Una prospectiva de la formación en la profesión contable

The author makes a compilation of main topics of discussion and reflection in the field of accounting education, taking as reference the journals specialized in the subject that originate in the Anglo-Saxon academic world, establishing a comparison between the themes and trends in the publication in...

Full description

Autores:
Macías Cardona, Hugo Arlés
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/41261
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924
Palabra clave:
Accounting Education
Research
Circulation of Knowledge
Teaching
Educación contable
Investigación
Circulación del conocimiento
Docencia
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SANTTOMAS2_cd789e5459d873c18d711108200c1720
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/41261
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Macías Cardona, Hugo Arlés2017-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/492410.15332/s0124-5805.2017.0028.04The author makes a compilation of main topics of discussion and reflection in the field of accounting education, taking as reference the journals specialized in the subject that originate in the Anglo-Saxon academic world, establishing a comparison between the themes and trends in the publication in Colombia and the United States and England. The author concludes that although the subjects in which accounting education is researched are not so different, it is clear that in the Anglo-Saxon world, the coordinated structure of work, the availability of methodological and theoretical tools and the circulation of knowledge, are different and configure a field of work very different from the one that develops in our context.El autor hace una recopilación de los principales temas de discusión y reflexión en el campo de la educación contable, tomando como referente las revistas especializadas en el tema que se originan en el mundo académico anglosajón, estableciendo una comparación entre los temas y tendencias en la publicación en Colombia y Estados Unidos e Inglaterra. El autor concluye que aunque los temas en que se investiga en educación contable no son tan diferentes, es claro que en el mundo anglosajón, la estructura coordinada de trabajo, la disponibilidad de herramientas metodológicas y teóricas y la circulación del conocimiento, son diferentes y configuran un campo de trabajo muy diferente al que se desarrolla en nuestro contexto.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924/pdf10.15332/25005278.4924Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 59-70Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 59-70Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 59-70Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 59-702500-52780124-5805Una prospectiva de la formación en la profesión contableA prospective of training in the accounting professionArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Accounting EducationResearchCirculation of KnowledgeTeachingEducación contableInvestigaciónCirculación del conocimientoDocenciahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41261oai:repository.usta.edu.co:11634/412612023-07-14 15:30:37.951metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Una prospectiva de la formación en la profesión contable
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv A prospective of training in the accounting profession
title Una prospectiva de la formación en la profesión contable
spellingShingle Una prospectiva de la formación en la profesión contable
Accounting Education
Research
Circulation of Knowledge
Teaching
Educación contable
Investigación
Circulación del conocimiento
Docencia
title_short Una prospectiva de la formación en la profesión contable
title_full Una prospectiva de la formación en la profesión contable
title_fullStr Una prospectiva de la formación en la profesión contable
title_full_unstemmed Una prospectiva de la formación en la profesión contable
title_sort Una prospectiva de la formación en la profesión contable
dc.creator.fl_str_mv Macías Cardona, Hugo Arlés
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Macías Cardona, Hugo Arlés
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Accounting Education
Research
Circulation of Knowledge
Teaching
topic Accounting Education
Research
Circulation of Knowledge
Teaching
Educación contable
Investigación
Circulación del conocimiento
Docencia
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Educación contable
Investigación
Circulación del conocimiento
Docencia
description The author makes a compilation of main topics of discussion and reflection in the field of accounting education, taking as reference the journals specialized in the subject that originate in the Anglo-Saxon academic world, establishing a comparison between the themes and trends in the publication in Colombia and the United States and England. The author concludes that although the subjects in which accounting education is researched are not so different, it is clear that in the Anglo-Saxon world, the coordinated structure of work, the availability of methodological and theoretical tools and the circulation of knowledge, are different and configure a field of work very different from the one that develops in our context.
publishDate 2017
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2017-01-01
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo revisado por pares
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924
10.15332/s0124-5805.2017.0028.04
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924
identifier_str_mv 10.15332/s0124-5805.2017.0028.04
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4924/pdf
10.15332/25005278.4924
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 59-70
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 59-70
dc.relation.citationissue.fra.fl_str_mv Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 59-70
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 59-70
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2500-5278
0124-5805
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026188605095936