El proyecto en la investigación formativa

This article puts in a nutshell what is expressed in a book with a similar title, developed by the authors and is also being published. In this paper develops a way to structure formative research projects in which special emphasis on the problem description with facts, figures and statistics for cl...

Full description

Autores:
Perico, Nestor
Caro-Camargo, Carlos
Garavito, Laura Natalia
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/5194
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156
Palabra clave:
Reflexive formation
Human Impact
Formative Research
Project
Formación reflexiva
Impacto humano
Investigación formativa
Proyecto
Une Formation réfléchissante
l’Impact humain
une Recherche formative
Je Projette
Rights
License
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id SantoToma2_0f27be459f341e3d30c6195757617900
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/5194
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
spelling Perico, NestorCaro-Camargo, CarlosGaravito, Laura Natalia2016-08-26http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156This article puts in a nutshell what is expressed in a book with a similar title, developed by the authors and is also being published. In this paper develops a way to structure formative research projects in which special emphasis on the problem description with facts, figures and statistics for clarity in its approach is made. Steps are then presented to relate the history and state of the art and how to properly prepare project justification, emphasizing the human, social and environmental impact is required. Also presents a way to develop objectives, ingredients and the importance of checking the feasibility of the project is explained. Likewise, the central aspects relate to develop the theoretical framework, the methodological framework and the budget timeline. Finally, the way the literature and how to present the citations is made is explained.El presente artículo pone en pocas palabras lo expresado en un libro con título similar,  elaborado por los autores y que está en proceso de publicación igualmente. En el presente escrito se desarrolla una forma para estructurar proyectos de investigación formativa, en el que se hace especial énfasis en la descripción del problema con datos, cifras o estadísticas para obtener claridad en su planteamiento. Luego se presentan los pasos para relacionar los antecedentes y el estado del arte y se precisa la forma de elaborar de manera apropiada la justificación del proyecto, privilegiando el impacto humano, social y ambiental. Igual- mente, se presenta una forma de elaborar los objetivos, con sus componentes y se explica la importancia de verificar la factibilidad del proyecto. Así mismo, se relacionan los aspectos centrales para elaborar el marco teórico, el marco metodológico y el presupuesto con el cronograma. Por último, se explica la forma en que se elabora la bibliografía y la forma de presentar las citas bibliográficas.L’article présent met en peu de mots l’exprimé à un livre avec un titre similaire, élaboré par les auteurs et qui est dans un processus de publication également. Dans le présent écrit une forme se développe pour structurer des projets de recherche formative, dans qu’une emphase spéciale est faite dans la description du problème avec données, des chiffres ou les statistiques pour obtenir une clarté dans son établissement. Tout de sui- te les pas se présentent pour rattacher les antécédents et l’état de l’art et on a besoin de la forme d’élaborer d’une manière appro- priée la justification du projet, en privilégiant l’impact humain, social et environnemental. On présente également une forme d’élaborer les objectifs, avec ses composants et il ex- plique l’importance de vérifier la faisabilité du projet. De même, les aspects centraux se rattachent pour élaborer le cadre théorique, le cadre méthodologique et le budget avec le chronogramme.  Finalement,  s’explique la forme dans laquelle est élaborée la bi- bliographie  et  la  forme  de  présenter  les rendez-vous bibliographiques.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156/1122In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 166-1742422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2El proyecto en la investigación formativaEl proyecto en la investigación formativaEl proyecto en la investigación formativainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Reflexive formationHuman ImpactFormative ResearchProjectFormación reflexivaImpacto humanoInvestigación formativaProyectoUne Formation réfléchissantel’Impact humainune Recherche formativeJe Projette11634/5194oai:repository.usta.edu.co:11634/51942023-07-14 16:33:58.521metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv El proyecto en la investigación formativa
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv El proyecto en la investigación formativa
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv El proyecto en la investigación formativa
title El proyecto en la investigación formativa
spellingShingle El proyecto en la investigación formativa
Reflexive formation
Human Impact
Formative Research
Project
Formación reflexiva
Impacto humano
Investigación formativa
Proyecto
Une Formation réfléchissante
l’Impact humain
une Recherche formative
Je Projette
title_short El proyecto en la investigación formativa
title_full El proyecto en la investigación formativa
title_fullStr El proyecto en la investigación formativa
title_full_unstemmed El proyecto en la investigación formativa
title_sort El proyecto en la investigación formativa
dc.creator.fl_str_mv Perico, Nestor
Caro-Camargo, Carlos
Garavito, Laura Natalia
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Perico, Nestor
Caro-Camargo, Carlos
Garavito, Laura Natalia
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Reflexive formation
Human Impact
Formative Research
Project
topic Reflexive formation
Human Impact
Formative Research
Project
Formación reflexiva
Impacto humano
Investigación formativa
Proyecto
Une Formation réfléchissante
l’Impact humain
une Recherche formative
Je Projette
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Formación reflexiva
Impacto humano
Investigación formativa
Proyecto
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv Une Formation réfléchissante
l’Impact humain
une Recherche formative
Je Projette
description This article puts in a nutshell what is expressed in a book with a similar title, developed by the authors and is also being published. In this paper develops a way to structure formative research projects in which special emphasis on the problem description with facts, figures and statistics for clarity in its approach is made. Steps are then presented to relate the history and state of the art and how to properly prepare project justification, emphasizing the human, social and environmental impact is required. Also presents a way to develop objectives, ingredients and the importance of checking the feasibility of the project is explained. Likewise, the central aspects relate to develop the theoretical framework, the methodological framework and the budget timeline. Finally, the way the literature and how to present the citations is made is explained.
publishDate 2016
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2016-08-26
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156/1122
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 166-174
2422-2151
2011-9836
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786367752437760