Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión

Faced with the imminent strongly economic globalization progresses since the last decades of the last century, organizations have faced increasing challenges and sought strategies to successfully enter the new world. However, recent studies show divergent results in terms of effectiveness of these s...

Full description

Autores:
Arenas V., Diego A.
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/36414
Acceso en línea:
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/328
http://hdl.handle.net/11634/36414
Palabra clave:
Rights
License
Derechos de autor 2018 Revista Lebret
id SANTTOMAS2_ae3d3552544a56ea43a63ea295f809cc
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/36414
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Arenas V., Diego A.2021-09-24T13:35:45Z2021-09-24T13:35:45Z2012-01-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/32810.15332/rl.v4i4.328http://hdl.handle.net/11634/36414Faced with the imminent strongly economic globalization progresses since the last decades of the last century, organizations have faced increasing challenges and sought strategies to successfully enter the new world. However, recent studies show divergent results in terms of effectiveness of these strategies, so it is necessary to perform comparative analysis that establishes the causes of their success or failure. The article reflects the exercise of reviewing the recent literature on the subject, as the first phase of research that aims to link the marketing strategies and export behavior of SMEs in two regions: Santander and Antioquia. Given the proliferation of publications that have contributed to the debate in recent years, it is a conceptual and contextual approach to the subject of study.Ante el inminente proceso de globalización económica que avanza con fuerza desde las últimas décadas del siglo pasado, las organizaciones han tenido que enfrentar retos crecientes y buscar estrategias que les permitan insertarse positivamente en el nuevo escenario mundial. Estudios recientes muestran, sin embargo, resultados divergentes en términos de eficacia de esas estrategias, por lo que es necesario realizar análisis comparados que permitan establecer los determinantes de su éxito o fracaso. El artículo refleja el ejercicio de revisión de la literatura reciente sobre el tema, como primera fase de una investigación que tiene como objetivo relacionar las estrategias de marketing y el comportamiento exportador de las PYMES de dos regiones del país: Santander y Antioquia.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/328/332Revista Lebret; Núm. 4 (2012); 73-96Lebret; Núm. 4 (2012); 73-962357-54682145-5996Derechos de autor 2018 Revista Lebrethttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestiónEXPORT STRATEGY AND INTERNATIONAL PERFORMANCE –A STATE OF THE ART-info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/36414oai:repository.usta.edu.co:11634/364142023-07-14 16:21:54.905metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv EXPORT STRATEGY AND INTERNATIONAL PERFORMANCE –A STATE OF THE ART-
title Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
spellingShingle Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
title_short Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
title_full Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
title_fullStr Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
title_full_unstemmed Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
title_sort Estrategia exportadora y comportamiento internacional - estado de la cuestión
dc.creator.fl_str_mv Arenas V., Diego A.
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Arenas V., Diego A.
description Faced with the imminent strongly economic globalization progresses since the last decades of the last century, organizations have faced increasing challenges and sought strategies to successfully enter the new world. However, recent studies show divergent results in terms of effectiveness of these strategies, so it is necessary to perform comparative analysis that establishes the causes of their success or failure. The article reflects the exercise of reviewing the recent literature on the subject, as the first phase of research that aims to link the marketing strategies and export behavior of SMEs in two regions: Santander and Antioquia. Given the proliferation of publications that have contributed to the debate in recent years, it is a conceptual and contextual approach to the subject of study.
publishDate 2012
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2012-01-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:35:45Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-09-24T13:35:45Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/328
10.15332/rl.v4i4.328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/36414
url http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/328
http://hdl.handle.net/11634/36414
identifier_str_mv 10.15332/rl.v4i4.328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/LEBRET/article/view/328/332
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Revista Lebret; Núm. 4 (2012); 73-96
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Lebret; Núm. 4 (2012); 73-96
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2357-5468
2145-5996
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Revista Lebret
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Revista Lebret
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026240743440384