¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
This article explains how in the Santo Tomas de Aquino school, through the union of areas of knowledge, in the so-called TECHNO-MATH dimension, a connection is built between being, mathematics, science and technology, intertwining own competences of each of these mentioned knowledge areas. All this,...
- Autores:
-
Muñoz León, Angie Paola
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/43658
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577
http://hdl.handle.net/11634/43658
- Palabra clave:
- Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing.
Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática.
- Rights
- License
- Derechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam'
id |
SantoToma2_cd998e2aafb7b5a6d5945c1b4323b437 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/43658 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Muñoz León, Angie Paola2022-03-16T19:13:17Z2022-03-16T19:13:17Z2022-02-09https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577http://hdl.handle.net/11634/43658This article explains how in the Santo Tomas de Aquino school, through the union of areas of knowledge, in the so-called TECHNO-MATH dimension, a connection is built between being, mathematics, science and technology, intertwining own competences of each of these mentioned knowledge areas. All this, aimed at the acquisition of skills and attitudes, that will allow the student them to interact and understand the world in which they live, positively transforming their reality, improving their environment and raising the quality of individual and social life inside the community.El presente artículo expone, cómo en el Colegio Santo Tomás de Aquino, con la unión de áreas del conocimiento, en la denominada dimensión TECHNO-MATH, se construye una conexión entre el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología, entrelazando competencias propias de cada una de estas; todo esto, dirigido a la adquisición de habilidades y actitudes que le permitirán al estudiante interactuar y comprender el mundo en el que vive transformando positivamente su realidad, mejorando su entorno y elevando la calidad de vida individual y social en la comunidad.application/pdfspaColegio Santo Tomas de Aquinohttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577/7018Aquinas 'Scriptum Scientiam'; Vol. 1 Núm. 2 (2021)2745-147XDerechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam'http://purl.org/coar/access_right/c_abf2¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?How is human being connected to mathematics,science and technology?Artículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing.Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática.11634/43658oai:repository.usta.edu.co:11634/436582023-07-14 16:00:38.627metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
How is human being connected to mathematics,science and technology? |
title |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? |
spellingShingle |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing. Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática. |
title_short |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? |
title_full |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? |
title_fullStr |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? |
title_full_unstemmed |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? |
title_sort |
¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología? |
dc.creator.fl_str_mv |
Muñoz León, Angie Paola |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Muñoz León, Angie Paola |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing. |
topic |
Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing. Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática. |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática. |
description |
This article explains how in the Santo Tomas de Aquino school, through the union of areas of knowledge, in the so-called TECHNO-MATH dimension, a connection is built between being, mathematics, science and technology, intertwining own competences of each of these mentioned knowledge areas. All this, aimed at the acquisition of skills and attitudes, that will allow the student them to interact and understand the world in which they live, positively transforming their reality, improving their environment and raising the quality of individual and social life inside the community. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-03-16T19:13:17Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-03-16T19:13:17Z |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2022-02-09 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/43658 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577 http://hdl.handle.net/11634/43658 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577/7018 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Aquinas 'Scriptum Scientiam'; Vol. 1 Núm. 2 (2021) |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2745-147X |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam' |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam' http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Colegio Santo Tomas de Aquino |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786379278385152 |