El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
This article discusses how consists demand and supply of goods and services to meet the needs of couples formed by double income no kids called Dink segment. Also review some studies in Colombia and Mexico, to do qualitative methodology was implemented by interviewing 30 couples of different ages an...
- Autores:
-
Roldán-Piragua, Laura
Martínez-Rodríguez, Indira Faisury
Otero-Gómez, María Cristina
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/5106
- Palabra clave:
- Supply
demand
Double income no kids Dink
Oferta
demanda
Doble ingreso sin hijos Dink
Une offre
une demande
une Double recette sans des enfants Dink
- Rights
- License
- Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id |
SantoToma2_27528f7f868aae95db19a169e4bc1842 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/5106 |
network_acronym_str |
SantoToma2 |
network_name_str |
Universidad Santo Tomás |
repository_id_str |
|
spelling |
Roldán-Piragua, LauraMartínez-Rodríguez, Indira FaisuryOtero-Gómez, María Cristina2016-08-26http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153This article discusses how consists demand and supply of goods and services to meet the needs of couples formed by double income no kids called Dink segment. Also review some studies in Colombia and Mexico, to do qualitative methodology was implemented by interviewing 30 couples of different ages and socioeconomic levels. Similarly informa- tion and response with hotels, restaurants and construction, compared to the emergen- ce of these segments are met. The study was conducted in Villavicencio with the aim of characterizing the behavior of consumption of the Dink couples, so that local companies can identify business opportunities designed to meet the needs and expectations of that segment.Este artículo expone la forma como está constituida la demanda y la oferta de bienes y servicios destinados a satisfacer las necesi- dades del segmento conformado por parejas con doble ingreso sin hijos conocidas como Dink. También reseña algunos estudios rea- lizados en Colombia y en México, para ello, se implementó la metodología cualitativa, entrevistando a 30 parejas de diferentes edades y niveles socioeconómicos. De igual forma, se conoció la información y respuesta que tienen los hoteles, restaurantes y las constructoras, frente al surgimiento de es- tos segmentos. El estudio fue realizado en Villavicencio con el objetivo de caracterizar los comportamientos de consumo de las parejas Dink, de tal manera que las empresas locales puedan identificar oportunidades de negocios tendientes a satisfacer las nece- sidades, y expectativas de dicho segmento.Cet article expose la forme dans laquelle est constituée la demande et l’offre de biens et de services destinés à satisfaire les nécessi-tés du segment conformé par des paires avecune double recette sans des enfants connues comme Dink. Il rédige le signalement aussi de quelques études réalisées en Colombie et en Mexique, pour cela la méthodologie qualitative a été mise en application, ayant une entrevue à 30 paires de différents âges et de niveaux socio-économiques. Soyez égal une forme a connu l’information et la réponse qu’ont les hôtels, les restaurants et les constructrices, en face du surgissement de ces segments. L’étude a été réalisée dans Villavicencio avec l’objectif de caractériser les comportements de consommation des paires Dink, tellement que les entreprises locales peuvent identifier les opportunités d’affaires tendantes de satisfaire les néces-sités, et des attentes du dit segment.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153/1119In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 105-1192422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1SupplydemandDouble income no kids DinkOfertademandaDoble ingreso sin hijos DinkUne offreune demandeune Double recette sans des enfants Dink11634/5106oai:repository.usta.edu.co:11634/51062023-07-14 16:33:15.006metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
title |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
spellingShingle |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) Supply demand Double income no kids Dink Oferta demanda Doble ingreso sin hijos Dink Une offre une demande une Double recette sans des enfants Dink |
title_short |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
title_full |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
title_fullStr |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
title_full_unstemmed |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
title_sort |
El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia) |
dc.creator.fl_str_mv |
Roldán-Piragua, Laura Martínez-Rodríguez, Indira Faisury Otero-Gómez, María Cristina |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Roldán-Piragua, Laura Martínez-Rodríguez, Indira Faisury Otero-Gómez, María Cristina |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Supply demand Double income no kids Dink |
topic |
Supply demand Double income no kids Dink Oferta demanda Doble ingreso sin hijos Dink Une offre une demande une Double recette sans des enfants Dink |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Oferta demanda Doble ingreso sin hijos Dink |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Une offre une demande une Double recette sans des enfants Dink |
description |
This article discusses how consists demand and supply of goods and services to meet the needs of couples formed by double income no kids called Dink segment. Also review some studies in Colombia and Mexico, to do qualitative methodology was implemented by interviewing 30 couples of different ages and socioeconomic levels. Similarly informa- tion and response with hotels, restaurants and construction, compared to the emergen- ce of these segments are met. The study was conducted in Villavicencio with the aim of characterizing the behavior of consumption of the Dink couples, so that local companies can identify business opportunities designed to meet the needs and expectations of that segment. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-08-26 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153/1119 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 105-119 2422-2151 2011-9836 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800786332785573888 |