Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior
This research, design and development for the platform Moodle versions of the student portfolio, teacher folder and a monitoring instrument that correspond to important tools in the academic credit system adopted by the University of Santo Tomas, Bucaramanga. These software modules were tested with...
- Autores:
-
Sarmiento Rodríguez, José Alfredo
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/35808
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/118
http://hdl.handle.net/11634/35808
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id |
SantoToma2_a159712e371a2ffa622079c5b80d5332 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/35808 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Sarmiento Rodríguez, José Alfredo2021-09-24T13:03:33Z2021-09-24T13:03:33Z2012-06-30http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/11810.15332/erdi.v2i1.118http://hdl.handle.net/11634/35808This research, design and development for the platform Moodle versions of the student portfolio, teacher folder and a monitoring instrument that correspond to important tools in the academic credit system adopted by the University of Santo Tomas, Bucaramanga. These software modules were tested with students who performed for two semesters, subjects in the area of Law, School of Accounting. In these subjects the pedagogical tools already mentioned were applied paper based and virtually in order to make a comparison and observe their effect on the processes of students and teachers metacognition.Esta investigación diseñó y desarrolló para la plataforma Moodle, versiones del portafolio del estudiante, de la car- peta docente y de un instrumento de seguimiento que corresponde a herramientas importantes en el sistema de créditos académicos adoptado por la Universidad Santo Tomás, Bucaramanga. Dichos módulos de software fueron probados con estudiantes que realizaron duran- te dos semestres asignaturas del área de Derecho de la Facultad de Contaduría Pública, en ellas se aplicaron las mencionadas herramientas pedagógicas en papel y de manera virtual, con el n de hacer un comparativo y lo- grar observar la incidencia de los mismos en los procesos de metacognición de los estudiantes y del docente. application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/118/124http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/118/125Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 29-402389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superiorImplementation of virtual portfolios of learning and teaching in higher education coursesinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35808oai:repository.usta.edu.co:11634/358082023-07-14 16:28:43.152metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Implementation of virtual portfolios of learning and teaching in higher education courses |
title |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
spellingShingle |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
title_short |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
title_full |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
title_fullStr |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
title_full_unstemmed |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
title_sort |
Implantación de los portafolios virtuales de aprendizaje y de enseñanza en asignaturas de educación superior |
dc.creator.fl_str_mv |
Sarmiento Rodríguez, José Alfredo |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Sarmiento Rodríguez, José Alfredo |
description |
This research, design and development for the platform Moodle versions of the student portfolio, teacher folder and a monitoring instrument that correspond to important tools in the academic credit system adopted by the University of Santo Tomas, Bucaramanga. These software modules were tested with students who performed for two semesters, subjects in the area of Law, School of Accounting. In these subjects the pedagogical tools already mentioned were applied paper based and virtually in order to make a comparison and observe their effect on the processes of students and teachers metacognition. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2012-06-30 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:33Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:33Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/118 10.15332/erdi.v2i1.118 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/35808 |
url |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/118 http://hdl.handle.net/11634/35808 |
identifier_str_mv |
10.15332/erdi.v2i1.118 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/118/124 http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/118/125 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 29-40 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2389-9719 2256-151X |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf application/zip |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786407364493312 |