Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo
The way the student organization is managed in the Salamanca Technical Educational Institution, Rama Blanca Branch, Samacá municipality, is analyzed within different performance areas: family, school groups, individual, academic, behavioral, and how from there they respond to the budgets established...
- Autores:
-
Rodríguez-B, Luis Hernando
Gómez-Carranza, Juan Carlos
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/20777
- Palabra clave:
- Culture
Student Culture
Teaching for Understanding
Educational Quality
Pedagogical Model
Cultura
Cultura Estudiantil
Enseñanza para la Comprensión
Calidad educativa
Modelo pedagógico
Culture
Culture étudiante
L’enseignement pour la compréhension
Qualité éducative
Modèle pédagogique
Cultura
Cultura Estudantil
Ensino para o Entendimento
Qualidade educacional
Modelo pedagógico
- Rights
- License
- Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate
id |
SANTTOMAS2_9da7af944703560bf3e80c6903505d36 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/20777 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Student culture: consciousness and reality of an educational process |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
Culture étudiante: conscience et réalité d’un processus éducatif |
dc.title.alternative.por.fl_str_mv |
Cultura do estudante: consciência e realidade de um processo educacional |
title |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo |
spellingShingle |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo Culture Student Culture Teaching for Understanding Educational Quality Pedagogical Model Cultura Cultura Estudiantil Enseñanza para la Comprensión Calidad educativa Modelo pedagógico Culture Culture étudiante L’enseignement pour la compréhension Qualité éducative Modèle pédagogique Cultura Cultura Estudantil Ensino para o Entendimento Qualidade educacional Modelo pedagógico |
title_short |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo |
title_full |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo |
title_fullStr |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo |
title_full_unstemmed |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo |
title_sort |
Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativo |
dc.creator.fl_str_mv |
Rodríguez-B, Luis Hernando Gómez-Carranza, Juan Carlos |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Rodríguez-B, Luis Hernando Gómez-Carranza, Juan Carlos |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Culture Student Culture Teaching for Understanding Educational Quality Pedagogical Model |
topic |
Culture Student Culture Teaching for Understanding Educational Quality Pedagogical Model Cultura Cultura Estudiantil Enseñanza para la Comprensión Calidad educativa Modelo pedagógico Culture Culture étudiante L’enseignement pour la compréhension Qualité éducative Modèle pédagogique Cultura Cultura Estudantil Ensino para o Entendimento Qualidade educacional Modelo pedagógico |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Cultura Cultura Estudiantil Enseñanza para la Comprensión Calidad educativa Modelo pedagógico |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Culture Culture étudiante L’enseignement pour la compréhension Qualité éducative Modèle pédagogique |
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv |
Cultura Cultura Estudantil Ensino para o Entendimento Qualidade educacional Modelo pedagógico |
description |
The way the student organization is managed in the Salamanca Technical Educational Institution, Rama Blanca Branch, Samacá municipality, is analyzed within different performance areas: family, school groups, individual, academic, behavioral, and how from there they respond to the budgets established within the Constructivist Pedagogical Model (Piaget, Vygotsky, Ausubel), with the emphasis implemented in the Institution: Teaching for Understanding (Gardner, Stone Wiske, Blythe, 1998), in the search for contributions that students can make to improve the education offered in that establishment; Likewise, we observe the way in which this pedagogical model should be evidenced in the daily life of students and presented as Student Culture, socially constructed through different interactions in the exercise of acquired knowledge, with the purpose of integrating reality through mobilization of didactic mechanisms proposed by students’ initiative in the practice of their understanding. |
publishDate |
2019 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2019-11-27 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
texto |
dc.type.fra.fl_str_mv |
texte |
dc.type.por.fl_str_mv |
texto |
dc.type.eng.fl_str_mv |
text |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1810 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1810 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1810/1617 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Quaestiones Disputatae: temas en debate; Vol. 12 Núm. 24 (2019): Quaestiones Disputatae Vol. 12 No 24 ; 27-52 2011-0472 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Quaestiones Disputatae: temas en debate |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026136832704512 |
spelling |
Rodríguez-B, Luis HernandoGómez-Carranza, Juan Carlos2019-11-27http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1810The way the student organization is managed in the Salamanca Technical Educational Institution, Rama Blanca Branch, Samacá municipality, is analyzed within different performance areas: family, school groups, individual, academic, behavioral, and how from there they respond to the budgets established within the Constructivist Pedagogical Model (Piaget, Vygotsky, Ausubel), with the emphasis implemented in the Institution: Teaching for Understanding (Gardner, Stone Wiske, Blythe, 1998), in the search for contributions that students can make to improve the education offered in that establishment; Likewise, we observe the way in which this pedagogical model should be evidenced in the daily life of students and presented as Student Culture, socially constructed through different interactions in the exercise of acquired knowledge, with the purpose of integrating reality through mobilization of didactic mechanisms proposed by students’ initiative in the practice of their understanding.Se analiza la manera como se gestiona la organización de los estudiantes en la institución Educativa Técnica Salamanca, Sede Rama Blanca, del municipio de Samacá, dentro de diferentes ámbitos de desempeño: familiar, grupos escolares, individual, académico, comportamental, y la manera cómo desde allí responden a los presupuestos establecidos dentro del Modelo Pedagógico Constructivista (Piaget, Vygotsky, Ausubel), con el énfasis implementado en la Institución: Enseñanza para la Comprensión (Gardner, Stone Wiske, Blythe, 1998), en la búsqueda de aportes que puedan hacer los estudiantes al mejoramiento de la educación qué se ofrece en ese establecimiento; así mismo, se observa la manera como se debe evidenciar este modelo pedagógico en la cotidianidad de los estudiantes y presentada como Cultura Estudiantil, construida socialmente mediante diferentes interacciones en el ejercicio de los saberes adquiridos, con el propósito de integrarse a la realidad mediante la movilización de mecanismos didácticos propuestos por iniciativa de los estudiantes en la práctica de su comprensión.Il est analyse la manière dont l’organisation des étudiants est gérée, dans L’institution Éducative Técnica Salamanca, siège Rama Blanca, de la municipalité de Samacá (Colombie), dans différents domaines d’exercice tels que: familial, groupes scolaires, individuel, académique, comportemental ; d´ailleurs, la manière comme ces domaines répondent aux budgets établis dans le modèle pédagogique constructiviste (Piaget, Vygotsky, Ausubel), mettant l’accent sur l’implémentation de l’institution: l’enseignement pour la Compréhension (Gardner, Stone Wiske, Blythe, 1998), dans la recherche de contributions que les étudiants peuvent apporter à l’amélioration de l’éducation offerte dans cet établissement; de même, nous observons la manière dont ce modèle pédagogique est mis en évidence dans la vie quotidienne des étudiants et présenté comme une Culture Étudiante. Celle-ci se construit socialement à travers les différentes interactions dans l’exercice des connaissances acquises, afin d’être ‘intégrés à la réalité, grâce à la mobilisation des mécanismes didactiques proposés par l’initiative des étudiants dans leur pratique de compréhension.É analisado o modo como a organização dos estudantes é administrada na Instituição de Ensino Técnico de Salamanca, Sede Rama Blanca, no município de Samacá, em diferentes áreas de atuação: família, grupos escolares, individuais, acadêmicos, comportamentais e o caminho de lá responder aos orçamentos estabelecidos dentro do Modelo Pedagógico Construtivista (Piaget, Vygotsky, Ausubel), com ênfase na Instituição: Ensinar para o Entendimento (Gardner,Stone Wiske, Blythe, 1998), na busca de contribuições que os alunos possam fazer para a melhoria da educação oferecida naquele estabelecimento; Da mesma forma, observa-se a maneira como esse modelo pedagógico deve ser evidenciado no cotidiano dos alunos e apresentado como Cultura Estudantil, construído socialmente por meio de diferentes interações no exercício do conhecimento adquirido, com a finalidade de integrar a realidade por meio da mobilização de mecanismos didáticos propostos pela iniciativa dos alunos na prática de seu entendimento.application/pdfspaQuaestiones Disputatae: temas en debatehttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1810/1617Quaestiones Disputatae: temas en debate; Vol. 12 Núm. 24 (2019): Quaestiones Disputatae Vol. 12 No 24 ; 27-522011-0472Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debatehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Cultura estudiantil: conciencia y realidad de un proceso educativoStudent culture: consciousness and reality of an educational processCulture étudiante: conscience et réalité d’un processus éducatifCultura do estudante: consciência e realidade de um processo educacionaltextotextetextotextinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1CultureStudent CultureTeaching for UnderstandingEducational QualityPedagogical ModelCulturaCultura EstudiantilEnseñanza para la ComprensiónCalidad educativaModelo pedagógicoCultureCulture étudianteL’enseignement pour la compréhensionQualité éducativeModèle pédagogiqueCulturaCultura EstudantilEnsino para o EntendimentoQualidade educacionalModelo pedagógico11634/20777oai:repository.usta.edu.co:11634/207772023-07-14 16:27:58.745metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |