El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)

The author makes an analysis of the educational model developed by the National Apprenticeship Service —SENA— institution with a long tradition in the training of technicians and technologists in various areas of accounting practice. It emphasizes the relationship between the curricular design and t...

Full description

Autores:
Cita, Ángela
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/41260
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923
Palabra clave:
Competences
Accounting Education
Apprentices
Instructors
Pedagogical model
International Financial Reporting Standards
Competencias
Educación Contable
Aprendices
Instructores
Modelo Pedagógico
Normas Internacionales de Información Financiera
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SantoToma2_33ad1e00f1c0ea5ca37622fc817810ef
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/41260
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Cita, Ángela2017-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/492310.15332/s0124-5805.2017.0028.03The author makes an analysis of the educational model developed by the National Apprenticeship Service —SENA— institution with a long tradition in the training of technicians and technologists in various areas of accounting practice. It emphasizes the relationship between the curricular design and the realities of the apprentices of the institution, and how they respond to problems that are not addressed or identified in professional training programs.La autora hace una presentación analítica del modelo educativo desarrollado por el Servicio Nacional de Aprendizaje -SENA- institución con una larga trayectoria en la formación de técnicos y tecnólogos en diversas áreas de la práctica contable. Hace énfasis en la relación existente entre el diseño curricular y las realidades de los aprendices de la institución, y como estos responden a problemas que no se abordan o identifican en los programas de formación profesional.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923/pdf10.15332/25005278.4923Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 47-58Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 47-58Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 47-58Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 47-582500-52780124-5805El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)The Accounting Educational Model in National Learning Service (SENA)Artículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1CompetencesAccounting EducationApprenticesInstructorsPedagogical modelInternational Financial Reporting StandardsCompetenciasEducación ContableAprendicesInstructoresModelo PedagógicoNormas Internacionales de Información Financierahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41260oai:repository.usta.edu.co:11634/412602023-07-14 15:30:37.81metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv The Accounting Educational Model in National Learning Service (SENA)
title El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
spellingShingle El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
Competences
Accounting Education
Apprentices
Instructors
Pedagogical model
International Financial Reporting Standards
Competencias
Educación Contable
Aprendices
Instructores
Modelo Pedagógico
Normas Internacionales de Información Financiera
title_short El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
title_full El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
title_fullStr El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
title_full_unstemmed El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
title_sort El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
dc.creator.fl_str_mv Cita, Ángela
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Cita, Ángela
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Competences
Accounting Education
Apprentices
Instructors
Pedagogical model
International Financial Reporting Standards
topic Competences
Accounting Education
Apprentices
Instructors
Pedagogical model
International Financial Reporting Standards
Competencias
Educación Contable
Aprendices
Instructores
Modelo Pedagógico
Normas Internacionales de Información Financiera
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Competencias
Educación Contable
Aprendices
Instructores
Modelo Pedagógico
Normas Internacionales de Información Financiera
description The author makes an analysis of the educational model developed by the National Apprenticeship Service —SENA— institution with a long tradition in the training of technicians and technologists in various areas of accounting practice. It emphasizes the relationship between the curricular design and the realities of the apprentices of the institution, and how they respond to problems that are not addressed or identified in professional training programs.
publishDate 2017
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2017-01-01
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo revisado por pares
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923
10.15332/s0124-5805.2017.0028.03
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923
identifier_str_mv 10.15332/s0124-5805.2017.0028.03
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923/pdf
10.15332/25005278.4923
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 47-58
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 47-58
dc.relation.citationissue.fra.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 47-58
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 47-58
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2500-5278
0124-5805
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786431923191808