Hablemos con las mariposas
This educative proposal compares the step through the childhood and adolescence with the life of a butterfly. I chose this metaphor in order to transmit to the teachers ́ skin the fragility, briefness and difficulty of this period of life that happens at school. To open several ways that allow lots...
- Autores:
-
Londoño Restrepo, Claudia Andrea
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/35796
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103
http://hdl.handle.net/11634/35796
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id |
SANTTOMAS2_b5e08efde7f15652b25261abf1786bba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/35796 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Londoño Restrepo, Claudia Andrea2021-09-24T13:03:31Z2021-09-24T13:03:31Z2011-07-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/10310.15332/erdi.v1i1.103http://hdl.handle.net/11634/35796This educative proposal compares the step through the childhood and adolescence with the life of a butterfly. I chose this metaphor in order to transmit to the teachers ́ skin the fragility, briefness and difficulty of this period of life that happens at school. To open several ways that allow lots of possibilities of approaching to the world of the butterfly, it is a proposal to weave the educational process in four dimensions: the cognition theory, the body experience, the importance of the speech and the technological innovations.Esta propuesta educativa compara el pado por la niñez y la adolescencia con la vida de una mariposa, se escogió esta metáfora con el fn de llevar hasta la piel de los docentes la fragilidad, brevedad y difcultad de este periodo de la vida que transcurre en la escuela. Para abrir caminos rizomáticos que permitan múltiples posibilidades de acercamiento al mundo- mariposa, se propone tejer el proceso educativo sobre cuatro urdimbres: la teoría de la cognición, la expe- riencia del cuerpo, la importancia de la palabra y las innovaciones tecnológicas. application/pdfapplication/zipspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/96http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/100Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 21-262389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Hablemos con las mariposasLet’s talk with the butterfliesinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35796oai:repository.usta.edu.co:11634/357962023-07-14 16:28:41.011metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Hablemos con las mariposas |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Let’s talk with the butterflies |
title |
Hablemos con las mariposas |
spellingShingle |
Hablemos con las mariposas |
title_short |
Hablemos con las mariposas |
title_full |
Hablemos con las mariposas |
title_fullStr |
Hablemos con las mariposas |
title_full_unstemmed |
Hablemos con las mariposas |
title_sort |
Hablemos con las mariposas |
dc.creator.fl_str_mv |
Londoño Restrepo, Claudia Andrea |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Londoño Restrepo, Claudia Andrea |
description |
This educative proposal compares the step through the childhood and adolescence with the life of a butterfly. I chose this metaphor in order to transmit to the teachers ́ skin the fragility, briefness and difficulty of this period of life that happens at school. To open several ways that allow lots of possibilities of approaching to the world of the butterfly, it is a proposal to weave the educational process in four dimensions: the cognition theory, the body experience, the importance of the speech and the technological innovations. |
publishDate |
2011 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2011-07-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:31Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:31Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103 10.15332/erdi.v1i1.103 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/35796 |
url |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103 http://hdl.handle.net/11634/35796 |
identifier_str_mv |
10.15332/erdi.v1i1.103 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/96 http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/103/100 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 1 Núm. 1 (2011); 21-26 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2389-9719 2256-151X |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf application/zip |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026226350686208 |