¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia?
This paper aims at analyzing the role civic and citizenship education plays in construction of learning basic rights (DBA in Spanish) in social sciences. The theoretical framework and methodology used by the team of Universidad de Antioquia were based on revision of literature, analysis of experienc...
- Autores:
-
Quiroz Posada, Ruth Elena
Bolívar Buriticá, Wilson Antonio
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/37586
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/TEMAS/article/view/2330
http://hdl.handle.net/11634/37586
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2019 Revista Temas
id |
SantoToma2_53436a0f9be0968c482390dda7ddb43e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/37586 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Quiroz Posada, Ruth ElenaBolívar Buriticá, Wilson Antonio2021-09-28T12:50:39Z2021-09-28T12:50:39Z2019-10-31http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/TEMAS/article/view/233010.15332/rt.v0i13.2330http://hdl.handle.net/11634/37586This paper aims at analyzing the role civic and citizenship education plays in construction of learning basic rights (DBA in Spanish) in social sciences. The theoretical framework and methodology used by the team of Universidad de Antioquia were based on revision of literature, analysis of experiences and validation by focal teams of teachers and experts. This study tries to provide the students with a citizenship education from their self-recognition as actors, able to transform a society that needs political subjects contributing to social issues.This paper aims at analyzing the role civic and citizenship education plays in construction of learning basic rights (DBA in Spanish) in social sciences. The theoretical framework and methodology used by the team of Universidad de Antioquia were based on revision of literature, analysis of experiences and validation by focal teams of teachers and experts. This study tries to provide the students with a citizenship education from their self-recognition as actors, able to transform a society that needs political subjects contributing to social issues.application/pdfspaUniversidad Santo Tomáshttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/TEMAS/article/view/2330/1708Revista Temas; Núm. 13 (2019); 9-212422-40731692-6226Derechos de autor 2019 Revista Temashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia?Which is the role of citizenship education in the constructionof learning basic rights of social sciences in Colombia?Artículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/37586oai:repository.usta.edu.co:11634/375862023-07-14 16:28:45.595metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Which is the role of citizenship education in the constructionof learning basic rights of social sciences in Colombia? |
title |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
spellingShingle |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
title_short |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
title_full |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
title_fullStr |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
title_full_unstemmed |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
title_sort |
¿Cuál es el papel de la formación ciudadana en la construcción de los derechos básicos de aprendizaje de las ciencias sociales en Colombia? |
dc.creator.fl_str_mv |
Quiroz Posada, Ruth Elena Bolívar Buriticá, Wilson Antonio |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Quiroz Posada, Ruth Elena Bolívar Buriticá, Wilson Antonio |
description |
This paper aims at analyzing the role civic and citizenship education plays in construction of learning basic rights (DBA in Spanish) in social sciences. The theoretical framework and methodology used by the team of Universidad de Antioquia were based on revision of literature, analysis of experiences and validation by focal teams of teachers and experts. This study tries to provide the students with a citizenship education from their self-recognition as actors, able to transform a society that needs political subjects contributing to social issues. |
publishDate |
2019 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2019-10-31 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-09-28T12:50:39Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-09-28T12:50:39Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/TEMAS/article/view/2330 10.15332/rt.v0i13.2330 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/37586 |
url |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/TEMAS/article/view/2330 http://hdl.handle.net/11634/37586 |
identifier_str_mv |
10.15332/rt.v0i13.2330 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/TEMAS/article/view/2330/1708 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Revista Temas; Núm. 13 (2019); 9-21 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2422-4073 1692-6226 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista Temas http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista Temas http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786386467422208 |