Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria

One concern of universities that allocate research resources is how to measure their results beyond academic products. This paper proposes organizational learning as one important result of the research process. From research results, it is proposed that indicators and indexes can measure the learni...

Full description

Autores:
Conde C., Yenni Angélica
Castañeda Z., Delio Ignacio
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40329
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564
http://hdl.handle.net/11634/40329
Palabra clave:
learning
organizational learning
intellectual capital.
aprendizaje
aprendizaje organizacional
capital intelectual.
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SantoToma2_ee62c092824a47cff69cd52f489bfc63
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/40329
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Conde C., Yenni AngélicaCastañeda Z., Delio Ignacio2022-01-18T16:47:02Z2022-01-18T16:47:02Z2014-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/156410.15332/s1794-9998.2014.0001.03http://hdl.handle.net/11634/40329One concern of universities that allocate research resources is how to measure their results beyond academic products. This paper proposes organizational learning as one important result of the research process. From research results, it is proposed that indicators and indexes can measure the learning process and facilitator conditions in research groups. The work was carried out with researchers of groups that are part of the Research System of the University of Cauca, in Colombia.Una preocupación de las instituciones universitarias que asignan recursos para la investigación es cómo medir su resultado, más allá de los productos académicos. El presente trabajo propone el aprendizaje organizacional como un resultado importante del proceso investigativo. A partir de los resultados de la investigación, se proponen indicadores e índices para medir el proceso de aprendizaje y las condiciones facilitadoras de grupos de investigación. El trabajo fue realizado con investigadores de los grupos adscritos al Sistema de Investigaciones de la Universidad del Cauca, en Colombia.application/pdftext/htmlspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/1939https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/2212Diversitas; Vol. 10 Núm. 1 (2014); 45-56Diversitas; Vol. 10 No. 1 (2014); 45-562256-30671794-9998Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitariaOrganizational learning indicators in university research groupsArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1learningorganizational learningintellectual capital.aprendizajeaprendizaje organizacionalcapital intelectual.http://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/40329oai:repository.usta.edu.co:11634/403292023-07-14 16:02:05.479metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Organizational learning indicators in university research groups
title Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
spellingShingle Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
learning
organizational learning
intellectual capital.
aprendizaje
aprendizaje organizacional
capital intelectual.
title_short Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
title_full Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
title_fullStr Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
title_full_unstemmed Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
title_sort Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
dc.creator.fl_str_mv Conde C., Yenni Angélica
Castañeda Z., Delio Ignacio
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Conde C., Yenni Angélica
Castañeda Z., Delio Ignacio
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv learning
organizational learning
intellectual capital.
topic learning
organizational learning
intellectual capital.
aprendizaje
aprendizaje organizacional
capital intelectual.
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv aprendizaje
aprendizaje organizacional
capital intelectual.
description One concern of universities that allocate research resources is how to measure their results beyond academic products. This paper proposes organizational learning as one important result of the research process. From research results, it is proposed that indicators and indexes can measure the learning process and facilitator conditions in research groups. The work was carried out with researchers of groups that are part of the Research System of the University of Cauca, in Colombia.
publishDate 2014
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2014-01-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-01-18T16:47:02Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-01-18T16:47:02Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo revisado por pares
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564
10.15332/s1794-9998.2014.0001.03
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/40329
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564
http://hdl.handle.net/11634/40329
identifier_str_mv 10.15332/s1794-9998.2014.0001.03
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/1939
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/2212
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Diversitas; Vol. 10 Núm. 1 (2014); 45-56
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Diversitas; Vol. 10 No. 1 (2014); 45-56
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2256-3067
1794-9998
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786382823620608