Hablemos con las mariposas

This educative proposal compares the step through the childhood and adolescence with the life of a butterfly. I chose this metaphor in order to transmit to the teachers ́ skin the fragility, briefness and difficulty of this period of life that happens at school. To open several ways that allow lots...

Full description

Autores:
Londoño Restrepo, Claudia Andrea
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/35796
Acceso en línea:
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103
http://hdl.handle.net/11634/35796
Palabra clave:
Rights
License
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id SANTTOMAS2_b5e08efde7f15652b25261abf1786bba
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/35796
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Londoño Restrepo, Claudia Andrea2021-09-24T13:03:31Z2021-09-24T13:03:31Z2011-07-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/10310.15332/erdi.v1i1.103http://hdl.handle.net/11634/35796This educative proposal compares the step through the childhood and adolescence with the life of a butterfly. I chose this metaphor in order to transmit to the teachers ́ skin the fragility, briefness and difficulty of this period of life that happens at school. To open several ways that allow lots of possibilities of approaching to the world of the butterfly, it is a proposal to weave the educational process in four dimensions: the cognition theory, the body experience, the importance of the speech and the technological innovations.Esta propuesta educativa compara el pado por la niñez y la adolescencia con la vida de una mariposa, se escogió esta metáfora con el fn de llevar hasta la piel de los docentes la fragilidad, brevedad y difcultad de este periodo de la vida que transcurre en la escuela. Para abrir caminos rizomáticos que permitan múltiples posibilidades de acercamiento al mundo- mariposa, se propone tejer el proceso educativo sobre cuatro urdimbres: la teoría de la cognición, la expe- riencia del cuerpo, la importancia de la palabra y las innovaciones tecnológicas. application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/96http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/100Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 21-262389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Hablemos con las mariposasLet’s talk with the butterfliesinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35796oai:repository.usta.edu.co:11634/357962023-07-14 16:28:41.011metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Hablemos con las mariposas
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Let’s talk with the butterflies
title Hablemos con las mariposas
spellingShingle Hablemos con las mariposas
title_short Hablemos con las mariposas
title_full Hablemos con las mariposas
title_fullStr Hablemos con las mariposas
title_full_unstemmed Hablemos con las mariposas
title_sort Hablemos con las mariposas
dc.creator.fl_str_mv Londoño Restrepo, Claudia Andrea
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Londoño Restrepo, Claudia Andrea
description This educative proposal compares the step through the childhood and adolescence with the life of a butterfly. I chose this metaphor in order to transmit to the teachers ́ skin the fragility, briefness and difficulty of this period of life that happens at school. To open several ways that allow lots of possibilities of approaching to the world of the butterfly, it is a proposal to weave the educational process in four dimensions: the cognition theory, the body experience, the importance of the speech and the technological innovations.
publishDate 2011
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2011-07-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:31Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:03:31Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103
10.15332/erdi.v1i1.103
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/35796
url http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103
http://hdl.handle.net/11634/35796
identifier_str_mv 10.15332/erdi.v1i1.103
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/96
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/100
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 21-26
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2389-9719
2256-151X
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026226350686208