LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA
This essay aims, educational competitiveness, from the ratio of two items of interest: competitiveness and education. Thus, a theoretical proposal that considers analytical approaches, definitions of competitiveness and education set. The competitiveness of a company, a nation or a region is relat...
- Autores:
-
Zamora-Mendoza, Juan Manuel
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/5231
- Palabra clave:
- Education
innovation
competitiveness
Company
Human Capital.
Educación
innovación
competitividad
Empresa
Capital Humano
Une Education
une innovation
une compétitivité
Une entreprise
un Capital Humain
- Rights
- License
- Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id |
SANTTOMAS2_d09a53407778e26b2b3b60d8d3fab74a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/5231 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Zamora-Mendoza, Juan Manuel2016-03-07http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009This essay aims, educational competitiveness, from the ratio of two items of interest: competitiveness and education. Thus, a theoretical proposal that considers analytical approaches, definitions of competitiveness and education set. The competitiveness of a company, a nation or a region is related to the interaction between higher education and the state of technology, so it is necessary to fully exploit the innovation-driven to absorb, adapt, create technology phase, ie an interaction between human capital accumulations, technological change at the university level in companies.Este ensayo tiene como propósito, la competitividad educativa, a partir de la relación de dos elementos de interés: competitividad y educación. Así, se configura una propuesta teórica analítica que considera los enfoques, definiciones de competitividad y educación. La competitividad de una empresa, una Nación o una región se relaciona con la interacción entre educación universitaria y el estado de la tecnología, por lo que hace necesario aprovechar plenamente la fase impulsada por la innovación para absorber, adaptar, crear tecnología, esto es, una interacción entre la acumulación de capital humano, el cambio tecnológico en el nivel universitario en las empresas.Cet essai a comme un propos, la compétitivité éducative, à partir de la relation de deux éléments d’intérêt: une compétitivité et une éducation. Ainsi, on configure une proposition théorique analytique qu’il considère comme les points de vue, définitions de compétitivité et d’éducation. La compétitivité d’une entreprise, une Nation ou une région se rattache à l’interaction entre une éducation universitaire et l’état de la technologie, par ce qu’il fait nécessaire mettre à profit pleinement la phase poussée par l’innovation pour absorber, pour adapter, pour créer une technologie, cela est, une interaction entre l’accumulation de capital humain, le changement technologique dans le niveau universitaire dans les entreprises.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009/1021In Vestigium Ire; Vol. 8 Núm. 1 (2015); 194-2052422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVALA COMPETITIVIDAD EDUCATIVALA COMPETITIVIDAD EDUCATIVAinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EducationinnovationcompetitivenessCompanyHuman Capital.EducacióninnovacióncompetitividadEmpresaCapital HumanoUne Educationune innovationune compétitivitéUne entrepriseun Capital Humain11634/5231oai:repository.usta.edu.co:11634/52312023-07-14 16:34:12.997metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
title |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
spellingShingle |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA Education innovation competitiveness Company Human Capital. Educación innovación competitividad Empresa Capital Humano Une Education une innovation une compétitivité Une entreprise un Capital Humain |
title_short |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
title_full |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
title_fullStr |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
title_full_unstemmed |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
title_sort |
LA COMPETITIVIDAD EDUCATIVA |
dc.creator.fl_str_mv |
Zamora-Mendoza, Juan Manuel |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Zamora-Mendoza, Juan Manuel |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Education innovation competitiveness Company Human Capital. |
topic |
Education innovation competitiveness Company Human Capital. Educación innovación competitividad Empresa Capital Humano Une Education une innovation une compétitivité Une entreprise un Capital Humain |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Educación innovación competitividad Empresa Capital Humano |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Une Education une innovation une compétitivité Une entreprise un Capital Humain |
description |
This essay aims, educational competitiveness, from the ratio of two items of interest: competitiveness and education. Thus, a theoretical proposal that considers analytical approaches, definitions of competitiveness and education set. The competitiveness of a company, a nation or a region is related to the interaction between higher education and the state of technology, so it is necessary to fully exploit the innovation-driven to absorb, adapt, create technology phase, ie an interaction between human capital accumulations, technological change at the university level in companies. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-03-07 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1009/1021 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
In Vestigium Ire; Vol. 8 Núm. 1 (2015); 194-205 2422-2151 2011-9836 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026240834666496 |