Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia
The words of the angelic salutation, which we read in the Gospel of Luke, have been the object of Christians’ reflections since the beginning of the Church and consequently have influenced the spirituality of the whole subsequent history of Christianity. Luke's expression appears in the form of...
- Autores:
-
Kochaniewics, Boguslaw
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/6097
- Palabra clave:
- Angelic salutation; Fathers of the Church; “fiat”; Mary
saludo angélico; padres de la Iglesia; “fiat”; María.
- Rights
- License
- Copyright (c) 2016 Albertus Magnus
id |
SantoToma2_71603ba1b6d95423b55356339c921afa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/6097 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Kochaniewics, Boguslaw2016-02-15http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/258810.15332/s2011-9771.2015.0002.01The words of the angelic salutation, which we read in the Gospel of Luke, have been the object of Christians’ reflections since the beginning of the Church and consequently have influenced the spirituality of the whole subsequent history of Christianity. Luke's expression appears in the form of graphite, in the third century in the primitive Basilica of Nazareth (Briand, 1987 p 26); also in the oldest of the frescoes, located in the catacombs of St. Priscilla in Rome (Quacquarelli & Bisconti, 1899 pp 255-256), dating back to the third century, while the same subject then covers the mosaics of the Basilica Santa Maria Maggiore in Rome, which dates back to the fifth century These words have inspired artists of a multitude of paintings and infinite musical works, expressed over a period of two thousand years. Las palabras del saludo angélico, que leemos en el Evangelio de Lucas, han sido objeto de la reflexión de los cristianos desde los inicios de la Iglesia y, consiguientemente, han influido en la espiritualidad de toda la historia sucesiva del cristianismo. La expresión lucana aparece, en la forma de grafito, ya en el siglo III en la basílica primitiva de Nazaret (Briand, 1987 p 26); también en el más antiguo de los frescos, que se encuentra en las catatumbas de santa Priscila en Roma (Quacquarelli & Bisconti, 1899 pp 255-256), que se remonta al siglo III, mientras el mismo tema recorre luego los mosaicos de la basílica de Santa María Mayor en Roma, que se remonta al siglo V. Estas palabras han inspirado a los artistas de una multitud de pinturas y de infinitas obras musicales, expresadas en el arco de dos mil años. application/pdfspaUniversidad Santo Tomáshttp://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2588/2507Albertus Magnus; Vol. 6, Núm. 2 (2015); 251-274Albertus Magnus; Vol. 6, Núm. 2 (2015); 251-2742500-54132011-9771Copyright (c) 2016 Albertus Magnushttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia“Greetings, you who are highly favored! The Lord is with you” (Lk 1, 28) In the interpretation of the Fathers of the Churchinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Angelic salutation; Fathers of the Church; “fiat”; Marysaludo angélico; padres de la Iglesia; “fiat”; María.11634/6097oai:repository.usta.edu.co:11634/60972023-07-14 16:37:08.611metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
“Greetings, you who are highly favored! The Lord is with you” (Lk 1, 28) In the interpretation of the Fathers of the Church |
title |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia |
spellingShingle |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia Angelic salutation; Fathers of the Church; “fiat”; Mary saludo angélico; padres de la Iglesia; “fiat”; María. |
title_short |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia |
title_full |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia |
title_fullStr |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia |
title_full_unstemmed |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia |
title_sort |
Ave, llena de gracia, el Señor es contigo" (Lc 1,28) En la interpretación de los Padres de la Iglesia |
dc.creator.fl_str_mv |
Kochaniewics, Boguslaw |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Kochaniewics, Boguslaw |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Angelic salutation; Fathers of the Church; “fiat”; Mary |
topic |
Angelic salutation; Fathers of the Church; “fiat”; Mary saludo angélico; padres de la Iglesia; “fiat”; María. |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
saludo angélico; padres de la Iglesia; “fiat”; María. |
description |
The words of the angelic salutation, which we read in the Gospel of Luke, have been the object of Christians’ reflections since the beginning of the Church and consequently have influenced the spirituality of the whole subsequent history of Christianity. Luke's expression appears in the form of graphite, in the third century in the primitive Basilica of Nazareth (Briand, 1987 p 26); also in the oldest of the frescoes, located in the catacombs of St. Priscilla in Rome (Quacquarelli & Bisconti, 1899 pp 255-256), dating back to the third century, while the same subject then covers the mosaics of the Basilica Santa Maria Maggiore in Rome, which dates back to the fifth century These words have inspired artists of a multitude of paintings and infinite musical works, expressed over a period of two thousand years. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-02-15 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2588 10.15332/s2011-9771.2015.0002.01 |
url |
http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2588 |
identifier_str_mv |
10.15332/s2011-9771.2015.0002.01 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/2588/2507 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Albertus Magnus; Vol. 6, Núm. 2 (2015); 251-274 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Albertus Magnus; Vol. 6, Núm. 2 (2015); 251-274 2500-5413 2011-9771 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Albertus Magnus |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Albertus Magnus http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786349079396352 |