La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997

During the configuration of life as a student and becoming the dream of being a teacher, it is essential to approach and carry out transformations based on different theories and with the actions of the same being which produces a constant change towards the varied education. In pedagogical work, di...

Full description

Autores:
Sáenz Rodríguez1 , Nadia Jissel
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/29622
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/2041
http://hdl.handle.net/11634/29622
Palabra clave:
Narrative
Experiences Telling
Configuration of Knowledge
Teacher
Children
Narrativa
contar experiencias
configuración de saberes
maestro
niños
Narration
récit d'expériences
configuration des connaissances
enseignant
enfants
Narrativa
experiências reveladoras
configuração de conhecimentos
professor
crianças
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SantoToma2_255b945b64c6858f0bbca304f2a68914
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/29622
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Narration, an experience that powers knowledge: contributions to the guidelines of decree 2247 of september 11, 1997
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv La narration, une expérience qui enrichit les savoirs: apports aux directives du décret 2247 du 11 septembre 1997
dc.title.alternative.por.fl_str_mv Narração, uma experiência que potencia o saber: aportes para as directivas do decreto 2247 de 11 de setembro de 1997
title La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
spellingShingle La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
Narrative
Experiences Telling
Configuration of Knowledge
Teacher
Children
Narrativa
contar experiencias
configuración de saberes
maestro
niños
Narration
récit d'expériences
configuration des connaissances
enseignant
enfants
Narrativa
experiências reveladoras
configuração de conhecimentos
professor
crianças
title_short La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
title_full La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
title_fullStr La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
title_full_unstemmed La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
title_sort La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997
dc.creator.fl_str_mv Sáenz Rodríguez1 , Nadia Jissel
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Sáenz Rodríguez1 , Nadia Jissel
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Narrative
Experiences Telling
Configuration of Knowledge
Teacher
Children
topic Narrative
Experiences Telling
Configuration of Knowledge
Teacher
Children
Narrativa
contar experiencias
configuración de saberes
maestro
niños
Narration
récit d'expériences
configuration des connaissances
enseignant
enfants
Narrativa
experiências reveladoras
configuração de conhecimentos
professor
crianças
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Narrativa
contar experiencias
configuración de saberes
maestro
niños
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv Narration
récit d'expériences
configuration des connaissances
enseignant
enfants
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv Narrativa
experiências reveladoras
configuração de conhecimentos
professor
crianças
description During the configuration of life as a student and becoming the dream of being a teacher, it is essential to approach and carry out transformations based on different theories and with the actions of the same being which produces a constant change towards the varied education. In pedagogical work, difference is a means of building not only knowledge and concepts, but a coexistence and constant action to think about the place of the other and the importance of it. The narrative is approached as a mediator to tell stories from personal experiences or anecdotes, where participation and leadership are part of the different actors who live and coexist around a teacher, as well as the desire to speak, imagine, remember and of course express themselves as part of an experience and exchange of knowledge that contribute new concepts to these cultures and the configuration of knowledge in common.
publishDate 2020
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2020-09-07T17:43:20Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2020-09-07T17:43:20Z
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2020-08-24
dc.type.spa.fl_str_mv "Los principios del derecho son estos: vivir honestamente, no hacer daño a otro, dar a cada uno lo suyo".
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/2041
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/29622
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/2041
http://hdl.handle.net/11634/29622
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/2041/1790
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Principia Iuris; Vol. 17 Núm. 35 (2020): Principia Iuris Vol. 17 No. 35; 128-138
0124-2067
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomas de Aquino Seccional Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786354525700096
spelling Sáenz Rodríguez1 , Nadia Jissel2020-09-07T17:43:20Z2020-09-07T17:43:20Z2020-08-24http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/2041http://hdl.handle.net/11634/29622During the configuration of life as a student and becoming the dream of being a teacher, it is essential to approach and carry out transformations based on different theories and with the actions of the same being which produces a constant change towards the varied education. In pedagogical work, difference is a means of building not only knowledge and concepts, but a coexistence and constant action to think about the place of the other and the importance of it. The narrative is approached as a mediator to tell stories from personal experiences or anecdotes, where participation and leadership are part of the different actors who live and coexist around a teacher, as well as the desire to speak, imagine, remember and of course express themselves as part of an experience and exchange of knowledge that contribute new concepts to these cultures and the configuration of knowledge in common.Durante la configuración de la vida como estudiante y convertirse en el sueño de ser maestro, es fundamental abordar y realizar transformaciones basadas en diferentes teorías y con el accionar del mismo ser el cual produce un cambio constante hacia la variada educación. En el quehacer pedagógico la diferencia es medio de construcción no sólo de saberes y conceptos sino de una convivencia y constante accionar para pensar en el lugar del otro y la importancia del mismo. Se aborda la narrativa como mediador para contar historias desde experiencias o anécdotas personales, donde la participación y el protagonismo son parte de los diferentes actores que viven y conviven alrededor de un maestro, así como el deseo de hablar, imaginar, recordar y desde luego expresarse como parte de una experiencia e intercambio de saberes que aportan nuevos conceptos a estas culturas y la configuración de saberes en común.Au cours de la configuration de la vie d'étudiant et du rêve de devenir professeur, il est essentiel d'aborder et de faire des transformations basées sur différentes théories et avec l'action du même être qui produit un changement constant vers l'éducation variée. Dans la tâche pédagogique, la différence est un moyen de construire non seulement des connaissances et des concepts mais aussi une coexistence et une action constante pour réfléchir à la place de l'autre et à son importance. La narration est abordée comme un médiateur pour raconter des histoires à partir d'expériences ou d'anecdotes personnelles, où la participation et le protagonisme font partie des différents acteurs qui vivent et coexistent autour d'un enseignant, ainsi que le désir de parler, d'imaginer, de se souvenir et bien sûr de s'exprimer dans le cadre d'une expérience et d'un échange de connaissances qui apportent de nouveaux concepts à ces cultures et à la configuration des connaissances communes.Durante a configuração da vida como estudante e tornar-se o sonho de ser professor, é essencial abordar e fazer transformações baseadas em diferentes teorias e com a acção do mesmo ser que produz uma mudança constante em direcção à educação variada. Na tarefa pedagógica, a diferença é um meio de construir não só conhecimentos e conceitos, mas também uma coexistência e uma acção constante para pensar o lugar do outro e a sua importância. A narrativa é abordada como um mediador para contar histórias de experiências pessoais ou anedotas, onde a participação e o protagonismo fazem parte dos diferentes actores que vivem e coexistem em torno de um professor, bem como o desejo de falar, imaginar, recordar e, claro, expressar-se como parte de uma experiência e troca de conhecimentos que traz novos conceitos a estas culturas e à configuração do conhecimento comum.application/pdfspaUniversidad Santo Tomas de Aquino Seccional Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/2041/1790Principia Iuris; Vol. 17 Núm. 35 (2020): Principia Iuris Vol. 17 No. 35; 128-1380124-2067La narración, una experiencia que potencia saberes: aportes a las directrices del decreto 2247 de septiembre 11 de 1997Narration, an experience that powers knowledge: contributions to the guidelines of decree 2247 of september 11, 1997La narration, une expérience qui enrichit les savoirs: apports aux directives du décret 2247 du 11 septembre 1997Narração, uma experiência que potencia o saber: aportes para as directivas do decreto 2247 de 11 de setembro de 1997"Los principios del derecho son estos: vivir honestamente, no hacer daño a otro, dar a cada uno lo suyo".info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1NarrativeExperiences TellingConfiguration of KnowledgeTeacherChildrenNarrativacontar experienciasconfiguración de saberesmaestroniñosNarrationrécit d'expériencesconfiguration des connaissancesenseignantenfantsNarrativaexperiências reveladorasconfiguração de conhecimentosprofessorcriançashttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/29622oai:repository.usta.edu.co:11634/296222023-07-14 16:27:57.328metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co