Divulgación de información sobre responsabilidad social: Comparación entre la empresa pública versus privada en España
The aim of this paper is the comparative analysis of the online information disclosed regarding social responsibility between public and private companies, as well as their determining factors. To this end, a comparative analysis followed by a multiple regression analysis was performed. The findings...
- Autores:
-
Caba Pérez, Carmen
Alonso Cañadas, Juana
Gálvez Rodríguez, María del Mar
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
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- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/1525
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- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2018 Revista Lebret
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Caba Pérez, CarmenAlonso Cañadas, JuanaGálvez Rodríguez, María del Mar2021-09-24T13:35:57Z2021-09-24T13:35:57Z2015-01-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/152510.15332/rl.v0i7.1525http://hdl.handle.net/11634/36481The aim of this paper is the comparative analysis of the online information disclosed regarding social responsibility between public and private companies, as well as their determining factors. To this end, a comparative analysis followed by a multiple regression analysis was performed. The findings indicate that public companies have greater availability of information in their websites concerning the economic and environmental impact of their activities than private ones. Likewise, it is evidenced that “type of property” is a determining factor for transparency practices.El objetivo de este trabajo es examinar la información sobre responsabilidad social divulgada online por empresas públicas frente a las privadas y sus factores determinantes. Para ello, se ha realizado un análisis comparativo así como un análisis de regresión múltiple. Los resultados muestran que las empresas públicas disponen en sus páginas web de mayor información referente al impacto económico y medioambiental de sus actividades, que en el caso de las privadas. Asimismo, se evidencia que el factor “tipo de propiedad” es determinante en las prácticas de transparencia.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/1525/1198Revista Lebret; Núm. 7 (2015); 207-229Lebret; Núm. 7 (2015); 207-2292357-54682145-5996Derechos de autor 2018 Revista Lebrethttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Divulgación de información sobre responsabilidad social: Comparación entre la empresa pública versus privada en EspañaSocial Responsibility information disclosure: Comparison between public versus private company in Spaininfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/36481oai:repository.usta.edu.co:11634/364812023-07-14 16:22:08.545metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
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The aim of this paper is the comparative analysis of the online information disclosed regarding social responsibility between public and private companies, as well as their determining factors. To this end, a comparative analysis followed by a multiple regression analysis was performed. The findings indicate that public companies have greater availability of information in their websites concerning the economic and environmental impact of their activities than private ones. Likewise, it is evidenced that “type of property” is a determining factor for transparency practices. |
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