LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA

This essay aims, educational com­petitiveness, from the ratio of two items of interest: competitiveness and education. Thus, a theoretical proposal that considers analytical approaches, definitions of compe­titiveness and education set. The competitiveness of a company, a nation or a region is relat...

Full description

Autores:
Zamora-Mendoza, Juan Manuel
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/5231
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009
Palabra clave:
Education
innovation
competitiveness
Company
Human Capital.
Educación
innovación
competitividad
Empresa
Capital Humano
Une Education
une innovation
une compétitivité
Une entreprise
un Capital Humain
Rights
License
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id SANTTOMAS2_d09a53407778e26b2b3b60d8d3fab74a
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/5231
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Zamora-Mendoza, Juan Manuel2016-03-07http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009This essay aims, educational com­petitiveness, from the ratio of two items of interest: competitiveness and education. Thus, a theoretical proposal that considers analytical approaches, definitions of compe­titiveness and education set. The competitiveness of a company, a nation or a region is related to the interaction between higher educa­tion and the state of technology, so it is necessary to fully exploit the innovation-driven to absorb, adapt, create technology phase, ie an interaction between human capital accumulations, technologi­cal change at the university level in companies.Este ensayo tiene como propósi­to, la competitividad educativa, a partir de la relación de dos ele­mentos de interés: competitivi­dad y educación. Así, se configura una propuesta teórica analítica que considera los enfoques, de­finiciones de competitividad y educación. La competitividad de una empresa, una Nación o una región se relaciona con la interac­ción entre educación universitaria y el estado de la tecnología, por lo que hace necesario aprovechar plenamente la fase impulsada por la innovación para absorber, adap­tar, crear tecnología, esto es, una interacción entre la acumulación de capital humano, el cambio tec­nológico en el nivel universitario en las empresas.Cet essai a comme un propos, la compétitivité éducative, à partir de la relation de deux éléments d’intérêt: une compétitivité et une éducation. Ainsi, on configure une proposition théorique analytique qu’il considère comme les points de vue, définitions de compétitivi­té et d’éducation. La compétitivité d’une entreprise, une Nation ou une région se rattache à l’interac­tion entre une éducation univer­sitaire et l’état de la technologie, par ce qu’il fait nécessaire mettre à profit pleinement la phase pous­sée par l’innovation pour absorber, pour adapter, pour créer une tech­nologie, cela est, une interaction entre l’accumulation de capital humain, le changement technolo­gique dans le niveau universitaire dans les entreprises.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009/1021In Vestigium Ire; Vol. 8 Núm. 1 (2015); 194-2052422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVALA COMPETITIVIDAD EDUCATIVALA COMPETITIVIDAD EDUCATIVAinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EducationinnovationcompetitivenessCompanyHuman Capital.EducacióninnovacióncompetitividadEmpresaCapital HumanoUne Educationune innovationune compétitivitéUne entrepriseun Capital Humain11634/5231oai:repository.usta.edu.co:11634/52312023-07-14 16:34:12.997metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
title LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
spellingShingle LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
Education
innovation
competitiveness
Company
Human Capital.
Educación
innovación
competitividad
Empresa
Capital Humano
Une Education
une innovation
une compétitivité
Une entreprise
un Capital Humain
title_short LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
title_full LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
title_fullStr LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
title_full_unstemmed LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
title_sort LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
dc.creator.fl_str_mv Zamora-Mendoza, Juan Manuel
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Zamora-Mendoza, Juan Manuel
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Education
innovation
competitiveness
Company
Human Capital.
topic Education
innovation
competitiveness
Company
Human Capital.
Educación
innovación
competitividad
Empresa
Capital Humano
Une Education
une innovation
une compétitivité
Une entreprise
un Capital Humain
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Educación
innovación
competitividad
Empresa
Capital Humano
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv Une Education
une innovation
une compétitivité
Une entreprise
un Capital Humain
description This essay aims, educational com­petitiveness, from the ratio of two items of interest: competitiveness and education. Thus, a theoretical proposal that considers analytical approaches, definitions of compe­titiveness and education set. The competitiveness of a company, a nation or a region is related to the interaction between higher educa­tion and the state of technology, so it is necessary to fully exploit the innovation-driven to absorb, adapt, create technology phase, ie an interaction between human capital accumulations, technologi­cal change at the university level in companies.
publishDate 2016
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2016-03-07
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009/1021
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv In Vestigium Ire; Vol. 8 Núm. 1 (2015); 194-205
2422-2151
2011-9836
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026240834666496