Educación integral en Santo Tomás de Aquino

This essay wants to return the steps of educational thinking about a vital source in the history of the philosophy of education: the approach of Saint Thomas Aquinas. Aquinas is a formidable advancement in the evolution of the concept about human, overcoming a neoplatonic tradition that had distorte...

Full description

Autores:
Reyes Calderón, Jaime Ricardo
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/6063
Acceso en línea:
http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2688
Palabra clave:
Anthropology; education; Saint Thomas; virtue.
antropología; educación integral; Santo Tomás; virtud.
Rights
License
Copyright (c) 2016 Albertus Magnus
id SantoToma2_a5019bd95be0afb50b6528b320b43e3c
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/6063
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Reyes Calderón, Jaime Ricardo2016-04-05http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/268810.15332/s2011-9771.2016.0001.03This essay wants to return the steps of educational thinking about a vital source in the history of the philosophy of education: the approach of Saint Thomas Aquinas. Aquinas is a formidable advancement in the evolution of the concept about human, overcoming a neoplatonic tradition that had distorted the human reality and also the horizon of religious salvation Christian. Santo Tomás develops a distinguishing and critical criterion of education: the concept of integral education. El presente ensayo quiere volver los pasos de la reflexión educativa sobre una fuente fundamental en la historia de la filosofía de la educación: el planteamiento de Santo Tomás de Aquino. Quien constituye un avance formidable en la evolución del concepto acerca de lo humano, superando una tradición neoplatónica que había desvirtuado la realidad humana y también el horizonte de salvación religiosa cristiana. Con Santo Tomás se desarrolla un criterio diferenciador y crítico de lo educativo: el concepto de educación integral. application/pdfspaUniversidad Santo Tomáshttp://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2688/2602Albertus Magnus; Vol. 7, Núm. 1 (2016); 53-67Albertus Magnus; Vol. 7, Núm. 1 (2016); 53-672500-54132011-9771Copyright (c) 2016 Albertus Magnushttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Educación integral en Santo Tomás de AquinoComprehensive education in St. Thomas Aquinasinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Anthropology; education; Saint Thomas; virtue.antropología; educación integral; Santo Tomás; virtud.11634/6063oai:repository.usta.edu.co:11634/60632023-07-14 16:37:06.555metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Educación integral en Santo Tomás de Aquino
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Comprehensive education in St. Thomas Aquinas
title Educación integral en Santo Tomás de Aquino
spellingShingle Educación integral en Santo Tomás de Aquino
Anthropology; education; Saint Thomas; virtue.
antropología; educación integral; Santo Tomás; virtud.
title_short Educación integral en Santo Tomás de Aquino
title_full Educación integral en Santo Tomás de Aquino
title_fullStr Educación integral en Santo Tomás de Aquino
title_full_unstemmed Educación integral en Santo Tomás de Aquino
title_sort Educación integral en Santo Tomás de Aquino
dc.creator.fl_str_mv Reyes Calderón, Jaime Ricardo
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Reyes Calderón, Jaime Ricardo
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Anthropology; education; Saint Thomas; virtue.
topic Anthropology; education; Saint Thomas; virtue.
antropología; educación integral; Santo Tomás; virtud.
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv antropología; educación integral; Santo Tomás; virtud.
description This essay wants to return the steps of educational thinking about a vital source in the history of the philosophy of education: the approach of Saint Thomas Aquinas. Aquinas is a formidable advancement in the evolution of the concept about human, overcoming a neoplatonic tradition that had distorted the human reality and also the horizon of religious salvation Christian. Santo Tomás develops a distinguishing and critical criterion of education: the concept of integral education. 
publishDate 2016
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2016-04-05
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2688
10.15332/s2011-9771.2016.0001.03
url http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2688
identifier_str_mv 10.15332/s2011-9771.2016.0001.03
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2688/2602
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Albertus Magnus; Vol. 7, Núm. 1 (2016); 53-67
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Albertus Magnus; Vol. 7, Núm. 1 (2016); 53-67
2500-5413
2011-9771
dc.rights.spa.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Albertus Magnus
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Albertus Magnus
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786353725636608