Una prospectiva de la formación en la profesión contable
The author makes a compilation of main topics of discussion and reflection in the field of accounting education, taking as reference the journals specialized in the subject that originate in the Anglo-Saxon academic world, establishing a comparison between the themes and trends in the publication in...
- Autores:
-
Macías Cardona, Hugo Arlés
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/41261
- Palabra clave:
- Accounting Education
Research
Circulation of Knowledge
Teaching
Educación contable
Investigación
Circulación del conocimiento
Docencia
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_cd789e5459d873c18d711108200c1720 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/41261 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Macías Cardona, Hugo Arlés2017-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/492410.15332/s0124-5805.2017.0028.04The author makes a compilation of main topics of discussion and reflection in the field of accounting education, taking as reference the journals specialized in the subject that originate in the Anglo-Saxon academic world, establishing a comparison between the themes and trends in the publication in Colombia and the United States and England. The author concludes that although the subjects in which accounting education is researched are not so different, it is clear that in the Anglo-Saxon world, the coordinated structure of work, the availability of methodological and theoretical tools and the circulation of knowledge, are different and configure a field of work very different from the one that develops in our context.El autor hace una recopilación de los principales temas de discusión y reflexión en el campo de la educación contable, tomando como referente las revistas especializadas en el tema que se originan en el mundo académico anglosajón, estableciendo una comparación entre los temas y tendencias en la publicación en Colombia y Estados Unidos e Inglaterra. El autor concluye que aunque los temas en que se investiga en educación contable no son tan diferentes, es claro que en el mundo anglosajón, la estructura coordinada de trabajo, la disponibilidad de herramientas metodológicas y teóricas y la circulación del conocimiento, son diferentes y configuran un campo de trabajo muy diferente al que se desarrolla en nuestro contexto.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924/pdf10.15332/25005278.4924Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 59-70Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 59-70Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 59-70Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 59-702500-52780124-5805Una prospectiva de la formación en la profesión contableA prospective of training in the accounting professionArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Accounting EducationResearchCirculation of KnowledgeTeachingEducación contableInvestigaciónCirculación del conocimientoDocenciahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41261oai:repository.usta.edu.co:11634/412612023-07-14 15:30:37.951metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
A prospective of training in the accounting profession |
title |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable |
spellingShingle |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable Accounting Education Research Circulation of Knowledge Teaching Educación contable Investigación Circulación del conocimiento Docencia |
title_short |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable |
title_full |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable |
title_fullStr |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable |
title_full_unstemmed |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable |
title_sort |
Una prospectiva de la formación en la profesión contable |
dc.creator.fl_str_mv |
Macías Cardona, Hugo Arlés |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Macías Cardona, Hugo Arlés |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Accounting Education Research Circulation of Knowledge Teaching |
topic |
Accounting Education Research Circulation of Knowledge Teaching Educación contable Investigación Circulación del conocimiento Docencia |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Educación contable Investigación Circulación del conocimiento Docencia |
description |
The author makes a compilation of main topics of discussion and reflection in the field of accounting education, taking as reference the journals specialized in the subject that originate in the Anglo-Saxon academic world, establishing a comparison between the themes and trends in the publication in Colombia and the United States and England. The author concludes that although the subjects in which accounting education is researched are not so different, it is clear that in the Anglo-Saxon world, the coordinated structure of work, the availability of methodological and theoretical tools and the circulation of knowledge, are different and configure a field of work very different from the one that develops in our context. |
publishDate |
2017 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2017-01-01 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924 10.15332/s0124-5805.2017.0028.04 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924 |
identifier_str_mv |
10.15332/s0124-5805.2017.0028.04 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924/pdf 10.15332/25005278.4924 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 59-70 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 59-70 |
dc.relation.citationissue.fra.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 59-70 |
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv |
Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 59-70 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-5278 0124-5805 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026188605095936 |