Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca

The study refers to an applied research in the municipality of Silvania, whose objective was to determine the social, economic and cultural characteristics that define the enterprising woman in the municipality of Silvania, department of Cundinamarca; from a random sample of 50 women, who, at the da...

Full description

Autores:
Ferla Silva, Luz Merly
Rodríguez Moscoso, Claudia Milena
Gutiérrez Castaño, Olga Liliana
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/29558
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022
Palabra clave:
female entrepreneurship
social and economic characterization
entrepreneurial profile
Silvania
emprendimiento femenino
caracterización social y económica
perfil emprendedor
silvania
entreprenariat féminin
caractérisation sociale et économique
profil entrepreneurial
Silvanie
empreendedorismo feminino
caracterização social e económica
perfil empresarial
Silvânia
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
id SantoToma2_08b61bbf5b58890ce1a6d7a867410d54
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/29558
network_acronym_str SantoToma2
network_name_str Universidad Santo Tomás
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Characterization of the profile of the entrepreneurial woman of the municipality of Silvania
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv Caractérisation du profil de la femme entrepreneur de la municipalité de Silvania
dc.title.alternative.por.fl_str_mv Caracterização do perfil da mulher empreendedora do município da Silvânia
title Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
spellingShingle Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
female entrepreneurship
social and economic characterization
entrepreneurial profile
Silvania
emprendimiento femenino
caracterización social y económica
perfil emprendedor
silvania
entreprenariat féminin
caractérisation sociale et économique
profil entrepreneurial
Silvanie
empreendedorismo feminino
caracterização social e económica
perfil empresarial
Silvânia
title_short Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
title_full Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
title_fullStr Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
title_full_unstemmed Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
title_sort Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
dc.creator.fl_str_mv Ferla Silva, Luz Merly
Rodríguez Moscoso, Claudia Milena
Gutiérrez Castaño, Olga Liliana
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Ferla Silva, Luz Merly
Rodríguez Moscoso, Claudia Milena
Gutiérrez Castaño, Olga Liliana
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv female entrepreneurship
social and economic characterization
entrepreneurial profile
Silvania
topic female entrepreneurship
social and economic characterization
entrepreneurial profile
Silvania
emprendimiento femenino
caracterización social y económica
perfil emprendedor
silvania
entreprenariat féminin
caractérisation sociale et économique
profil entrepreneurial
Silvanie
empreendedorismo feminino
caracterização social e económica
perfil empresarial
Silvânia
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv emprendimiento femenino
caracterización social y económica
perfil emprendedor
silvania
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv entreprenariat féminin
caractérisation sociale et économique
profil entrepreneurial
Silvanie
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv empreendedorismo feminino
caracterização social e económica
perfil empresarial
Silvânia
description The study refers to an applied research in the municipality of Silvania, whose objective was to determine the social, economic and cultural characteristics that define the enterprising woman in the municipality of Silvania, department of Cundinamarca; from a random sample of 50 women, who, at the date of the study, had a business, some formalized and others without managing their Unique Tax Registration -RUT-. The basic instrument used was an interview accompanied by a survey designed for microentrepreneurs in the urban area of the municipality, generating a descriptive approach and at the same time, with an exploratory approach, since no studies were made on the subject. Among the results found, it is reflected the lack of knowledge that women microentrepreneurs have in relation to government programs to support entrepreneurship and on the other hand, the importance and motivation to obtain training to strengthen sustainable strategies for their businesses.
publishDate 2020
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2020-08-17
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022/1777
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv In Vestigium Ire; Vol. 14 Núm. 1 (2020); 27-40
2422-2151
2011-9836
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800786373239635968
spelling Ferla Silva, Luz MerlyRodríguez Moscoso, Claudia MilenaGutiérrez Castaño, Olga Liliana2020-08-17http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022The study refers to an applied research in the municipality of Silvania, whose objective was to determine the social, economic and cultural characteristics that define the enterprising woman in the municipality of Silvania, department of Cundinamarca; from a random sample of 50 women, who, at the date of the study, had a business, some formalized and others without managing their Unique Tax Registration -RUT-. The basic instrument used was an interview accompanied by a survey designed for microentrepreneurs in the urban area of the municipality, generating a descriptive approach and at the same time, with an exploratory approach, since no studies were made on the subject. Among the results found, it is reflected the lack of knowledge that women microentrepreneurs have in relation to government programs to support entrepreneurship and on the other hand, the importance and motivation to obtain training to strengthen sustainable strategies for their businesses.El estudio refiere a una investigación aplicada en el municipio de Silvania, cuyo objetivo fue determinar las características sociales, económicas y culturales que definen la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, departamento de Cundinamarca; a partir de una muestra aleatoria de 50 mujeres, quienes, a la fecha del estudio, contaban con negocio, unas formalizado y otras sin gestionar su Registro Único Tributario –RUT-. El instrumento aplicado de base fue la entrevista acompañada de una encuesta diseñada, para las microempresarias de la zona urbana del municipio, generando un enfoque descriptivo y a la vez, con un acercamiento exploratorio, dado que no se evidenciaron estudios al respecto. Entre los resultados encontrados, se refleja el desconocimiento que tienen las mujeres microempresarias en relación con los programas gubernamentales de apoyo al emprendimiento y por otro lado, la importancia y motivación a la hora de obtener formación hacia el fortalecimiento de estrategias sostenibles para sus negocios.L'étude fait référence à une recherche appliquée dans la municipalité de Silvania, dont l'objectif était de déterminer les caractéristiques sociales, économiques et culturelles qui définissent la femme entreprenante dans la municipalité de Silvania, département de Cundinamarca; à partir d'un échantillon aléatoire de 50 femmes, qui, à la date de l'étude, avaient une entreprise, certaines formalisées et d'autres sans gérer leur enregistrement fiscal unique -RUT-. L'instrument de base utilisé a été un entretien accompagné d'une enquête destinée aux microentrepreneurs de la zone urbaine de la municipalité, générant une approche descriptive et en même temps, avec une approche exploratoire, puisqu'aucune étude n'a été faite sur le sujet. Parmi les résultats constatés, on note le manque de connaissance des femmes microentrepreneurs par rapport aux programmes gouvernementaux de soutien à l'entreprenariat et d'autre part, l'importance et la motivation à obtenir une formation pour renforcer les stratégies durables de leurs entreprises.O estudo se refere a uma pesquisa aplicada no município de Silvania, cujo objectivo era determinar as características sociais, económicas e culturais que definem a mulher empreendedora no município de Silvania, departamento de Cundinamarca; de uma amostra aleatória de 50 mulheres, que, à data do estudo, tinham um negócio, umas formalizadas e outras sem gerir o seu Registo Fiscal Único -RUT-. O instrumento básico utilizado foi uma entrevista acompanhada de um inquérito concebido para microempresários na área urbana do município, gerando uma abordagem descritiva e, ao mesmo tempo, com uma abordagem exploratória, uma vez que não foram feitos estudos sobre o assunto. Entre os resultados encontrados, se reflecte a falta de conhecimento que as microempresárias têm em relação aos programas governamentais de apoio ao empreendedorismo e, por outro lado, a importância e motivação para obter formação para reforçar estratégias sustentáveis para as suas empresas.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022/1777In Vestigium Ire; Vol. 14 Núm. 1 (2020); 27-402422-21512011-9836https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, CundinamarcaCharacterization of the profile of the entrepreneurial woman of the municipality of SilvaniaCaractérisation du profil de la femme entrepreneur de la municipalité de SilvaniaCaracterização do perfil da mulher empreendedora do município da Silvâniainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1female entrepreneurshipsocial and economic characterizationentrepreneurial profileSilvaniaemprendimiento femeninocaracterización social y económicaperfil emprendedorsilvaniaentreprenariat féminincaractérisation sociale et économiqueprofil entrepreneurialSilvanieempreendedorismo femininocaracterização social e económicaperfil empresarialSilvânia11634/29558oai:repository.usta.edu.co:11634/295582023-07-14 16:28:14.141metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co