Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela
From a reflection on the increasing environmental degradation as a result of irresponsible and disrespectful social relations with the environment is conceived as a solution to this crisis, environmental education in the process of training for citizenship. In this article are included background on...
- Autores:
-
Rodríguez Pinzón, Martha Cecilia
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/35795
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/102
http://hdl.handle.net/11634/35795
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id |
SantoToma2_b986e4a7bf45029f0410b90580b32fd0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/35795 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Rodríguez Pinzón, Martha Cecilia2021-09-24T13:03:30Z2021-09-24T13:03:30Z2011-07-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/10210.15332/erdi.v1i1.102http://hdl.handle.net/11634/35795From a reflection on the increasing environmental degradation as a result of irresponsible and disrespectful social relations with the environment is conceived as a solution to this crisis, environmental education in the process of training for citizenship. In this article are included background on environmental education in citizenship training in recent years, which lead to pose that the construction of humans relation, sensitive, respectful, caring and responsible with the environment, can be facilitated in all contexts and situations of school life, becoming a challenge How to articulate and promote environmental education competencies with competencies of citizenship training , to strengthen environmental thinking in the school towards the construction of an environmental citizenship?A partir de una refexión sobre la creciente degradación ambiental como producto de las relaciones sociales irresponsables e irrespetuosas con el medio ambiente, se concibe la salida de esta crisis a través de procesos de Educación ambiental en la formación para la ciudadanía. Se incluyen, en este artículo, antecedentes sobre Educación ambiental ciudadana en los últimos años, los cuales conllevan a plantear que la construcción de unas relaciones humanas sensibles, respetuosas, solidarias y responsables con el medio ambiente, se pueden propiciar en todos los contextos y situaciones de la vida escolar, constituyéndose en un reto: ¿Cómo articular y promover las competencias de la Educación Ambiental con las de formación ciudadana conducentes al fortalecimiento de un pensamiento ambiental en la escuela, hacia la construcción de una ciudadanía ambiental? application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/102/95http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/102/98Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 13-202389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuelaBuilding an environmental citizenship at schoolinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35795oai:repository.usta.edu.co:11634/357952023-07-14 16:28:40.763metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Building an environmental citizenship at school |
title |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
spellingShingle |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
title_short |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
title_full |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
title_fullStr |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
title_full_unstemmed |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
title_sort |
Hacia una construcción de ciudadanía ambiental en la escuela |
dc.creator.fl_str_mv |
Rodríguez Pinzón, Martha Cecilia |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Rodríguez Pinzón, Martha Cecilia |
description |
From a reflection on the increasing environmental degradation as a result of irresponsible and disrespectful social relations with the environment is conceived as a solution to this crisis, environmental education in the process of training for citizenship. In this article are included background on environmental education in citizenship training in recent years, which lead to pose that the construction of humans relation, sensitive, respectful, caring and responsible with the environment, can be facilitated in all contexts and situations of school life, becoming a challenge How to articulate and promote environmental education competencies with competencies of citizenship training , to strengthen environmental thinking in the school towards the construction of an environmental citizenship? |
publishDate |
2011 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2011-07-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:30Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:30Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/102 10.15332/erdi.v1i1.102 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/35795 |
url |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/102 http://hdl.handle.net/11634/35795 |
identifier_str_mv |
10.15332/erdi.v1i1.102 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/102/95 http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/102/98 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 13-20 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2389-9719 2256-151X |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf application/zip |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786389751562240 |