Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá
Tourism has become one of the most important economic activities and in someparts of the world is the main source of sustainable economic resources. Thedepartment of Boyaca, has great potential for nature, cultural, historical and health tourism, among others. However, some studies have shown to hav...
- Autores:
-
Rojas DelBasto, Erika Brigith Rojas DelBasto Brigith
Gallardo Sánchez, Carlos Felipe
Pineda Muñoz, Jimmy Alexander
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/5111
- Palabra clave:
- Marketing
Tourism
Strategy
Tourist
Marketing
turismo
estrategia
turista
mercadeo
Marketing
tourisme
stratégie
touriste
commercialisation
- Rights
- License
- Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id |
SantoToma2_ebd89a56b4845b85ec56f7b41c80587a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/5111 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Rojas DelBasto, Erika Brigith Rojas DelBasto BrigithGallardo Sánchez, Carlos FelipePineda Muñoz, Jimmy Alexander2016-10-03http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1178Tourism has become one of the most important economic activities and in someparts of the world is the main source of sustainable economic resources. Thedepartment of Boyaca, has great potential for nature, cultural, historical and health tourism, among others. However, some studies have shown to have serious shortcomings in marketing. This study analyzes the key to improving tourism marketing strategies companies Boyacá elements.El turismo se ha convertido en una de las actividades económicas más importantes y en algunos lugares del mundo es la principal fuente de recursos económicos sostenibles. El Departamento de Boyacá cuenta con grandes potencialidades para turismo de naturaleza, cultural, histórico y de salud, entre otros. Sin embargo, algunos estudios han demostrado que presenta serias falencias en el marketing. El presente estudio analiza los elementos clave para el mejoramiento de estrategias de marketing en empresas turísticas de Boyacá.Le tourisme est devenu l´ une des activités économiques les plus importantes et dans quelques endroits du monde est la source principale de ressources durables. Le département de Boyacá possède un potentiel pour le tourisme en plein air, culturelle, historique et de santé parmi d´autres. Cependant quelques études ont démontré qu´il existe des graves problèmes au niveau du marketing. Cette étude analyse les éléments clés visà- vis de l´amélioration des stratégies de marketing dans les entreprises touristiques de Boyacá.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1178/1144In Vestigium Ire; Vol. 10 Núm. 1 (2016); 12-312422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de BoyacáMarketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de BoyacáMarketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacáinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1MarketingTourismStrategyTouristMarketingturismoestrategiaturistamercadeoMarketingtourismestratégietouristecommercialisation11634/5111oai:repository.usta.edu.co:11634/51112023-07-14 16:33:24.211metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
title |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
spellingShingle |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá Marketing Tourism Strategy Tourist Marketing turismo estrategia turista mercadeo Marketing tourisme stratégie touriste commercialisation |
title_short |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
title_full |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
title_fullStr |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
title_full_unstemmed |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
title_sort |
Marketing en las empresas prestadoras de servicios turísticos de Boyacá |
dc.creator.fl_str_mv |
Rojas DelBasto, Erika Brigith Rojas DelBasto Brigith Gallardo Sánchez, Carlos Felipe Pineda Muñoz, Jimmy Alexander |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Rojas DelBasto, Erika Brigith Rojas DelBasto Brigith Gallardo Sánchez, Carlos Felipe Pineda Muñoz, Jimmy Alexander |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Marketing Tourism Strategy Tourist |
topic |
Marketing Tourism Strategy Tourist Marketing turismo estrategia turista mercadeo Marketing tourisme stratégie touriste commercialisation |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Marketing turismo estrategia turista mercadeo |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Marketing tourisme stratégie touriste commercialisation |
description |
Tourism has become one of the most important economic activities and in someparts of the world is the main source of sustainable economic resources. Thedepartment of Boyaca, has great potential for nature, cultural, historical and health tourism, among others. However, some studies have shown to have serious shortcomings in marketing. This study analyzes the key to improving tourism marketing strategies companies Boyacá elements. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-10-03 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1178 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1178 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1178/1144 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
In Vestigium Ire; Vol. 10 Núm. 1 (2016); 12-31 2422-2151 2011-9836 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786357663039488 |