Educar para no repetir el conflicto armado

The objective of this article has to do with thinking about education in Colombian post conflict. Though it is possible to make a wide speech about the war in this country, the main objective of the text is not to deepen in the causes and characteristics of the armed conflict but in the conditions o...

Full description

Autores:
Escobar-Gómez, Julián Andrés
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/5291
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1112
Palabra clave:
causes of conflict
education
historic context
no repetition
peace
pos- connflict
causas del conflicto
contexto histórico
educación
no repetición
paz
posconflicto
les causes du conflit
contexte historique
éducation
non répétition
paix
post-conflit
causas do conflito
contexto histórico
educação
não reptício
paz
pós-conflito
Rights
License
Derechos de autor 2016 Quaestiones Disputatae: temas en debate
id SantoToma2_ea939825879909727c6bb6f433938fab
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/5291
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Escobar-Gómez, Julián Andrés2016-08-01http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1112The objective of this article has to do with thinking about education in Colombian post conflict. Though it is possible to make a wide speech about the war in this country, the main objective of the text is not to deepen in the causes and characteristics of the armed conflict but in the conditions of possibilities of overcoming it. This can be possible if all citizens participate in the construction of a different country. The article is explained from the statements given by the authors such as Theodor W. Adorno, Francisco Cortés Rodas y Eufrasio Guzmán, in which Education for post conflict has an overcoming importance.El objetivo de este artículo consiste en reflexionar sobre la tarea de la educación en el posconflicto en Colombia. Si bien es posible elaborar un discurso amplio sobre la guerra en este país, el objetivo de este texto no es tanto profundizar en las causas y características del conflicto armado, cuanto sí en las condiciones de posibilidad de su superación. Ello puede ser posible si todos los ciudadanos participan en la construcción de un país diferente. En el artículo se plantea, desde los postulados de autores como Theodor W. Adorno, Francisco Cortés Rodas y Eufrasio Guzmán, que la «educación para el posconflicto» tiene una importancia sobresaliente en este aspecto.L’objectif de cet article consiste à réfléchir à la tâche de l’éducation dans le post-conflit en Colombie. Bien qu’il est possible d’élaborer un ample discours sur la guerre dans ce pays, l’objectif de ce texte n’est pas d’approfondir tant dans les causes et les caractéristiques du conflit armé, mais si quant aux conditions de possibilité de son surpassement. Cela peut être possible si tous les citoyens participent à la construction d’un pays différent. Dans l’article on propose, depuis les postulats d’auteurs comme Theodor W. Adorno, Francisco Cortés Rodas et Eufrasio Guzmán, que “l’éducation pour le post-conflit” a une importance remarquable dans cet aspect.O objetivo deste artigo consiste em refletir sobre a tarefa da educação no pós-conflito na Colômbia. Embora seja possível elaborar um amplo discurso sobre a guerra no país, o objetivo deste texto não é aprofundar tanto nas causas e características do conflito armado, enquanto sim nas condições de possibilidade para sua superação. Isto pode ser possível se todos os cidadãos participam na construção de um país diferente. Neste artigo se propõe, desde os postulados de autores como Theodor W. Adorno, Francisco Cortés Rodas e Eufrasio Guzmán, que a «educação para o pós-conflito» tem uma importância sobressaliente neste aspecto.application/pdfspaQuaestiones Disputatae: temas en debatehttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1112/1077Quaestiones Disputatae: temas en debate; Vol. 9 Núm. 19 (2016): Quaestiones Disputatae Vol. 19; 103-1162011-0472Derechos de autor 2016 Quaestiones Disputatae: temas en debatehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Educar para no repetir el conflicto armadoEducate not to repeat the armed conflictÉduquer pour ne pas répéter le conflit arméEducar para não repetir o conflito armadoinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1causes of conflicteducationhistoric contextno repetitionpeacepos- connflictcausas del conflictocontexto históricoeducaciónno repeticiónpazposconflictoles causes du conflitcontexte historiqueéducationnon répétitionpaixpost-conflitcausas do conflitocontexto históricoeducaçãonão reptíciopazpós-conflito11634/5291oai:repository.usta.edu.co:11634/52912023-07-14 16:27:47.617metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Educar para no repetir el conflicto armado
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Educate not to repeat the armed conflict
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv Éduquer pour ne pas répéter le conflit armé
dc.title.alternative.por.fl_str_mv Educar para não repetir o conflito armado
title Educar para no repetir el conflicto armado
spellingShingle Educar para no repetir el conflicto armado
causes of conflict
education
historic context
no repetition
peace
pos- connflict
causas del conflicto
contexto histórico
educación
no repetición
paz
posconflicto
les causes du conflit
contexte historique
éducation
non répétition
paix
post-conflit
causas do conflito
contexto histórico
educação
não reptício
paz
pós-conflito
title_short Educar para no repetir el conflicto armado
title_full Educar para no repetir el conflicto armado
title_fullStr Educar para no repetir el conflicto armado
title_full_unstemmed Educar para no repetir el conflicto armado
title_sort Educar para no repetir el conflicto armado
dc.creator.fl_str_mv Escobar-Gómez, Julián Andrés
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Escobar-Gómez, Julián Andrés
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv causes of conflict
education
historic context
no repetition
peace
pos- connflict
topic causes of conflict
education
historic context
no repetition
peace
pos- connflict
causas del conflicto
contexto histórico
educación
no repetición
paz
posconflicto
les causes du conflit
contexte historique
éducation
non répétition
paix
post-conflit
causas do conflito
contexto histórico
educação
não reptício
paz
pós-conflito
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv causas del conflicto
contexto histórico
educación
no repetición
paz
posconflicto
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv les causes du conflit
contexte historique
éducation
non répétition
paix
post-conflit
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv causas do conflito
contexto histórico
educação
não reptício
paz
pós-conflito
description The objective of this article has to do with thinking about education in Colombian post conflict. Though it is possible to make a wide speech about the war in this country, the main objective of the text is not to deepen in the causes and characteristics of the armed conflict but in the conditions of possibilities of overcoming it. This can be possible if all citizens participate in the construction of a different country. The article is explained from the statements given by the authors such as Theodor W. Adorno, Francisco Cortés Rodas y Eufrasio Guzmán, in which Education for post conflict has an overcoming importance.
publishDate 2016
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2016-08-01
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1112
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1112
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1112/1077
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Quaestiones Disputatae: temas en debate; Vol. 9 Núm. 19 (2016): Quaestiones Disputatae Vol. 19; 103-116
2011-0472
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Quaestiones Disputatae: temas en debate
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Quaestiones Disputatae: temas en debate
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Quaestiones Disputatae: temas en debate
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786358066741248