Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia
Based on financial statements reported by the main media and radio companies in Colombia, this article demonstrates supply and property concentration, as well as the existence of a hierarchy of sectors involved, according to their economic relevance. Additionally, based on a general media study –EGM...
- Autores:
-
Narváez Montoya, Ancízar
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2013
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/39387
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699
http://hdl.handle.net/11634/39387
- Palabra clave:
- Colombia
telecommunications
broadcasting
market
media consumption
Colombia
telecomunicaciones
radiodifusión
mercado
consumo mediático
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_f134eba7751da44fc31a5fc4f206da4d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/39387 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Narváez Montoya, Ancízar2022-01-18T16:00:46Z2022-01-18T16:00:46Z2013-07-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/269910.15332/s2339-3688.2013.0002.01http://hdl.handle.net/11634/39387Based on financial statements reported by the main media and radio companies in Colombia, this article demonstrates supply and property concentration, as well as the existence of a hierarchy of sectors involved, according to their economic relevance. Additionally, based on a general media study –EGM– of the second semester of 2010, the article assesses the political importance of each sector in telecommunications: this is, infrastructure, radio diffusion and their contribution to the public sphere.Con base en los estados financieros reportados por las principales empresas de telecomunicaciones y radiodifusión de Colombia, se muestra la concentración de la oferta y a la centralización de la propiedad, así como una jerarquización de los sectores involucrados, según su importancia económica. Adicionalmente, con base en el estudio general de medios, EGM, del segundo semestre de 2010, se pondera la importancia política de cada sector de telecomunicaciones; esto es, la infraestructura y la radiodifusión en cuanto a su contribución en la esfera pública.application/pdfspaUniversidad Santo Tomáshttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699/2613Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 Núm. 2: Comunidad, acción y comunicación; 231-250Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 No. 2: Community, action and communication; 231-2502500-66812339-3688Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en ColombiaMarket and consumption: political economy of telecommunications in Colombiainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Colombiatelecommunicationsbroadcastingmarketmedia consumptionColombiatelecomunicacionesradiodifusiónmercadoconsumo mediáticohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/39387oai:repository.usta.edu.co:11634/393872023-07-14 16:08:47.475metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Market and consumption: political economy of telecommunications in Colombia |
title |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia |
spellingShingle |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia Colombia telecommunications broadcasting market media consumption Colombia telecomunicaciones radiodifusión mercado consumo mediático |
title_short |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia |
title_full |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia |
title_fullStr |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia |
title_full_unstemmed |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia |
title_sort |
Mercado y consumo: economía política de las telecomunicaciones en Colombia |
dc.creator.fl_str_mv |
Narváez Montoya, Ancízar |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Narváez Montoya, Ancízar |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Colombia telecommunications broadcasting market media consumption |
topic |
Colombia telecommunications broadcasting market media consumption Colombia telecomunicaciones radiodifusión mercado consumo mediático |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Colombia telecomunicaciones radiodifusión mercado consumo mediático |
description |
Based on financial statements reported by the main media and radio companies in Colombia, this article demonstrates supply and property concentration, as well as the existence of a hierarchy of sectors involved, according to their economic relevance. Additionally, based on a general media study –EGM– of the second semester of 2010, the article assesses the political importance of each sector in telecommunications: this is, infrastructure, radio diffusion and their contribution to the public sphere. |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2013-07-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:00:46Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:00:46Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699 10.15332/s2339-3688.2013.0002.01 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/39387 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699 http://hdl.handle.net/11634/39387 |
identifier_str_mv |
10.15332/s2339-3688.2013.0002.01 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/2699/2613 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 Núm. 2: Comunidad, acción y comunicación; 231-250 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 No. 2: Community, action and communication; 231-250 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-6681 2339-3688 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026293022294016 |