Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá
This article examines the relation between arts and politics. It’s based on the resultsof a sociological research purposed to understand the local political culture throughthe social practices and representations in the Local Council of Culture, during thenegotiation, formulation, implementation and...
- Autores:
-
Camargo Urrea, Liliana
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2013
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/39377
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/1188
http://hdl.handle.net/11634/39377
- Palabra clave:
- Political culture
democracy
participation
art
Engativá
cultura política
participación
democracia
arte
Engativá
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_be64f0e640b1729c1c326fa6d20582f1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/39377 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Camargo Urrea, Liliana2022-01-18T16:00:45Z2022-01-18T16:00:45Z2013-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/118810.15332/25006681/1188http://hdl.handle.net/11634/39377This article examines the relation between arts and politics. It’s based on the resultsof a sociological research purposed to understand the local political culture throughthe social practices and representations in the Local Council of Culture, during thenegotiation, formulation, implementation and assessment processes of political cultures in the locality of Engativa, Bogota, Colombia; all these from the experience of the group Viajeros del Arte (Travelers in the Art), colective action of local artists in response to the bad government, and aimed to dignify the artistic performances.El artículo examina la relación entre arte y política, con fundamento en los resultados de la investigación orientada a comprender la cultura política local a partir de las prácticas y representaciones sociales del Consejo Local de Cultura en los procesos de concertación, formulación, ejecución y evaluación de políticas culturales en la localidad de Engativá, Bogotá, y desde la experiencia del Colectivo Viajeros del Arte, acción colectiva de artistas locales en respuesta al mal gobierno local y con el objetivo de dignificar el quehacer artístico.application/pdfspaUniversidad Santo Tomáshttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/1188/pdfCampos en Ciencias Sociales; Vol. 1 Núm. 1: Comunidad, acción y comunicación; 43 - 76Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 No. 1: Community, action and communication; 43 - 762500-66812339-3688Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de EngativáBetween citizen participation and creative resistance: an experience in the locality of Engativáinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Political culturedemocracyparticipationartEngativácultura políticaparticipacióndemocraciaarteEngativáhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/39377oai:repository.usta.edu.co:11634/393772023-07-14 16:08:43.986metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Between citizen participation and creative resistance: an experience in the locality of Engativá |
title |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá |
spellingShingle |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá Political culture democracy participation art Engativá cultura política participación democracia arte Engativá |
title_short |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá |
title_full |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá |
title_fullStr |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá |
title_full_unstemmed |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá |
title_sort |
Entre la participación ciudadana y las resistencias creativas: Una experiencia en la localidad de Engativá |
dc.creator.fl_str_mv |
Camargo Urrea, Liliana |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Camargo Urrea, Liliana |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Political culture democracy participation art Engativá |
topic |
Political culture democracy participation art Engativá cultura política participación democracia arte Engativá |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
cultura política participación democracia arte Engativá |
description |
This article examines the relation between arts and politics. It’s based on the resultsof a sociological research purposed to understand the local political culture throughthe social practices and representations in the Local Council of Culture, during thenegotiation, formulation, implementation and assessment processes of political cultures in the locality of Engativa, Bogota, Colombia; all these from the experience of the group Viajeros del Arte (Travelers in the Art), colective action of local artists in response to the bad government, and aimed to dignify the artistic performances. |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:00:45Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:00:45Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/1188 10.15332/25006681/1188 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/39377 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/1188 http://hdl.handle.net/11634/39377 |
identifier_str_mv |
10.15332/25006681/1188 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/1188/pdf |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 Núm. 1: Comunidad, acción y comunicación; 43 - 76 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Campos en Ciencias Sociales; Vol. 1 No. 1: Community, action and communication; 43 - 76 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-6681 2339-3688 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026275294019584 |