes a realizar en Instagram de la mejor manera posible, con el fin de incrementar sus ventas.Au fil des ans, le marketing numérique a accru sa participation au sein des petites et moyennes entreprises de la ville de Tunja, en partie parce qu’il a été demandé par le même marché qui est de plus en plus modernisé et renforcé en termes de techniques qui permettent d’avoir une plus grande approche du client et une satisfaction de la même beaucoup plus tôt. Les progrès technologiques croissants ont entraîné de grands changements chez les consommateurs et les entrepreneurs, y compris la façon dont les stratégies de marketing sont exécutées. Grâce à cela vient le désormais connu e-commerce et le marketing numérique. Ce qui est recherché avec les résultats de cette recherche, c’est que les entrepreneurs intéressés Tunja City peuvent déterminer et utiliser les stratégies de marketing pertinentes à faire sur Instagram de la meilleure façon possible, afin d’augmenter leurs ventes.Ao longo dos anos, o marketing digital tem aumentado sua participação dentro de pequenas e médias empresas na cidade de Tunja, em parte porque tem sido exigido pelo mesmo mercado que está sendo cada vez mais modernizado e fortalecido em termos de técnicas que permitem ter uma maior abordagem ao cliente e uma satisfação do mesmo muito mais cedo. Os crescentes avanços tecnológicos levaram a grandes mudanças nos consumidores e empreendedores, incluindo a forma como as estratégias de marketing são executadas. Graças a isso vem o agora conhecido e-commerce e marketing digital. O que se busca com os resultados desta pesquisa é que os empresários interessados da Cidade de Tunja podem determinar e usar as estratégias de marketing relevantes a serem feitas no Instagram da melhor maneira possível, a fim de aumentar suas vendas.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1923/1706In Vestigium Ire; Vol. 13 Núm. 1 (2019); 68-782422-21512011-9836Impacto del uso del marketing digital a través de instagram para las Mipymes de la ciudad de TunjaImpact of using digital marketing via instagram for Tunja city MipymesImpact de l’utilisation du marketing numerique via instagram pour Tunja city MipymesImpacto do uso do marketing digital via instagram para Tunja city Mipymesinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Digital MarketingConsumersEntrepreneurshipStrategies and Social NetworksMarketing DigitalConsumidoresEmprendimientoEstrategias y Redes socialesMarketing numériqueConsommateursEntrepreneuriatStratégies et Réseaux sociauxMarketing DigitalConsumidoresEmpreendedorismoEstratégias e Redes Sociaishttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/29536oai:repository.usta.edu.co:11634/295362023-07-14 16:28:09.998metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |