Filosofía y Educación en América Latina
This text makes an introduction and a brief presentation of the different contributions to the dossier. Specifically, the paper identifies the different meanings and perspectives in which philosophical reflections on the different aspects of education in Latin America have been raised, shows some th...
- Autores:
-
Collado, Javier
Bustamante, Mónica
Moreno, Juan-Carlos
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/43621
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cfla/article/view/7598
- Palabra clave:
- Latin American philosophy
philosophy of education
philosophy teaching
political philosophy
philosophy of liberation
decolonization of knowledge
filosofía latinoamericana
filosofía de la educación
enseñanza de la filosofía
filosofía política
filosofía de la liberación
decolonización del saber
- Rights
- License
- Derechos de autor 2022 Autores/as
id |
SantoToma2_b31260bd127d6b99853e025bc1133428 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/43621 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Collado, JavierBustamante, MónicaMoreno, Juan-Carlos2022-02-22https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cfla/article/view/759810.15332/25005375.7598This text makes an introduction and a brief presentation of the different contributions to the dossier. Specifically, the paper identifies the different meanings and perspectives in which philosophical reflections on the different aspects of education in Latin America have been raised, shows some thematic lines of the reflections, relates these reflections with some approaches of Latin American philosophy, justifies the importance of continuing and promoting philosophical work in this broad field of philosophical reflection, and poses some challenges for future reflections. Finally, the articles that are part of the dossier are presented and commented.En este texto se hace una introducción y una breve presentación de las distintas contribuciones al dossier. Específicamente, en el texto se precisan los distintos sentidos y perspectivas en los que se han planteado reflexiones filosóficas sobre los distintos aspectos de la educación en América Latina, se muestran algunas líneas temáticas de las reflexiones, se relacionan esas reflexiones con algunos de los planteamientos de la filosofía latinoamericana, se justifica la importancia de continuar y fomentar el trabajo filosófico en este amplio terreno de reflexión filosófica, y se plantean algunos retos para las futuras reflexiones. Finalmente, se presentan y comentan los artículos que forman parte del dossier.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cfla/article/view/7598/7020Cuadernos de Filosofía Latinoamericana; Vol. 43 Núm. 126 (2022): Filosofía y educación en América LatinaCuadernos de Filosofía Latinoamericana; Vol. 43 No. 126 (2022): Filosofía y educación en América Latina2500-53750120-8462Derechos de autor 2022 Autores/ashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Filosofía y Educación en América LatinaPhilosophy and education in Latin Americainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Latin American philosophyphilosophy of educationphilosophy teachingpolitical philosophyphilosophy of liberationdecolonization of knowledgefilosofía latinoamericanafilosofía de la educaciónenseñanza de la filosofíafilosofía políticafilosofía de la liberacióndecolonización del saber11634/43621oai:repository.usta.edu.co:11634/436212023-07-14 16:09:57.64metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Filosofía y Educación en América Latina |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Philosophy and education in Latin America |
title |
Filosofía y Educación en América Latina |
spellingShingle |
Filosofía y Educación en América Latina Latin American philosophy philosophy of education philosophy teaching political philosophy philosophy of liberation decolonization of knowledge filosofía latinoamericana filosofía de la educación enseñanza de la filosofía filosofía política filosofía de la liberación decolonización del saber |
title_short |
Filosofía y Educación en América Latina |
title_full |
Filosofía y Educación en América Latina |
title_fullStr |
Filosofía y Educación en América Latina |
title_full_unstemmed |
Filosofía y Educación en América Latina |
title_sort |
Filosofía y Educación en América Latina |
dc.creator.fl_str_mv |
Collado, Javier Bustamante, Mónica Moreno, Juan-Carlos |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Collado, Javier Bustamante, Mónica Moreno, Juan-Carlos |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Latin American philosophy philosophy of education philosophy teaching political philosophy philosophy of liberation decolonization of knowledge |
topic |
Latin American philosophy philosophy of education philosophy teaching political philosophy philosophy of liberation decolonization of knowledge filosofía latinoamericana filosofía de la educación enseñanza de la filosofía filosofía política filosofía de la liberación decolonización del saber |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
filosofía latinoamericana filosofía de la educación enseñanza de la filosofía filosofía política filosofía de la liberación decolonización del saber |
description |
This text makes an introduction and a brief presentation of the different contributions to the dossier. Specifically, the paper identifies the different meanings and perspectives in which philosophical reflections on the different aspects of education in Latin America have been raised, shows some thematic lines of the reflections, relates these reflections with some approaches of Latin American philosophy, justifies the importance of continuing and promoting philosophical work in this broad field of philosophical reflection, and poses some challenges for future reflections. Finally, the articles that are part of the dossier are presented and commented. |
publishDate |
2022 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2022-02-22 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cfla/article/view/7598 10.15332/25005375.7598 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cfla/article/view/7598 |
identifier_str_mv |
10.15332/25005375.7598 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cfla/article/view/7598/7020 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Cuadernos de Filosofía Latinoamericana; Vol. 43 Núm. 126 (2022): Filosofía y educación en América Latina |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Cuadernos de Filosofía Latinoamericana; Vol. 43 No. 126 (2022): Filosofía y educación en América Latina |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-5375 0120-8462 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Autores/as |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Autores/as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786349189496832 |