Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
In physical education, students acquire higher levels of performance and behaviors necessary for the systematic practice of physical activity. For this, it is necessary to have an updated physical culture professional who is prepared to face the difficulties that students may present during classes....
- Autores:
-
Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/43637
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073
- Palabra clave:
- professional training
cooperative learning
inclusion
formación profesional
aprendizaje cooperativo
inclusión
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id |
SANTTOMAS2_ce8a1d5af0eb8dca48d84662661a484b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/43637 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther2022-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/707310.15332/2422474X.7073In physical education, students acquire higher levels of performance and behaviors necessary for the systematic practice of physical activity. For this, it is necessary to have an updated physical culture professional who is prepared to face the difficulties that students may present during classes. In Cuba, these teachers currently face an outdated teaching program, since the rigidity of its contents does not allow working with the diversity that exists in regular education. The research entitled “Inclusive labor practices in physical activity”, whose objective was to promote work with diversity in the preparation of the future professional, shows the reader how the cooperative learning strategy helps in the preparation of future physical culture professionals to work with the diversity of children their classes.En la educación física, los alumnos adquieren niveles superiores de rendimiento y conductas necesarias para la práctica sistemática de la actividad física. Para ello, es preciso contar con un profesional de la cultura física actualizado y preparado para enfrentar las dificultades que puedan presentar sus alumnos/as durante las clases. En Cuba, estos docentes actualmente se enfrentan a un programa de enseñanza desactualizado, pues la rigidez de sus contenidos no permite el trabajo con la diversidad que hay en la enseñanza regular. La investigación titulada “Prácticas laborales inclusivas en la actividad física”, cuyo objetivo se refiere a la influencia del trabajo con la diversidad en la preparación del futuro profesional, muestra al lector cómo la estrategia de aprendizaje cooperativo ayuda en la preparación de los futuros profesionales de la cultura física para trabajar con la diversidad de niños/as que se presentan en sus clases.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotáhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073/6967Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 Núm. 1 (2022): Deporte, Salud y EmprendimientoCuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 No. 1 (2022): Deporte, Salud y Emprendimiento2422-474X2248-4418https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Prácticas laborales inclusivas en la actividad físicaInclusive labor practices in physical activityArtículo evaluado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1professional trainingcooperative learninginclusionformación profesionalaprendizaje cooperativoinclusión11634/43637oai:repository.usta.edu.co:11634/436372023-07-14 15:59:17.812metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Inclusive labor practices in physical activity |
title |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física |
spellingShingle |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física professional training cooperative learning inclusion formación profesional aprendizaje cooperativo inclusión |
title_short |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física |
title_full |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física |
title_fullStr |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física |
title_full_unstemmed |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física |
title_sort |
Prácticas laborales inclusivas en la actividad física |
dc.creator.fl_str_mv |
Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
professional training cooperative learning inclusion |
topic |
professional training cooperative learning inclusion formación profesional aprendizaje cooperativo inclusión |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
formación profesional aprendizaje cooperativo inclusión |
description |
In physical education, students acquire higher levels of performance and behaviors necessary for the systematic practice of physical activity. For this, it is necessary to have an updated physical culture professional who is prepared to face the difficulties that students may present during classes. In Cuba, these teachers currently face an outdated teaching program, since the rigidity of its contents does not allow working with the diversity that exists in regular education. The research entitled “Inclusive labor practices in physical activity”, whose objective was to promote work with diversity in the preparation of the future professional, shows the reader how the cooperative learning strategy helps in the preparation of future physical culture professionals to work with the diversity of children their classes. |
publishDate |
2022 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2022-01-01 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo evaluado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073 10.15332/2422474X.7073 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073 |
identifier_str_mv |
10.15332/2422474X.7073 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073/6967 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 Núm. 1 (2022): Deporte, Salud y Emprendimiento |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 No. 1 (2022): Deporte, Salud y Emprendimiento |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2422-474X 2248-4418 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026395151499264 |