Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica

The actual job conjugates the work carried out by the students of the Career of Industrial Engineering, in the formative project of “Environmental Management”. The forty-nine students of the ninth level, they participated jointly with the educational one in the realization of eleven investigation wo...

Full description

Autores:
Abril Porras, Víctor Hugo
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/35800
Acceso en línea:
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/107
http://hdl.handle.net/11634/35800
Palabra clave:
Rights
License
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id SantoToma2_3dce4029c9c9538eb591a96df37de8dc
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/35800
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Abril Porras, Víctor Hugo2021-09-24T13:03:32Z2021-09-24T13:03:32Z2011-07-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/10710.15332/erdi.v1i1.107http://hdl.handle.net/11634/35800The actual job conjugates the work carried out by the students of the Career of Industrial Engineering, in the formative project of “Environmental Management”. The forty-nine students of the ninth level, they participated jointly with the educational one in the realization of eleven investigation works on environmental topics that cooperate to the invigoration of the environmental education. The objective is the one of meditating on innovative models of management educational transformation that promote the sustainable development. In such a virtue studies have been designed it has more than enough environmental contamination, recycle and handling of natural resources, as experiences of real cases that have generated practical and effective solutions.El presente trabajo conjuga la labor realizada por los estudiantes de la Carrera de Ingeniería Industrial, en el proyecto formativo de “Gestión Ambiental”. Los cuarenta y nueve estudiantes del noveno nivel, participaron conjuntamente con el docente en la realización de once trabajos de investigación sobre temas ambientales que coadyuvan al fortalecimiento de la educación ambiental. El objetivo es refexionar sobre modelos innovadores de gestión–transformación educativa que promueven el desarrollo sustentable. En tal virtud fueron diseñados estudios sobre conta- minación ambiental, reciclaje y manejo de recursos naturales, como experiencias de casos reales que han generado soluciones prácticas y eficaces. application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/107/106http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/107/118Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 67-722389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica IndoaméricaDevelopment of environmental competence in students of Industrial Engineering at the Indoamérica Technological Universityinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35800oai:repository.usta.edu.co:11634/358002023-07-14 16:28:41.417metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Development of environmental competence in students of Industrial Engineering at the Indoamérica Technological University
title Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
spellingShingle Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
title_short Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
title_full Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
title_fullStr Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
title_full_unstemmed Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
title_sort Desarrollo de la competencia ambiental en los estudiantes de la carrera de Ingeniería Industrial de la Universidad Tecnológica Indoamérica
dc.creator.fl_str_mv Abril Porras, Víctor Hugo
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Abril Porras, Víctor Hugo
description The actual job conjugates the work carried out by the students of the Career of Industrial Engineering, in the formative project of “Environmental Management”. The forty-nine students of the ninth level, they participated jointly with the educational one in the realization of eleven investigation works on environmental topics that cooperate to the invigoration of the environmental education. The objective is the one of meditating on innovative models of management educational transformation that promote the sustainable development. In such a virtue studies have been designed it has more than enough environmental contamination, recycle and handling of natural resources, as experiences of real cases that have generated practical and effective solutions.
publishDate 2011
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2011-07-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:32Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:32Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/107
10.15332/erdi.v1i1.107
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/35800
url http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/107
http://hdl.handle.net/11634/35800
identifier_str_mv 10.15332/erdi.v1i1.107
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/107/106
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/107/118
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 67-72
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2389-9719
2256-151X
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786401614102528