La pedagogía en el umbral de la ciencia

This article will examine the role of pedagogy in the threshold of science from four different aspects: first, to consider reason and praxis in an alliance, constitute themselves as a problem of management for education. Second, to check out the huge impact that modern reason, with the education sup...

Full description

Autores:
Bautista Buitrago, Marco Emilio
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/35811
Acceso en línea:
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/121
http://hdl.handle.net/11634/35811
Palabra clave:
Rights
License
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id SantoToma2_e858fb8f7407bdd97abe0197e40d8d5c
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/35811
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Bautista Buitrago, Marco Emilio2021-09-24T13:03:34Z2021-09-24T13:03:34Z2012-06-30http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/12110.15332/erdi.v2i1.121http://hdl.handle.net/11634/35811This article will examine the role of pedagogy in the threshold of science from four different aspects: first, to consider reason and praxis in an alliance, constitute themselves as a problem of management for education. Second, to check out the huge impact that modern reason, with the education support, promotes to the pedagogy. Third, to become interested in the essential value of pedagogy when teaching any discipline, in order to find science and finally to recognize that pedagogy was and should be the foundation and path of science, this is why pedagogy stands as a science,  the crux of the analysis and reflection throughout the whole text.El artículo desarrolla esencialmente cuatro aspectos: considerar que desde la modernidad, la razón y la práctica en alianza se constituyeron en un problema de manejo para la educación. Segundo, manifestar los efectos descomunales que la razón moderna con apoyo de la educación promueve a espaldas de la pedagogía. Tercero, despertar el interés por el valor de la pedagogía en la enseñanza de cualquier disciplina en aras a hallar la ciencia y por último reconocer que la pedagogía fue y ha de ser fundamento y senda de la ciencia, razón por la que asciende como ciencia, siendo esta idea a su vez, eje de análisis y reflexión a lo largo del texto. application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/121/130http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/121/131Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 65-782389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2La pedagogía en el umbral de la cienciaThe pedagogy at the threshold of scienceinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35811oai:repository.usta.edu.co:11634/358112023-07-14 16:28:43.443metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv La pedagogía en el umbral de la ciencia
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv The pedagogy at the threshold of science
title La pedagogía en el umbral de la ciencia
spellingShingle La pedagogía en el umbral de la ciencia
title_short La pedagogía en el umbral de la ciencia
title_full La pedagogía en el umbral de la ciencia
title_fullStr La pedagogía en el umbral de la ciencia
title_full_unstemmed La pedagogía en el umbral de la ciencia
title_sort La pedagogía en el umbral de la ciencia
dc.creator.fl_str_mv Bautista Buitrago, Marco Emilio
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Bautista Buitrago, Marco Emilio
description This article will examine the role of pedagogy in the threshold of science from four different aspects: first, to consider reason and praxis in an alliance, constitute themselves as a problem of management for education. Second, to check out the huge impact that modern reason, with the education support, promotes to the pedagogy. Third, to become interested in the essential value of pedagogy when teaching any discipline, in order to find science and finally to recognize that pedagogy was and should be the foundation and path of science, this is why pedagogy stands as a science,  the crux of the analysis and reflection throughout the whole text.
publishDate 2012
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2012-06-30
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:34Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:34Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/121
10.15332/erdi.v2i1.121
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/35811
url http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/121
http://hdl.handle.net/11634/35811
identifier_str_mv 10.15332/erdi.v2i1.121
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/121/130
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/121/131
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 65-78
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2389-9719
2256-151X
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786405375344640