Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.

This paper makes a reflection on the relationship between organizational culture, environmental and building networks, since a theoretical framework from organizational, geographical and sociological theories, which seeks to uncover the relating between networking and cultural notions of entrepreneu...

Full description

Autores:
Ruíz Urquijo, Juan Carlos
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/41200
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759
Palabra clave:
Corporate Social Responsibility
Networks
Territory
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SantoToma2_371867fc52a3c539736d9739cb3a7973
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/41200
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Ruíz Urquijo, Juan Carlos2016-05-08https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/275910.15332/s0124-5805.2013.0021.02This paper makes a reflection on the relationship between organizational culture, environmental and building networks, since a theoretical framework from organizational, geographical and sociological theories, which seeks to uncover the relating between networking and cultural notions of entrepreneurs, emphasizing a critical issue in today’s society: the environmental problem from structured aspects from corporate social responsibility (CSR).This document consists in three sections ranging from the contextualization of the entrepreneur in the modern structure, the cultural phenomena of entrepreneurs and the notion of network and recreated in the light of the two previous territory, allowing express from building networks the same as socio-technical structure from the creation of partnerships between entrepreneurs and their stakeholders.El documento construye una reflexión sobre la relación entre cultura organizacional,problemas ambientales y construcción de redes, a partir de un marco teórico celaborado con teorías organizacionales, geográficas y sociológicas, en el que se busca develar la relacion entre la creación de redes y las nociones culturales de los empresarios, enfatizándo en un fenómeno crítico de la sociedad actual: el problema ambiental, estructurado desde aspectos de responsabilidad social empresarial. El trabajo se compone de tres apartados, la contextualización del empresario en la estructura moderna, los fenómenos culturales de los empresarios y la noción de red y territorio recreadas a la luz de los dos anteriores, lo que permitirá expresar desde las redes, su construcción como estructuras socio-técnicas, con base en la generación de alianzas entre los empresarios y sus partes interesadas.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759/2666Revista Activos; Vol. 11 No. 21 (2013); 43-61Revista Activos; Vol. 11 Núm. 21 (2013); 43-61Revista Activos; Vol. 11 No 21 (2013); 43-61Revista Activos; v. 11 n. 21 (2013); 43-612500-52780124-5805Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.Businesmen, environment, land and networks. Cultural notions and your social construction.Artículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Corporate Social ResponsibilityNetworksTerritoryhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41200oai:repository.usta.edu.co:11634/412002023-07-14 15:30:31.035metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Businesmen, environment, land and networks. Cultural notions and your social construction.
title Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
spellingShingle Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
Corporate Social Responsibility
Networks
Territory
title_short Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
title_full Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
title_fullStr Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
title_full_unstemmed Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
title_sort Empresarios, ambiente, territorio y redes. Las nociones culturales y su construcción social.
dc.creator.fl_str_mv Ruíz Urquijo, Juan Carlos
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Ruíz Urquijo, Juan Carlos
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Corporate Social Responsibility
Networks
Territory
topic Corporate Social Responsibility
Networks
Territory
description This paper makes a reflection on the relationship between organizational culture, environmental and building networks, since a theoretical framework from organizational, geographical and sociological theories, which seeks to uncover the relating between networking and cultural notions of entrepreneurs, emphasizing a critical issue in today’s society: the environmental problem from structured aspects from corporate social responsibility (CSR).This document consists in three sections ranging from the contextualization of the entrepreneur in the modern structure, the cultural phenomena of entrepreneurs and the notion of network and recreated in the light of the two previous territory, allowing express from building networks the same as socio-technical structure from the creation of partnerships between entrepreneurs and their stakeholders.
publishDate 2016
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2016-05-08
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo revisado por pares
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759
10.15332/s0124-5805.2013.0021.02
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759
identifier_str_mv 10.15332/s0124-5805.2013.0021.02
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/2759/2666
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 11 No. 21 (2013); 43-61
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 11 Núm. 21 (2013); 43-61
dc.relation.citationissue.fra.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 11 No 21 (2013); 43-61
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv Revista Activos; v. 11 n. 21 (2013); 43-61
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2500-5278
0124-5805
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786426597474304