Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario

The social projection, along with research and teaching, one of the substantive functions of higher education. From one point of view, the social projection expresses the shape, size and scope of the joint between the curriculum and dynamic research program and its manifestation in relations with th...

Full description

Autores:
Arcos Palma, Oscar
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/36409
Acceso en línea:
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/53
http://hdl.handle.net/11634/36409
Palabra clave:
Rights
License
Derechos de autor 2018 Revista Lebret
id SantoToma2_be7438337ff2ddad1c0349f7cf3ee225
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/36409
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Arcos Palma, Oscar2021-09-24T13:35:44Z2021-09-24T13:35:44Z2011-01-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/5310.15332/rl.v0i3.53http://hdl.handle.net/11634/36409The social projection, along with research and teaching, one of the substantive functions of higher education. From one point of view, the social projection expresses the shape, size and scope of the joint between the curriculum and dynamic research program and its manifestation in relations with the social, economic, political, environmental and cultural. The research objective was to evaluate the outreach over the past ten years, from the perspective of a program that organizes the participation of the Faculties of the University of St. Thomas in Bogotá: the Community Development Program. Their results indicate the need to make explicit the relationship between research, curriculum, outreach, activism willfully exceed the powers and promote a greater impact perspective of it in its relations with the state, business and community.La proyección social es, junto a la investigación y la docencia, una de las funciones sustantivas de la educación superior. Desde cierto punto de vista, la proyección social expresa la forma, la magnitud y el alcance de la articulación entre el currículo y la dinámica investigativa de los programas y su manifestación en las relaciones con el entorno social, económico, político, medioambiental y cultural. El objetivo de la investigación fue evaluar la proyección social durante los últimos diez años, desde la perspectiva de uno de los programas que convoca la participación de las Facultades de la Universidad Santo Tomás en la sede Bogotá: el Programa Desarrollo Comunitario. Sus resultados señalan la necesidad de hacer explícita la relación investigación-currículo-proyección social, superar el activismo voluntarioso de las facultades y promover una perspectiva de mayor impacto de la misma en sus relaciones con el Estado, las empresas y la comunidad.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/53/42Revista Lebret; Núm. 3 (2011); 223-258Lebret; Núm. 3 (2011); 223-2582357-54682145-5996Derechos de autor 2018 Revista Lebrethttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitarioASSESMENT OF THE SOCIAL EXTENSION PROGRAM FOR COMMUNITY DEVELOPMENT AT THE UNIVERSIDAD SANTO TOMÁSinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/36409oai:repository.usta.edu.co:11634/364092023-07-14 16:21:53.189metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv ASSESMENT OF THE SOCIAL EXTENSION PROGRAM FOR COMMUNITY DEVELOPMENT AT THE UNIVERSIDAD SANTO TOMÁS
title Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
spellingShingle Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
title_short Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
title_full Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
title_fullStr Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
title_full_unstemmed Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
title_sort Evaluación de la proyección social de la Universidad Santo Tomás - programa desarrollo comunitario
dc.creator.fl_str_mv Arcos Palma, Oscar
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Arcos Palma, Oscar
description The social projection, along with research and teaching, one of the substantive functions of higher education. From one point of view, the social projection expresses the shape, size and scope of the joint between the curriculum and dynamic research program and its manifestation in relations with the social, economic, political, environmental and cultural. The research objective was to evaluate the outreach over the past ten years, from the perspective of a program that organizes the participation of the Faculties of the University of St. Thomas in Bogotá: the Community Development Program. Their results indicate the need to make explicit the relationship between research, curriculum, outreach, activism willfully exceed the powers and promote a greater impact perspective of it in its relations with the state, business and community.
publishDate 2011
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2011-01-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:35:44Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:35:44Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/53
10.15332/rl.v0i3.53
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/36409
url http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/53
http://hdl.handle.net/11634/36409
identifier_str_mv 10.15332/rl.v0i3.53
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/53/42
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Revista Lebret; Núm. 3 (2011); 223-258
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Lebret; Núm. 3 (2011); 223-258
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2357-5468
2145-5996
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Revista Lebret
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Revista Lebret
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786365253681152