Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá

This article is about the role of a foreign teacher in teaching Portuguese as a foreign language. It tells the experience of two Brazilian Portuguese teachers in the non–immersion context in the city of Bogota. It is a configuration of the proles of both the student and the teacher engaged in the te...

Full description

Autores:
Dalpiaz, Roanita
Stanzani, Luciana
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/35807
Acceso en línea:
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117
http://hdl.handle.net/11634/35807
Palabra clave:
Rights
License
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id SantoToma2_d0e4100fc530686c3f0f7a5b7ccb871b
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/35807
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Dalpiaz, RoanitaStanzani, Luciana2021-09-24T13:03:33Z2021-09-24T13:03:33Z2012-06-30http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/11710.15332/erdi.v2i1.117http://hdl.handle.net/11634/35807This article is about the role of a foreign teacher in teaching Portuguese as a foreign language. It tells the experience of two Brazilian Portuguese teachers in the non–immersion context in the city of Bogota. It is a configuration of the proles of both the student and the teacher engaged in the teaching and learning processes of Portuguese, bearing in mind the cultural relevance of the language teaching, as it is part of the construction of identity of Brazilians as important part of their nation.Este artículo trata acerca del papel de un profesor extranjero en la enseñanza de un idioma extranjero a partir de la experiencia docente de dos brasileñas profesoras de portugués en un contexto de no inmersión en la ciudad de Bogotá. Constituye una conguración de los perles tanto del estudiante como del maestro inmerso en la enseñanza-aprendizaje del idioma portugués teniendo presente la relevancia sociocultural de la enseñanza de esa lengua, ya que ella hace parte de la construcción de la propia identidad de los brasileños como constituidores de una nación. application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/122http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/123Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 21-262389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en BogotáA told experience: teaching Portuguese as a foreign language to Colombians in Bogotáinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35807oai:repository.usta.edu.co:11634/358072023-07-14 16:28:42.85metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv A told experience: teaching Portuguese as a foreign language to Colombians in Bogotá
title Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
spellingShingle Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
title_short Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
title_full Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
title_fullStr Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
title_full_unstemmed Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
title_sort Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
dc.creator.fl_str_mv Dalpiaz, Roanita
Stanzani, Luciana
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Dalpiaz, Roanita
Stanzani, Luciana
description This article is about the role of a foreign teacher in teaching Portuguese as a foreign language. It tells the experience of two Brazilian Portuguese teachers in the non–immersion context in the city of Bogota. It is a configuration of the proles of both the student and the teacher engaged in the teaching and learning processes of Portuguese, bearing in mind the cultural relevance of the language teaching, as it is part of the construction of identity of Brazilians as important part of their nation.
publishDate 2012
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2012-06-30
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:33Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:33Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117
10.15332/erdi.v2i1.117
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/35807
url http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117
http://hdl.handle.net/11634/35807
identifier_str_mv 10.15332/erdi.v2i1.117
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/122
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/123
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 21-26
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2389-9719
2256-151X
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786421873639424