Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria
One concern of universities that allocate research resources is how to measure their results beyond academic products. This paper proposes organizational learning as one important result of the research process. From research results, it is proposed that indicators and indexes can measure the learni...
- Autores:
-
Conde C., Yenni Angélica
Castañeda Z., Delio Ignacio
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2014
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40329
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564
http://hdl.handle.net/11634/40329
- Palabra clave:
- learning
organizational learning
intellectual capital.
aprendizaje
aprendizaje organizacional
capital intelectual.
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_ee62c092824a47cff69cd52f489bfc63 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/40329 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Conde C., Yenni AngélicaCastañeda Z., Delio Ignacio2022-01-18T16:47:02Z2022-01-18T16:47:02Z2014-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/156410.15332/s1794-9998.2014.0001.03http://hdl.handle.net/11634/40329One concern of universities that allocate research resources is how to measure their results beyond academic products. This paper proposes organizational learning as one important result of the research process. From research results, it is proposed that indicators and indexes can measure the learning process and facilitator conditions in research groups. The work was carried out with researchers of groups that are part of the Research System of the University of Cauca, in Colombia.Una preocupación de las instituciones universitarias que asignan recursos para la investigación es cómo medir su resultado, más allá de los productos académicos. El presente trabajo propone el aprendizaje organizacional como un resultado importante del proceso investigativo. A partir de los resultados de la investigación, se proponen indicadores e índices para medir el proceso de aprendizaje y las condiciones facilitadoras de grupos de investigación. El trabajo fue realizado con investigadores de los grupos adscritos al Sistema de Investigaciones de la Universidad del Cauca, en Colombia.application/pdftext/htmlspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/1939https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/2212Diversitas; Vol. 10 Núm. 1 (2014); 45-56Diversitas; Vol. 10 No. 1 (2014); 45-562256-30671794-9998Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitariaOrganizational learning indicators in university research groupsArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1learningorganizational learningintellectual capital.aprendizajeaprendizaje organizacionalcapital intelectual.http://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/40329oai:repository.usta.edu.co:11634/403292023-07-14 16:02:05.479metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Organizational learning indicators in university research groups |
title |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria |
spellingShingle |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria learning organizational learning intellectual capital. aprendizaje aprendizaje organizacional capital intelectual. |
title_short |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria |
title_full |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria |
title_fullStr |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria |
title_full_unstemmed |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria |
title_sort |
Indicadores de aprendizaje organizacional en grupos de investigación universitaria |
dc.creator.fl_str_mv |
Conde C., Yenni Angélica Castañeda Z., Delio Ignacio |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Conde C., Yenni Angélica Castañeda Z., Delio Ignacio |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
learning organizational learning intellectual capital. |
topic |
learning organizational learning intellectual capital. aprendizaje aprendizaje organizacional capital intelectual. |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
aprendizaje aprendizaje organizacional capital intelectual. |
description |
One concern of universities that allocate research resources is how to measure their results beyond academic products. This paper proposes organizational learning as one important result of the research process. From research results, it is proposed that indicators and indexes can measure the learning process and facilitator conditions in research groups. The work was carried out with researchers of groups that are part of the Research System of the University of Cauca, in Colombia. |
publishDate |
2014 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2014-01-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:47:02Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:47:02Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564 10.15332/s1794-9998.2014.0001.03 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/40329 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564 http://hdl.handle.net/11634/40329 |
identifier_str_mv |
10.15332/s1794-9998.2014.0001.03 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/1939 https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/1564/2212 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Diversitas; Vol. 10 Núm. 1 (2014); 45-56 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Diversitas; Vol. 10 No. 1 (2014); 45-56 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2256-3067 1794-9998 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026269952573440 |