Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
This paper makes a reflection on the relationship between organizational culture, environmental and building networks, since a theoretical framework from organizational, geographical and sociological theories, which seeks to uncover the relating between networking and cultural notions of entrepreneu...
- Autores:
-
Ruíz Urquijo, Juan Carlos
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/41200
- Palabra clave:
- Corporate Social Responsibility
Networks
Territory
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SantoToma2_371867fc52a3c539736d9739cb3a7973 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/41200 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Ruíz Urquijo, Juan Carlos2016-05-08https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/275910.15332/s0124-5805.2013.0021.02This paper makes a reflection on the relationship between organizational culture, environmental and building networks, since a theoretical framework from organizational, geographical and sociological theories, which seeks to uncover the relating between networking and cultural notions of entrepreneurs, emphasizing a critical issue in today’s society: the environmental problem from structured aspects from corporate social responsibility (CSR).This document consists in three sections ranging from the contextualization of the entrepreneur in the modern structure, the cultural phenomena of entrepreneurs and the notion of network and recreated in the light of the two previous territory, allowing express from building networks the same as socio-technical structure from the creation of partnerships between entrepreneurs and their stakeholders.El documento construye una reflexión sobre la relación entre cultura organizacional,problemas ambientales y construcción de redes, a partir de un marco teórico celaborado con teorías organizacionales, geográficas y sociológicas, en el que se busca develar la relacion entre la creación de redes y las nociones culturales de los empresarios, enfatizándo en un fenómeno crítico de la sociedad actual: el problema ambiental, estructurado desde aspectos de responsabilidad social empresarial. El trabajo se compone de tres apartados, la contextualización del empresario en la estructura moderna, los fenómenos culturales de los empresarios y la noción de red y territorio recreadas a la luz de los dos anteriores, lo que permitirá expresar desde las redes, su construcción como estructuras socio-técnicas, con base en la generación de alianzas entre los empresarios y sus partes interesadas.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759/2666Revista Activos; Vol. 11 No. 21 (2013); 43-61Revista Activos; Vol. 11 Núm. 21 (2013); 43-61Revista Activos; Vol. 11 No 21 (2013); 43-61Revista Activos; v. 11 n. 21 (2013); 43-612500-52780124-5805Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.Businesmen, environment, land and networks. Cultural notions and your social construction.Artículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Corporate Social ResponsibilityNetworksTerritoryhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41200oai:repository.usta.edu.co:11634/412002023-07-14 15:30:31.035metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Businesmen, environment, land and networks. Cultural notions and your social construction. |
title |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. |
spellingShingle |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. Corporate Social Responsibility Networks Territory |
title_short |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. |
title_full |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. |
title_fullStr |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. |
title_full_unstemmed |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. |
title_sort |
Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social. |
dc.creator.fl_str_mv |
Ruíz Urquijo, Juan Carlos |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Ruíz Urquijo, Juan Carlos |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Corporate Social Responsibility Networks Territory |
topic |
Corporate Social Responsibility Networks Territory |
description |
This paper makes a reflection on the relationship between organizational culture, environmental and building networks, since a theoretical framework from organizational, geographical and sociological theories, which seeks to uncover the relating between networking and cultural notions of entrepreneurs, emphasizing a critical issue in today’s society: the environmental problem from structured aspects from corporate social responsibility (CSR).This document consists in three sections ranging from the contextualization of the entrepreneur in the modern structure, the cultural phenomena of entrepreneurs and the notion of network and recreated in the light of the two previous territory, allowing express from building networks the same as socio-technical structure from the creation of partnerships between entrepreneurs and their stakeholders. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2016-05-08 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759 10.15332/s0124-5805.2013.0021.02 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759 |
identifier_str_mv |
10.15332/s0124-5805.2013.0021.02 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759/2666 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 11 No. 21 (2013); 43-61 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 11 Núm. 21 (2013); 43-61 |
dc.relation.citationissue.fra.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 11 No 21 (2013); 43-61 |
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv |
Revista Activos; v. 11 n. 21 (2013); 43-61 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-5278 0124-5805 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786426597474304 |