Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia

Based on financial statements reported by the main media and radio companies in Colombia, this article demonstrates supply and property concentration, as well as the existence of a hierarchy of sectors involved, according to their economic relevance. Additionally, based on a general media study –EGM...

Full description

Autores:
Narváez Montoya, Ancízar
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/39387
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699
http://hdl.handle.net/11634/39387
Palabra clave:
Colombia
telecommunications
broadcasting
market
media consumption
Colombia
telecomunicaciones
radiodifusión
mercado
consumo mediático
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SantoToma2_f134eba7751da44fc31a5fc4f206da4d
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/39387
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Narváez Montoya, Ancízar2022-01-18T16:00:46Z2022-01-18T16:00:46Z2013-07-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/269910.15332/s2339-3688.2013.0002.01http://hdl.handle.net/11634/39387Based on financial statements reported by the main media and radio companies in Colombia, this article demonstrates supply and property concentration, as well as the existence of a hierarchy of sectors involved, according to their economic relevance. Additionally, based on a general media study –EGM– of the second semester of 2010, the article assesses the political importance of each sector in telecommunications: this is, infrastructure, radio diffusion and their contribution to the public sphere.Con base en los estados financieros reportados por las principales empresas de telecomunicaciones y radiodifusión de Colombia, se muestra la concentración de la oferta y a la centralización de la propiedad, así como una jerarquización de los sectores involucrados, según su importancia económica. Adicionalmente, con base en el estudio general de medios, EGM, del segundo semestre de 2010, se pondera la importancia política de cada sector de telecomunicaciones; esto es, la infraestructura y la radiodifusión en cuanto a su contribución en la esfera pública.application/pdfspaUniversidad Santo Tomáshttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699/2613Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 Núm. 2: Comunidad, acción y comunicación; 231-250Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 No. 2: Community, action and communication; 231-2502500-66812339-3688Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en ColombiaMarket and consumption: political economy of telecommunications in Colombiainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Colombiatelecommunicationsbroadcastingmarketmedia consumptionColombiatelecomunicacionesradiodifusiónmercadoconsumo mediáticohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/39387oai:repository.usta.edu.co:11634/393872023-07-14 16:08:47.475metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Market and consumption: political economy of telecommunications in Colombia
title Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
spellingShingle Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
Colombia
telecommunications
broadcasting
market
media consumption
Colombia
telecomunicaciones
radiodifusión
mercado
consumo mediático
title_short Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
title_full Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
title_fullStr Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
title_full_unstemmed Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
title_sort Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
dc.creator.fl_str_mv Narváez Montoya, Ancízar
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Narváez Montoya, Ancízar
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Colombia
telecommunications
broadcasting
market
media consumption
topic Colombia
telecommunications
broadcasting
market
media consumption
Colombia
telecomunicaciones
radiodifusión
mercado
consumo mediático
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Colombia
telecomunicaciones
radiodifusión
mercado
consumo mediático
description Based on financial statements reported by the main media and radio companies in Colombia, this article demonstrates supply and property concentration, as well as the existence of a hierarchy of sectors involved, according to their economic relevance. Additionally, based on a general media study –EGM– of the second semester of 2010, the article assesses the political importance of each sector in telecommunications: this is, infrastructure, radio diffusion and their contribution to the public sphere.
publishDate 2013
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2013-07-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-01-18T16:00:46Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-01-18T16:00:46Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699
10.15332/s2339-3688.2013.0002.01
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/39387
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699
http://hdl.handle.net/11634/39387
identifier_str_mv 10.15332/s2339-3688.2013.0002.01
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699/2613
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 Núm. 2: Comunidad, acción y comunicación; 231-250
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 No. 2: Community, action and communication; 231-250
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2500-6681
2339-3688
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786391993417728