La caja de herramientas como opción metodológica

This article is an outline on the archeology, as a methodological tool, which provides resources to address inquiries about: topics, problems, speeches and objects that lie outside of the big stories of the great lines of thought, of which traditional history has studied. In view of putting into ope...

Full description

Autores:
Amaya, Tomás Sánchez
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/39132
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/analisis/article/view/1910
http://hdl.handle.net/11634/39132
Palabra clave:
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SANTTOMAS2_c0f342100a0fd017d46e91aceb38709b
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/39132
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Amaya, Tomás Sánchez2022-01-18T15:56:27Z2022-01-18T15:56:27Z2015-04-06https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/analisis/article/view/191010.15332/s0120-8454.2010.0076.03http://hdl.handle.net/11634/39132This article is an outline on the archeology, as a methodological tool, which provides resources to address inquiries about: topics, problems, speeches and objects that lie outside of the big stories of the great lines of thought, of which traditional history has studied. In view of putting into operation such a tool the research group Docimófilos has designed an inquiry looking through several stages, to make a characterization of the educational evaluation forms in Santo Tomás University in Bogotá, presencial mode. "This description historical (archaeological) is not designed to unravel the first origin and final end, the evolutionary development, tradition and authority of the proposed object (of the assessment, their discourses and practices), as determined by the historical conditions of which are a shared knowledge of certain social practices.El presente artículo constituye un esbozo sobre la arqueología, en tanto herramienta metodológica, que proporciona recursos para abordar indagaciones sobre: temáticas, problematizaciones, discursos y objetos que yacen al margen de los grandes relatos, de las grandes líneas del pensamiento –de las cuales se ha ocupado la historia tradicional–. En perspectiva de poner en funcionamiento tal herramienta, el grupo de investigación Docimófilos ha diseñado una indagación que busca, a través de varias etapas, realizar una “caracterización de las formas de evaluación educativa en la Universidad Santo Tomás –Sede Bogotá, Modalidad Presencial–”. Esta descripción histórica (arqueológica) no pretende desentrañar el origen primero y el fin último, el desarrollo evolutivo, la tradición y la autoridad del objeto propuesto (de la evaluación, sus discursos y prácticas), por cuanto determina las condiciones históricas por medio de las cuales se constituyen unos saberes específicos a partir de determinadas prácticas sociales.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/analisis/article/view/1910/2029Análisis; Núm. 76 (En-Ju) (2010): Investigación en Humanidades; 71-102Analisis; No. 76 (En-Ju) (2010): Investigación en Humanidades; 71-102Analisis; n. 76 (En-Ju) (2010): Investigación en Humanidades; 71-1022145-91690120-8454La caja de herramientas como opción metodológicaThe tool box as a methodology optioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/39132oai:repository.usta.edu.co:11634/391322023-07-14 16:16:57.179metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv La caja de herramientas como opción metodológica
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv The tool box as a methodology option
title La caja de herramientas como opción metodológica
spellingShingle La caja de herramientas como opción metodológica
title_short La caja de herramientas como opción metodológica
title_full La caja de herramientas como opción metodológica
title_fullStr La caja de herramientas como opción metodológica
title_full_unstemmed La caja de herramientas como opción metodológica
title_sort La caja de herramientas como opción metodológica
dc.creator.fl_str_mv Amaya, Tomás Sánchez
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Amaya, Tomás Sánchez
description This article is an outline on the archeology, as a methodological tool, which provides resources to address inquiries about: topics, problems, speeches and objects that lie outside of the big stories of the great lines of thought, of which traditional history has studied. In view of putting into operation such a tool the research group Docimófilos has designed an inquiry looking through several stages, to make a characterization of the educational evaluation forms in Santo Tomás University in Bogotá, presencial mode. "This description historical (archaeological) is not designed to unravel the first origin and final end, the evolutionary development, tradition and authority of the proposed object (of the assessment, their discourses and practices), as determined by the historical conditions of which are a shared knowledge of certain social practices.
publishDate 2015
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2015-04-06
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-01-18T15:56:27Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-01-18T15:56:27Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/analisis/article/view/1910
10.15332/s0120-8454.2010.0076.03
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/39132
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/analisis/article/view/1910
http://hdl.handle.net/11634/39132
identifier_str_mv 10.15332/s0120-8454.2010.0076.03
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/analisis/article/view/1910/2029
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Análisis; Núm. 76 (En-Ju) (2010): Investigación en Humanidades; 71-102
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Analisis; No. 76 (En-Ju) (2010): Investigación en Humanidades; 71-102
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv Analisis; n. 76 (En-Ju) (2010): Investigación en Humanidades; 71-102
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2145-9169
0120-8454
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026209199128576