La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación
The main purpose of this study was to analyze the process of experiential education developed with the implementation of Negotiation Models in real scenarios at Universidad Pontificia Bolivariana (Colombia) and determine the main aspects that could be considered by the delegations participating in t...
- Autores:
-
Ramírez Montañez, Julio
Valero, Gladys Mireya
Calles, Rafael de Jesús
Morales Niño, Adriana
Vera Pereira, Carlos
Plata García, Viviana
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/36518
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/2202
http://hdl.handle.net/11634/36518
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2019 Revista Lebret
id |
SantoToma2_c13465a3ccc9939d64b39c5d1088f6c1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/36518 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Ramírez Montañez, JulioValero, Gladys MireyaCalles, Rafael de JesúsMorales Niño, AdrianaVera Pereira, CarlosPlata García, Viviana2021-09-24T13:36:07Z2021-09-24T13:36:07Z2019-08-14http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/220210.15332/rl.v0i10.2202http://hdl.handle.net/11634/36518The main purpose of this study was to analyze the process of experiential education developed with the implementation of Negotiation Models in real scenarios at Universidad Pontificia Bolivariana (Colombia) and determine the main aspects that could be considered by the delegations participating in the selection process, preparation, development and simulation in this type of models. To achieve this objective, the methodology developed was based on the analysis of 102 surveys made to delegates from 42 universities from 12 countries that have participated in negotiating models in the period 2014-2018. The results suggest that the respondents consider the main benefit from their participation in the models was the experience and knowledge gained in the management of global affairs; at the same time, respondents considered the main skill that you must have as a delegate to participate in these models, is the ability of being able to work under pressure; in the same way, they believe that the knowledge acquired as a result of their participation in these models is related to topics about cross-cultural negotiation; finally, it is determined that the main adversity that delegates have faced during the models, is the interaction with other participants due to ideological differences, cultural and idiomatic expressions.El objetivo del presente artículo fue analizar el proceso de educación experiencial desarrollado con la implementación de los modelos de negociación en escenarios reales en la Universidad Pontificia Bolivariana (Colombia), y así determinar los principales aspectos que pudieran ser considerados por las delegaciones participantes en el proceso de selección, preparación, simulación y desarrollo en este tipo de modelos. Para lograr el objetivo planteado, la metodología desarrollada se basó en el análisis de 102 encuestas realizadas a delegados de 42 universidades de 12 países que participaron en modelos de negociación en el período 2014-2018. Los resultados sugieren que los encuestados consideran que el principal beneficio de su participación en los modelos, fue la experiencia obtenida en el conocimiento del manejo de asuntos globales; así mismo, los encuestados consideran que la principal habilidad que debe tener un delegado al participar en los modelos, es saber trabajar bajo presión; de igual forma, consideran que los conocimientos adquiridos como resultado de su participación en estos modelos están relacionados con temas sobre negociación intercultural; finalmente, se determina que la principal adversidad que los delegados han enfrentado durante los modelos, es la interacción con los demás participantes debido a diferencias ideológicas, culturales e idiomáticas.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/2202/1689Revista Lebret; Núm. 10 (2018); 157-182Lebret; Núm. 10 (2018); 157-1822357-54682145-5996Derechos de autor 2019 Revista Lebrethttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociaciónThe Formation of Global Citizens through the Experiential Education in Negotiation Modelsinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/36518oai:repository.usta.edu.co:11634/365182023-07-14 16:22:15.399metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The Formation of Global Citizens through the Experiential Education in Negotiation Models |
title |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
spellingShingle |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
title_short |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
title_full |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
title_fullStr |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
title_full_unstemmed |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
title_sort |
La formación de ciudadanos globales a través de la educación experiencial en los modelos de negociación |
dc.creator.fl_str_mv |
Ramírez Montañez, Julio Valero, Gladys Mireya Calles, Rafael de Jesús Morales Niño, Adriana Vera Pereira, Carlos Plata García, Viviana |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Ramírez Montañez, Julio Valero, Gladys Mireya Calles, Rafael de Jesús Morales Niño, Adriana Vera Pereira, Carlos Plata García, Viviana |
description |
The main purpose of this study was to analyze the process of experiential education developed with the implementation of Negotiation Models in real scenarios at Universidad Pontificia Bolivariana (Colombia) and determine the main aspects that could be considered by the delegations participating in the selection process, preparation, development and simulation in this type of models. To achieve this objective, the methodology developed was based on the analysis of 102 surveys made to delegates from 42 universities from 12 countries that have participated in negotiating models in the period 2014-2018. The results suggest that the respondents consider the main benefit from their participation in the models was the experience and knowledge gained in the management of global affairs; at the same time, respondents considered the main skill that you must have as a delegate to participate in these models, is the ability of being able to work under pressure; in the same way, they believe that the knowledge acquired as a result of their participation in these models is related to topics about cross-cultural negotiation; finally, it is determined that the main adversity that delegates have faced during the models, is the interaction with other participants due to ideological differences, cultural and idiomatic expressions. |
publishDate |
2019 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2019-08-14 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:36:07Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:36:07Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/2202 10.15332/rl.v0i10.2202 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/36518 |
url |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/2202 http://hdl.handle.net/11634/36518 |
identifier_str_mv |
10.15332/rl.v0i10.2202 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/2202/1689 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Revista Lebret; Núm. 10 (2018); 157-182 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Lebret; Núm. 10 (2018); 157-182 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2357-5468 2145-5996 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista Lebret |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista Lebret http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786383839690752 |