Formación de maestría en contabilidad en Colombia: una comparación entre las expectativas de los aspirantes y los contenidos curriculares de los programas
In the present study, a comparative analysis is made between the perceptions that public accountancy students have about the educational offer of the master’s programs in accounting in the country, compared to what those programs actually offer, in order to measure the Euclidean distances and deter...
- Autores:
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Navarro Pérez, Paula Andrea
Pulgarín García, Laura Natalia
Sandoval Alarcón, Julián David
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
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- oai:repository.usta.edu.co:11634/41282
- Palabra clave:
- Master of Accounting
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Maestría en Contabilidad
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Navarro Pérez, Paula AndreaPulgarín García, Laura NataliaSandoval Alarcón, Julián David2019-09-21https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/531910.15332/25005278/5319In the present study, a comparative analysis is made between the perceptions that public accountancy students have about the educational offer of the master’s programs in accounting in the country, compared to what those programs actually offer, in order to measure the Euclidean distances and determine the existing gap between both dimensions. These perceptions are evaluated through the application of surveys to undergraduate students of public accountancy. Furthermore, information regarding the academic offer is added through the collection of data from curriculums and program profiles. As a result, it was observed that perceptions of undergraduate students in accounting for master’s degrees in the same area are significantly different from those offered by higher education institutions in these programs. These differences can be explained by multiple factors such as the undergraduate students’ unawareness about graduate offers or the higher education institutions’ unawareness about the expectations of future professionals.El presente estudio tuvo como objetivo realizar un análisis comparativo entre las expectativas que tienen los estudiantes de contaduría pública, como potenciales aspirantes de la oferta educativa de los programas de maestría en contabilidad en Colombia, frente a lo que estos ofrecen, con el fin de medir las distancias euclidianas y determinar la brecha existente entre ambas dimensiones. Se evalúan dichas percepciones por medio de la aplicación de encuestas a estudiantes de pregrado de contaduría pública y se añade información de la oferta académica por medio de la recolección de los datos procedente de los planes de estudio y los perfiles de egresados. Como resultado se observó que las expectativas de los estudiantes de pregrado en contaduría acerca de las maestrías en contabilidad distan significativamente de lo ofrecido por las instituciones de educación en estos programas. Estas diferencias pueden ser explicadas por diversos factores como el desconocimiento de los estudiantes de pregrado acerca de las ofertas de posgrado o de las instituciones de educación acerca de las expectativas de los futuros profesionales, entre otros.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/5319/pdfRevista Activos; Vol. 16 No. 31 (2018); 157 - 203Revista Activos; Vol. 16 Núm. 31 (2018); 157 - 203Revista Activos; Vol. 16 No 31 (2018); 157 - 203Revista Activos; v. 16 n. 31 (2018); 157 - 2032500-52780124-5805Formación de maestría en contabilidad en Colombia: una comparación entre las expectativas de los aspirantes y los contenidos curriculares de los programasMaster’s degree in accounting in Colombia: a comparison between the expectations of the candidates and the curricular contents of the programArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Master of Accountingmaster’s degree in accountingtraining areastraining skillsstudents’ perceptionMaestría en Contabilidadformación maestral en contabilidadáreas de formaciónhabilidades de formaciónpercepción estudiantilhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41282oai:repository.usta.edu.co:11634/412822023-07-14 15:30:40.665metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
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In the present study, a comparative analysis is made between the perceptions that public accountancy students have about the educational offer of the master’s programs in accounting in the country, compared to what those programs actually offer, in order to measure the Euclidean distances and determine the existing gap between both dimensions. These perceptions are evaluated through the application of surveys to undergraduate students of public accountancy. Furthermore, information regarding the academic offer is added through the collection of data from curriculums and program profiles. As a result, it was observed that perceptions of undergraduate students in accounting for master’s degrees in the same area are significantly different from those offered by higher education institutions in these programs. These differences can be explained by multiple factors such as the undergraduate students’ unawareness about graduate offers or the higher education institutions’ unawareness about the expectations of future professionals. |
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