Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá
This article is about the role of a foreign teacher in teaching Portuguese as a foreign language. It tells the experience of two Brazilian Portuguese teachers in the non–immersion context in the city of Bogota. It is a configuration of the proles of both the student and the teacher engaged in the te...
- Autores:
-
Dalpiaz, Roanita
Stanzani, Luciana
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/35807
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117
http://hdl.handle.net/11634/35807
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id |
SantoToma2_d0e4100fc530686c3f0f7a5b7ccb871b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/35807 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Dalpiaz, RoanitaStanzani, Luciana2021-09-24T13:03:33Z2021-09-24T13:03:33Z2012-06-30http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/11710.15332/erdi.v2i1.117http://hdl.handle.net/11634/35807This article is about the role of a foreign teacher in teaching Portuguese as a foreign language. It tells the experience of two Brazilian Portuguese teachers in the non–immersion context in the city of Bogota. It is a configuration of the proles of both the student and the teacher engaged in the teaching and learning processes of Portuguese, bearing in mind the cultural relevance of the language teaching, as it is part of the construction of identity of Brazilians as important part of their nation.Este artículo trata acerca del papel de un profesor extranjero en la enseñanza de un idioma extranjero a partir de la experiencia docente de dos brasileñas profesoras de portugués en un contexto de no inmersión en la ciudad de Bogotá. Constituye una conguración de los perles tanto del estudiante como del maestro inmerso en la enseñanza-aprendizaje del idioma portugués teniendo presente la relevancia sociocultural de la enseñanza de esa lengua, ya que ella hace parte de la construcción de la propia identidad de los brasileños como constituidores de una nación. application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/122http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/123Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 21-262389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en BogotáA told experience: teaching Portuguese as a foreign language to Colombians in Bogotáinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35807oai:repository.usta.edu.co:11634/358072023-07-14 16:28:42.85metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
A told experience: teaching Portuguese as a foreign language to Colombians in Bogotá |
title |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
spellingShingle |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
title_short |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
title_full |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
title_fullStr |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
title_full_unstemmed |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
title_sort |
Una experiencia contada: la enseñanza del portugués como lengua extranjera a colombianos en Bogotá |
dc.creator.fl_str_mv |
Dalpiaz, Roanita Stanzani, Luciana |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Dalpiaz, Roanita Stanzani, Luciana |
description |
This article is about the role of a foreign teacher in teaching Portuguese as a foreign language. It tells the experience of two Brazilian Portuguese teachers in the non–immersion context in the city of Bogota. It is a configuration of the proles of both the student and the teacher engaged in the teaching and learning processes of Portuguese, bearing in mind the cultural relevance of the language teaching, as it is part of the construction of identity of Brazilians as important part of their nation. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2012-06-30 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:33Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:33Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117 10.15332/erdi.v2i1.117 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/35807 |
url |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117 http://hdl.handle.net/11634/35807 |
identifier_str_mv |
10.15332/erdi.v2i1.117 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/122 http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/117/123 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 21-26 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2389-9719 2256-151X |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf application/zip |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786421873639424 |