¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?

This article explains how in the Santo Tomas de Aquino school, through the union of areas of knowledge, in the so-called TECHNO-MATH dimension, a connection is built between being, mathematics, science and technology, intertwining own competences of each of these mentioned knowledge areas. All this,...

Full description

Autores:
Muñoz León, Angie Paola
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/43658
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577
http://hdl.handle.net/11634/43658
Palabra clave:
Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing.
Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática.
Rights
License
Derechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam'
id SANTTOMAS2_cd998e2aafb7b5a6d5945c1b4323b437
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/43658
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Muñoz León, Angie Paola2022-03-16T19:13:17Z2022-03-16T19:13:17Z2022-02-09https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577http://hdl.handle.net/11634/43658This article explains how in the Santo Tomas de Aquino school, through the union of areas of knowledge, in the so-called TECHNO-MATH dimension, a connection is built between being, mathematics, science and technology, intertwining own competences of each of these mentioned knowledge areas. All this, aimed at the acquisition of skills and attitudes, that will allow the student them to interact and understand the world in which they live, positively transforming their reality, improving their environment and raising the quality of individual and social life inside the community.El presente artículo expone, cómo en el Colegio Santo Tomás de Aquino, con la unión de áreas del conocimiento, en la denominada dimensión TECHNO-MATH, se construye una conexión entre el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología, entrelazando competencias propias de cada una de estas; todo esto, dirigido a la adquisición de habilidades y actitudes que le permitirán al estudiante interactuar y comprender el mundo en el que vive transformando positivamente su realidad, mejorando su entorno y elevando la calidad de vida individual y social en la comunidad.application/pdfspaColegio Santo Tomas de Aquinohttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577/7018Aquinas 'Scriptum Scientiam'; Vol. 1 Núm. 2 (2021)2745-147XDerechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam'http://purl.org/coar/access_right/c_abf2¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?How is human being connected to mathematics,science and technology?Artículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing.Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática.11634/43658oai:repository.usta.edu.co:11634/436582023-07-14 16:00:38.627metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv How is human being connected to mathematics,science and technology?
title ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
spellingShingle ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing.
Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática.
title_short ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
title_full ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
title_fullStr ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
title_full_unstemmed ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
title_sort ¿Cómo se conectan, el ser, la matemática, la ciencia y la tecnología?
dc.creator.fl_str_mv Muñoz León, Angie Paola
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Muñoz León, Angie Paola
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing.
topic Dimensions of being, mathematics, science, technology and computing.
Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática.
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Dimensiones del ser, matemática, ciencia, tecnología e informática.
description This article explains how in the Santo Tomas de Aquino school, through the union of areas of knowledge, in the so-called TECHNO-MATH dimension, a connection is built between being, mathematics, science and technology, intertwining own competences of each of these mentioned knowledge areas. All this, aimed at the acquisition of skills and attitudes, that will allow the student them to interact and understand the world in which they live, positively transforming their reality, improving their environment and raising the quality of individual and social life inside the community.
publishDate 2022
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-03-16T19:13:17Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-03-16T19:13:17Z
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2022-02-09
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo revisado por pares
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/43658
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577
http://hdl.handle.net/11634/43658
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/aquinas/article/view/7577/7018
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Aquinas 'Scriptum Scientiam'; Vol. 1 Núm. 2 (2021)
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2745-147X
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam'
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Aquinas 'Scriptum Scientiam'
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Colegio Santo Tomas de Aquino
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026259284361216